Sunday, December 19, 2010

~Pasal Yang Hantu Bukan Hantu~

Ouch. Kan da kata. Kejap je da Ahad. Esuk back to work. Then Friday. Weekend. back to work. Friday. Weekend. Back to work. Dan ulang la smpai pencen yakni lebih kurang 27 thn lagi. Gulp! Twenty-seven years! Skang baru 7 years. Huuuu...jauhhhhhh lagi...sayupppp lagi. Insyaallah, kalo pjg umur. 

Sempat lagi kumpul CGR (ke GCR? aku salu kompius dan salu kena diperbetulkan oleh bebudak unit aku) bebanyak (limit to 150 days only ya!). Aku baru je kompol 30 ari. Org lama2 ni kata, selagi blum ada anak ni, kumpul la byk2, nati da anak, cuti byk nak kena amik. Ok, ok, aku ikut nasihat derang. Nxt year dpt 25 ari (ke 30-tah..lupa) lagi cuti dan cuti aku bring fwd dr thn ni adalah sebanyak 15 ari (Thn ni baki cuti aku 25 ari, CGR tu da siap bawak 10 ari ). Jadi kira la sendiri cuti aku utk nxt year. Huhu. Tp mcm la sng sng nak cuti. Dan sbb tu gak aku tak claim OT yang diganti dgn cuti tu. Lantak kan situ. Bkn aku guna pun (eh. bkn  meriak yer, mmg aku salu guna cuti yg mmg public holiday tu jer, sejak kawen jrg drag cuti lelama).

Ok, bkn nak citer pasal cuti ke hapa ke nati org menyampah plak sbb macam aku sorang je la yg keja kerajaan kan. So, tukar citer lain. Citer Hantu Kak Limah.

Hah! da tgk smlm. Mmg penuh. Suma pakat suka nak tgk citer Hantu Kak Limah. Tak kira yg da berumur, mahupun sekecil kecilnya. Suma da pakat beli popcorn bertong tong nak masuk dlm tu (kiterang je tak sbb masih kenyang makan nasik kenduri. Huhu).

Bagi aku citer tu ok la. So so je. Idak la bes beno. Ate deme nyuruh aku pegi tu mcm citer bes bebeno yg mana kalo tak tengok kamu rugi beso. Ha. Camtu la bebudak ni nyuruh aku nengok. Lepaih kuo wayang aku rasa macam 'alamak..ruginye tiket pree aku tinguk citer mcm tu..baek aku tggu CD (paso mlm) je nati'

Idakkk..idak..aku idak la ngata pada yg kata citer tu bes. Eish..kome ni, usah la melatah dulu. Ate' cepat beno ngata aku bukan bukan. Kome yg suke, suke ler. Ate'.... citerasa kita kan berbeza. Bagi kome yg nyuruh aku nengok citer tu mungkin kome mmg suke citer gaya gitu. Kut minat Awie ke, Umi Nazeera ke ato pun Zami Ismail kan.

Sapa nak nengok sila kan ler. Idak la aku nak pengaruh kome supaya jgn tengok. Pegi tgk. Boleh la gelak tak berenti masa nengok si 'sotong' yg tangan asik menari tu je ngangkat 'wheelcha' dia masa kena kejo dek antu kak limah. Mengekek ketawa tgk si Abi lakonan Johan Raja Lawak yg duk nyanyi masa tgh berak  tetiba terdiam sbb antu kak limah ada ataih kepala dia, yg lepas tu dia sarungkan tudung saji gantikan suar dia. Ketawa lagi bila kuar part antu kopek yg  bra nya bertaburan sini sana. Pendek kata ok la buat bahan ketawa kut da lama tak ketawa kan.

Dan akhir citer (which da buleh suspect pun), yg antu bukan antu, yg rasa bukan antu adalah antu. 'Bila kita ingat pada org tu, org tu akan igt pada kita'. Lebih kurang itu la bomoh siam tu ckp. Pasni kalo ada yg nak bercerita ngan kita leh gunakan ni "ce cerita..ce cerita" (ce dlm loghat Perak adalah bermaksud cuba. Kut la ada yg tak tau, mike' terangkan ler. Usah le kata mike' ni poyo pulok yer)

Kak Limah lakonan Delimawati.
Credit : GUA

Jadi, boleh gi tgk, sama sama penuhkan ruang yg ada sempena cuti sekolah ni.

6 comments:

deqlis said...

mcm faham jer makna tue... hantu yg mcm tak hantu ... rasanya klu deqlis tgk pun rasa cam tu jugak miahahaha..

Cik Anita said...

tak best?haha. Kak reen cakap camni, dah orang ke sepuloh Anita dengar. keh keh keh. Memang sumpah la Anita tak nak tengok. Lagi best tengok cerita aku tak bodoh kot. kan? hihi

cikbedahlaser said...

asyik x dpt je g tgk kak limah ni.. bile la nih... esk gaji..agak2 incik tu nk g tak

puanstoberi said...

Deqlis :
umm..sebenarnya, yg napak cam antu bukan antu, tp yg napak tak antu adalah antu. ha, gitu. ceh..apa ni main antu antu ni..eii...takut momokkk

puanstoberi said...

Anita :
Entah la. Aku tak bodoh tu tak smpat nak tgk. So, tatau nak buat perbandingan. Tp kalo nak tgk dan rasai pengalaman sendiri apa salahnya kan :))

puanstoberi said...

CBL:
kiterang smlm da gaji. hikhikkkss.
pegi la tgk, buat ringan2 kan otak. tehehehe :P