Monday, December 27, 2010

~Pasal Weekend Bersama Family~

Di  hujung hujung Disember baru dpt menjalankan xtvt bersama pamili. Cool mmg kewl.

Dimulai dgn malam Christmas Eve. Hohoho. Motip la sgt nak tulis malam krismas kan. Saja la..sbb Jumaat malam tu jalan sesakkkk amat. Nak ke Cheras pun hazabbb...it took 1 hour oke. Da menggelegak prut aku dlm keta. Pedih. Pedih. Mmg sengaja tak makan sbb akak aku nak belanja. Sbb mak kami ada di sini kan. So, akak aku mau belanja belanja la. Hoho. Igt kut nak belanja sekitar umah dia jer. Nun trus smpai ke Kajang. Huk aloh. Jauhnya org KL makan di Kajang. Pulak tu da la terjumpa kazen my dear yg mmg duduk di Kajang tu. Persoalan : kalo org terjumpa kita kat tpt yg agak jauh dari rumah kita, di Carefour Wangsa Maju misalnya, mesti ada yg kat 'eh, jauhnya shopping'. Hek ele. Tak boleh ke aku nak pegi situ. Igt tpt ko sorang. Abis aku layak shopping di kedai Pak Mat tepi umah aku je lah. Sukati la nak pegi mana eventho aku nak shopping kat Parit Raja sekali pun. Pegi pagi, tghari balik. Oke. Tetiba nak emo, apa kes? Nak period??

Makan kat dpn hosp KPJ tu. Apa tah nama kedai dia. Tp daging masak merah dia mmg Mantop beb! Anak buah aku pompuan tu lambat sket smpai nya. Dia skang praktikal kat kedai saloon apa tah kat Bangi. Dia aperantis usahawan PUNB. Sapa nak buat facial bley la nati yer. Dia da berapa kali da nak buat facial kat aku, tp aku asik takde masa je. Bila tah nak pegi nyer.

Dlm gambar : My mom, my anak2 buah, my dear n ikan siakap 3 rasa. Huhu

Setelah hampir sejam. Ini hasilnya. Terima kasih kak Yong. Tehehehe
Org nya ada 7 tp gelas ada 9. Cena tu?? Bukan sbb ada yg kuat minum air tp sebab nak tgkp gmbr punya pasal. Huhu. Air telah tumpah. Huhu. 2 gelas plak tu. Huhu. Mula cukup risau si adik yg umur 5 thn yg tumpahkan air, tp abangnya yg umo 21 lak yg tumpahkan. Huhu.

Then aku bagi idea nak bawak mak jalan2 ke Putrajaya trus. Derang pun nak ikut. So, ke Putrajaya kita. Aku pun lama giler dah rasanya tak ke Putrajaya neh. Dulu mmg la selalu kan. Ate' nyer deting deting kat sana. Huhu.
Riang ria bersama famili

Aku pun tatau motip apa amek gmbr kat batang pokok kemboja neh.
Kul 1 pagi baru smpai umah. Phew.. tertido tido dlm keta. Lalu kut MEX trus. Kejap je smpai umah. Dpt la diskaun tol sempena Hari Natal. Huhu.

Ari Sabtu plak dimulai dgn membawa mak ke umah MIL. Maka sessi berjumpa jumpaan sesama besan namanya. Sempat la mak aku urut kaki kat mak mentua aku. Umm...mak mentua aku boleh gak la urut urut. Tp aku tak penah la plak mintak mak  mentua aku urut urut. Segan plak rasanya.

Lps tu bawak plak mak pi umah besan lagi satu. Umah mak kakcik. Kebetulan mmg derang ada buat kenduri arwah sket. So, anta mak dulu kat situ. Then kiterang balik umah dulu utk mandi, salin baju, online dulu. Teheheheh. Then pas Maghrib zup pegi balik umah mak kakcik. Baca yasin, makan makan then decide nak pi Downtown Danau Kota (ke Uptown??). Ajak suma anak buah aku tmasuk yg duk Cheras tu. Tp derang kena balik dulu la anta mak derang. 

So, derang balik, kiterang tggu je kat umah. Sempat la tgk citer KASUT tu. Bes plak hai citer tu. Cena ending dia eh? Kuar balik dlm kul 11.45 camtu. Naek satu keta je. Kang hazab plak nak paking. Tp mmg hazab pun lah. Seb bek bwk keta kecik je. Sng sket selit tepi tepi konar.

Lama benar aku rasa tak ke sini. Memacam menda dah jual kat sini ek. Baek keta, binatang, pokok pun suma ada. Nyaris jual org takde. Ke ada?? hihi. Jadi beli beli beli. Seploh inggit sana, seploh inggit sini. Tp aku just beli bag sandang, brooch, selendang ngan gmbr 3D . Setiap satu mmg seploh inggit  dan kurang. Tp selendang tu 13 inggit. Tkpe, asal tak lebih 20inggit. Aku kalo dtg sini, kalo menda tu lebih 20inggit mmg aku tak beli la. Sbb aku rasa kalo da 20inggit better aku p beli trus kat mall je. Sama gak kan. Huhu.

Kul 2.30 baru abis round. Igt nak makan cucuk2, tp kaki da sakit. Nak duduk dgn selesa. So, mamak la jawabnya. Igt nak gi Malis. Tp tak larat nak jalan dahhh. Seblum makanan mamak naek rega ni mari lah kita makan dulu. Huhu. Beli gak cucuk2 tu. Hihi. Aku mmg tak penah makan tau cucuk2 ni. Kalo pasar malam yong tau foo tu adala, tp menyambil nyambil ni blum penah. So, nak la terai. Hihi. Mujur sedap kuah dia. Ok, lenkali beli kat situ je. Kat org yg jual dpn kedai mamak siti zubaidah (ye ke nama dia tu).
Gmbr blur pun masuk lah. Lebih lak kotak tu. Hihi

Us-mak pak sedara dan anak anak sedara
Then antar Acap balik, baru blk umah. Tpt kul 3am. Tu pun kalo tak, nak pusing2 KL lagi, tp seb bek mak derang da call, tak jadi la kan. Tp mak derang pun tak kesah. Ate', kuar dgn mak sedara sendiri. Idak la riso kan.

So, wiken penutup 2010 yg bes. Semuanya dgn pamili. Aku pun jarang2 citer xtvt dgn pamili kat sini. Salu ngan friend je kan. Hihi. Tp aku tatap sayang kan pamili aku.

7 comments:

Aida Tamrim said...

Sakan giler akak kita sorang ni berjalan eeehhh :D Best betol...

Reen, Aida dah reply email..Ari tu punye mmg tak dapt leee...Tktau napa..Huhuhuhu

Anyway, TQ so much dear!!! ^-^

suria lekatlekit said...

kalau update mesti panjang berkajang entri.. tp apsal skang akak mcm jarang2 je update ekk

Hezesuze said...

hahaha betul kata the lekat lekit tu...n3 ngan picta sama banyk huhu tapi weols tetap gegeh membacanye sampai abis hohohohoho

puanstoberi said...

Adia :
Noted. Da reply semula pun

Lekat Lekit :
Haha. Sengaja dikajangkan. Haha.
Err..salu je update, ni mesti tak ter lekit ke entry kakak kan?

Heze :
Mana tak panjang uols...3 ari nyer citer aiols rangkum kan skali. Aiols maleh nak buat part2 ni. Nati lagi org menyampah nak baca. Asik menda yg sama je. Hahahahah.

ejaMaria said...

amboi...sakan raya krismas eve... kalah org yg sambut krismas... hehehe... ;p

LyNn HaMzAh said...

seronok sakan berjalan kak reen dgn family...memang syok la kalau jalan2 dgn family nie...x kisah la gie mana pun...

Iman said...

adess....bestnyer jengjalan....
^_^