Sunday, December 12, 2010

~Pasal Tempat Beradu~

Pulok dohh...citer pasal tempat beradu pulok.. tehehehe.
Tkde la..tadi tgh tukar tukar cadar then tingat plak nak buat entry. Cemgitu eh blogger. Apa je menda nak buat mesti tingat nak tulis dlm blog. Tapi idak la suma aku nak tulis aih. Takkan sakit perut cirit birit pun nak tulis kan. Eh. Kadang ter.... tulis gak. Teheheheh. 

Ini pasal cadar benarnya. Nak citer pasal cadar feveret aku. Aku tatau naper, aku sker cukup cadar katon. Kalo ada gmbr bear bear ke, love love ke, lagi aku sker. Haha. Unmatured? Ye la kot.
Retu waktu pi JJ beli adiah kawen kawan aku, aku pi tpt cadar. Ada sale memurah la pulok. Aku ni mmg 'giler' sket dgn cadar. Rasa nak beli dan kumpul bebanyak. Satu lagi yg aku giler adalah baju tidur. Bkn la baju tidur yg seksi seksi tu. Yg baju labuh smpai lutut tu. Kan salu ada gambar bear bear gak baju gaya gitu. Aku sker tu kumpul. Tmbh lagi kalo kat JJ,  brand Scarlet tu kan. Murah je tu. Seploh hengget selai. So, kasik beli je. Jgn la aku terlalu dpn tpt tu, harus mmg aku beli.

So, berbalik kesah cadar bear / katon tu. Tah..mmg sker la. Aku ada  beli satu hok tedi bear. Camni

Jadi rasa nak beli lagi la. Tnya ke my dear, dia jawab "beli lah awak..." Hihi. Ok. Ok, nati sy beli lagi patploh pasang okeh. Hihihikk..

Oh,kiterang mmg tak sker bantal peluk pjg tu. Aku pun tak sker. Sejak dulu peluk bantal biasa kekabu tu. Rasa lagi selesa.

Sedikit info tentang bilik tidur yg di copy dari sini : Berita Harian
Warna

Guna warna berbeza untuk mendapatkan keseimbangan penataan. Jika kena pada gaya, warna gelap dan dramatik yang melatari dinding kepala katil tampil menyerlah apabila dipadankan dengan rona lembut pada dinding sisinya. Sebagai pilihan anda boleh memilih kertas dinding atau cat untuk menzahirkan warna di kamar tidur anda.

Tona lembut memberi kesan luas. Selain membiaskan sedikit cahaya lembut, warna ini sesuai untuk kamar tidur sempit kerana ia membantu mewujudkan ruang luas secara ilusi seperti biru laut, hijau lembut dan ungu lembut.

Guna rona terang, garang untuk bina suasana selesa. Jika kamar tidur anda luas dan bersiling tinggi, warna hangat boleh membantu menjadikan ruang itu lebih berkarektor dan tenang. Antaranya kuning, merah dan jingga.

Jika kamar tidur anda mempunyai seni bina menarik, tegaskannya dengan padanan warna garang. Sebaliknya, jika anda mahu menutup kecacatan binaan kamar tidur, pilih warna neutral yang sekata. Selain berupaya menyatukan dinding, siling dan lantai, ia boleh menutup bahagian yang tidak elok.

5 comments:

Irtiyah said...

Salam

Saya pun suka cadar, tapi x ada la koleksi lagi. Hari tu hadiah pengantin kawan pun bagi cadar JJ gak hee

cikCha said...

cute mehh cadar mu iteww...rasa mcm golek2 titon atas bear2 plak...heheh

~ain said...

kita pun suka beli cadar.. tapi, Cik abang kita tak boleh lepas dari duk tanya, "Mana cadar yang mak belikan tu? Yang dipasang kat bilik pengantin kita dulu tu?" Dah beli banyak cadar lain pun, dia asik duk tanya cadar tu.


Oh no! Bukan sebab ada sentimental value ke hapa.. Tapi, sebab cadar tu kain dia best, sejuk je dan tak gatal.. Tapi, harga dia satu set RM400++ gitu. Tak larat aaa nak beli lagi. Yang itu pun, mak yang belikan.. hahaha


Sampai dah lusuh2 dah cadar tu..

Unknown said...

Puan Stoberi,,

Awak pegi umah Ejamaria ke semalam? Ala lupa nak tanya Maria siapa rkn blogger yg ada dtg..saya teringin nak kenal awak....yang mana ye>>>. tak pe la tunggu Maria masuk entry besday anak dia dulu...hu..hu...bestkan makanan kat umah dia...

puanstoberi said...

Irtiyah :
Hik hik...JJ salu buat sale cadar. Sbb tu rasa mcm giler tgk cadar. Sogo pun sama gak..tp dia byk cadar romantik romantik tu je.

cikcha :
tu sbb ailoike... tehehehe

~ain :
Tkpe..simpan duit, leh beli lagi cadar 4rat. Errkk... tehehehhehe