Friday, December 3, 2010

~Pasal Si Sagittarius~

Salam Jumaat tawan tawan. Syoknya da smpai Jumaat. Sabtu nak gi MAHA. Subuh subuh buta nak siap siap utk pegi, nak menambahkan keramaian umat di sana. Huhu.

Napaknya ramai juga yg menyambut hari lahir bln ne kan. Sapa lagi befday bln doblas ni?? Sila angkat tangan laju laju. Hihi.

Kat opis ni ada beberapa org yg ber share hari lahir dlm bln ini yg rapat rapat (yg aku jugak rapat rapat dgn meke, yg tak rapat aku tatau). 9hb ni Yana, then 12hb - Faridatul, then Kak Lin HR on 13hb and me on 14hb. Tak lupa juga adik aku yg da jauh nun di Kelantan-Bahyah a.k.a Thiaki 7hb (beliau ini kawan seporem mesra dot net).
Me-Yana-Faridatul. Sambut sesama tahun 2007 dulu. Yg aku kata befday eve aku nanges gila gila tu.

So, apa yg menariknya bagi mereka yg lahir on Disember ini atau pun yg ber zodiak Sagittarius (22 Nov - 21 Disember)
Kredit : Here
Yang Disukai Sagi : Mengembara, kebebasan dan gaya hidup yang ringkas (betul.betul.betul. Bakpe nak complicated kan idup nih. toksah nak penin penin paler)
Yang Dibenci Sagi : Pasangan yang mengongkong, hal hal remeh dan tanggungjawab terlalu besar (emm.. btul, dia berlawanan dgn yg disukai tu la kan)
Pasangan Secocok Sagi : Aries, Leo dan Libra (my asben is Pisces but then aku penah ber couple ngan org Leo, mmg secocok ah!..siap instinct kuat tu. teheheheh)
Warna Bertuah : Biru dan Hijau (biru leh trima lagi, but ijau...errr.....ada kaler lain tak?)
Hadiah Buat Lelaki Sagi : Jam tangan, haruman dan briefcase (tidak berkenaan)
Hadiah Buat Wanita Sagi : Haruman, kasut tumit tinggi dan beg tangan berjenama (ini khas utk my dear asben utk beliau pikirkan apa yg patut dibeli. tehehehee.. owhh..dia suda baca blog ini taww... kui kui kui... Abang...henbeg Coach pun da cukup berjenama bagi saya..tp bukan hok Downtown punya yer.. ngeeeee)
Permata Bertuah : Sapphire, topaz dan amethyst (agagaga...takpe la..simpan dulu list ini)
Kerjaya sesuai : Pengacara, Peguam dan Pensyarah (see...ini bermakna org sagi ni sker bercakap. utk aku ni mmg btul.btul.btul la. Sbb aku sker menda legal ni and still bercita cita nak jd lecturer. Hihi)
(sumber : IN TREND keluaran Disember)

11 comments:

Aida Tamrim said...

PnS, yang tang warna tu napa tak suka wrna hijau? Hujau kan mendamaikan....Thehehehe

Semoga berjaya mendptkan hdiah yg diidamkan dr En Asben yeeee.. ;)

Unknown said...

Oho...nak pegi MAHA ye...Sama la kita...kitaorang pon nak pegi lagi sok....asben dah cakap...siap awal-awal...7.30 kita dah tolak paling lewat pon kul 8...Kita sarapan kat MAHA ye...
Minggu lepas dah pergi tapi tak habis tour...baru pegi rumah negeri jer....Jom...jom....mana la tahu esok berlaga bahu plak ngan Puan Stoberi...

ejaMaria said...

14hb... sama ngan anak aku si Nayli la beday nye... owh... Nayli mmg si mulut murai... berbunyi memanjang... walaupun tak tau ape bijik butir ;p

Safinaz Hanum Ahmad Anuar said...

Selamat Hari Lahir.. in advance.. semoga dipermudahkan segala urusan. amin

LyNn HaMzAh said...

reen, MAHA buka jam 10 pagi...tapi kalau datang awal-awal pun bagus juga...senang sket dapat parking...weekend nie sure ramai yang berkunjung kan...

deqlis said...

salam...
anda di tag
25 NOTES..
jom jenguk blog deqlis yaa amik tag..hihi

Daisy said...

kan! org sagi mmg camtuh kan =)

idup sagi!

cikCha said...

kihkihkih...rasa mencuit ati plak..sagi yg aku bela tu bkan spesis suka/byk berckp...;p

tp mgkin btol sagi x suka hal2 yg remeh...=/

puanstoberi said...

AdiaLuze :
warna ijau tu leh terima tp kalo feveret, tu yg mintak kaler lain tu. teheheheh

Hawa :
Org ramai giler..buleh kah berlaga bahu?? tehehe..
ok, ok, nati sy cam muka awak, kalo jumpa..saya tegur eh..saya ni mmg selamba mamba jer.. tehehehe

Maria :
kan retu aku da kabo anak ko tu sama ngan aku. huhuhu

puanstoberi said...

Safinaz :
Owh..awalnya ucap.. teheheh.. maceh..macehh..

Lynn :
Tu la tu..tapi tah cerok mana la pakingnya tu..dah baca suma org nak pi subuh subuh gak.. huwaaa....cena????

Deqlis :
Pnstoberi da buat tag tu..takpe..nati reen kan balik eh..

puanstoberi said...

Fyza :
Huhu..sagi gak eh?? berapa hb??

cikcha :
owh..mebi dia tersilap bintang agaknya. teheheheh