Thursday, December 9, 2010

~Pasal Percutian Tahun 2011~

Pagi pagi kalo tak memasukkan entry adalah seperti minum gula tanpa kopi... segalanya tak sempurna. Biasanya aku buat entry mlm n auto publishkan pada waktu pagi supaya ada entry pagi pagi lagi. Tp smlm aku 'pingsan' awal. Hajat nak buat paprik campur pun tak jadi. Sbbnya kepala berat. Selsema.... aku kalo selsema mesti diiringi kepala rasa berat n pening..
Pic : gugel
Tp aku takde la sgt bersin bersin. Cuma tak selesa saja. Harus kena sapu byk2 Vicks kat lubang idung.

Lupakan pasal selesema, bersin dan 'lock' blog. Eh..manade citer pasal lock blog kan. Huhu.

Sebenarnya nak citer pasal percutian lagi. Ok, ok, mmg jemu la asik citer pasal percutian je kan. Cam la org lain tak pegi..aku je nak pegi. Huhu. Tkpe la..dari takde entry aku up la citer pasal percutian. Lagipun, aku ni thp cuti cuti mesia je. Thn dpn tatau la ada ke cuti luar mesia. Rugi la retu wat passport smpai RM100 tp baru satu cop kan. Theehhee...mana kita?? Bandung lagi?? Ada bran???? huhuhu.

Retu kan masa gi MAHA, aku ada beli voucher/tiket utk stay kat Bukit Merah Laketown. Hehe. Beli 2 bilik. Org gi MAHA beli pokok, aku beli tiket hotel. Huhu. Abesss...da muroh katanya. Buleh masuk 4 org lak tu satu bilik. Harus la zass beli. Rega sebenar RM150 per nite, tp dpt RM75. Ko tak mahu?? So, call abg aku, tnya dia nak ke..dia kata nak. So, beli je lah. Dia valid till Jun 2011. So, ini percutian thn dpn gak la. Udah ada 2 percutian yg Insyaallah jadi pada tahun dpn. 

Aku amik yg kat sini- Laketown Apartment
Gmbr dari : Bukit Merah official web
See...bebtul aku menyahut seruan kerajaan lah supaya cuti cuti Malaysia. Walhal BM tu dokek yo dgn umah aku. Dokek tak dokek la..ada la sojam duo gak nak poie. Tp aku plan tak mo masuk tpt waterpark tu sbb da 2 kali dah pi mandi manda sana. Sekali tu ngan pamili, time tu baru je bkk BM nih. Then satu lagi bawak budak budak PRA-SEKOLAH masa aku jdi cikgu dulu. Dipilih sbg cikgu pengiring ko..harus sama je aku ngan bebudak tadika tu (masa tu la...citer 7 thn lps. Theehheheeh.... )

Aku plan just nak pi Pulau Org Utan (RM25 sekali pegi).  Tgk la, dlm bln 3 after HKK buleh la kut. Hihi.

Nak tgk pasal BMR ni buleh klik sini. Bukit Merah Resort

10 comments:

♥cikmOt♥ said...

hehehe...minum gula tanpa kopi???
gula mahai wooooo

C28su said...

singgah ziarah.....

LyNn HaMzAh said...

syoknya tiket tu murah la...kalau lynn pun lynn akan beli juga...

ejaMaria said...

best nye... last pegi BMR masa baru kawen dulu-dulu... kena gigit ngan anak org utan... hahaha...

deqlis said...

wow murahnyer tiket tue... pergi 2 hari pun tak jumpe pulak booth tu pn stoberri... leleh tengok niehhh heheh..

deqlis pun nk g bercuti2x gak.. klu leh nak gabung family yg besar.. family MIL deqlis, mak ayah deqlis, n MIL adik deqlis sekeluarga semua.. klu leh nk g ramai2x... susah tui nk wat family trip ni.. thn depan insyaAllah kot..cuti2 M'sia gak..:-)

puanstoberi said...

Cikmot :
Gula tanpa kopi..maness...giler.. teheheh

C28su :
Alhamdulillah..terima kasih kerana sudi singgah.

Lynn :
Murah kan?? tp tatau la baloi ke tak.. kang ada lagi yg tnya baloi ke tiket RM75 tu... haha!

Maria :
Hanimun la tu yer. Hihi

puanstoberi said...

Deqlis :
Ni kat Hall A, tpt yg pameran kerajaan tu which mmg dkt ngan booth opis kiterang (kraf n KPKK). Tu yg napak tu. Dia kat area Tourism.

Deqlis terai la riki riki kat BMR tu. Napak rega dia pun oke kalo takde promosi. Bilik kiterang amik ni pun napak cam luas. Leh masuk 4 org utk tido sbb katil tu bawah dia ada lagi leh tarik. Terai lah :))

Aida Tamrim said...

Bestnye PnS...Okla tuh Rm75...Kat luar negara mak g mana plak nii..??? Nak itut...Hehehe

puanstoberi said...

Adia :
Kan... ok la RM75 per nite kan. Luar negara tu tgh duk pikir pikir la neh.. nak nambahkan lagi cop dlm pasport sblm due dia. teheheheh

cikbedahlaser said...

urgghhhh... nak cuti gak..nk cuti gakkk