Sunday, December 5, 2010

~Pasal Kari Santan Sawit~

As per aku citer pasal MAHA tu, aku ada beli santan sawit. Ekceli last week masa gi ngan org opis tu aku dah terai santan sawit ni. Aku tau pun bila tgk kat tivi masa promo Maha. Masa tu lum start lagi Maha ni. Katanya 0 kolesterol. Rasa dia nyer cendol pun sedap gak.
Dia rasa mcm lemak lemak tp 'ringan' la.
So, td lunch kasik terai la. Buat kari daging. Daging tu daging korban retu. Hoho. Iyer..ada setongkol  besau lagi dlm esbox tu. Then kari tu kari Kartina Aziz smlm yg aku borong tu la. Maka hasilnya ini.

Ok la..tak la lemak sgt mcm santan kelapa tu. Santan sawit ni katanya tahan 1 bulan after di buka pek nya. Tp dia takleh letak dlm tpt beku tu. Buh kat tpt chiller tu je. Okeh, pasni ley buat cendol plak. Teheheheh.

Owh..aku beli gak serbuk ice blended perasa mocha. Nati nak buat. Lama da tak guna blender serbaguna tu. Haishh..biasa arr..kalo menda baru mmg hehari guna, tp kalo da lama..mmg ko berabuk la situ. Teheheheh.

Oh..kari daging tu aku lawankan dgn ini.
Sambal udang petai

Napak comot la pinggan tu. Ekceli mlm ni baru aku amik gmbr tu. Da siap kena panaskan dlm microwave dah tu. Hoho.

9 comments:

aitotyati said...

minta sikit kakak

:B

zzyqah said...

orang kata lambat basi guna santan kelapa sawit .. best x kak masakan guna santan nie ?

suria lekatlekit said...

igt nk pegi tp dah dedua kena demam.. masing2 berselubung je sepanjang hari

Aida Tamrim said...

Mcm2 skang ni kan...Sawit pun leh proses jadi santan...Cam cedap jee...anto la sini skit..HEhehe

imanmom said...

rasa dia lagi sedap dari santan kelapa yang selalu kita guna ke??

puanstoberi said...

Ai :
Meh la dtg umah..cicah ngan roti. huhu

Zqah :
Owh..lmbt basi ek...tmbh lagi satu info.
Bes gak zqah..dia mcm 'ringan' la.. kurang lemak dia tu. Tp kak ida rasa byk gak bhn kimia dia ni.

Lekat Lekit :
Takpe la...rehat byk byk eh.

AdiaLuze :
Tu la pasal nyer Adia, memcam skang ni.
Okeh..meh alamat..nak pos kan.. teheheheh

Irtiyah said...

Salam

Saya suka lawankan kari dengan ikan masin.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

ada ke santan tu dijual di mana2 hypermarket ?

aku macam nak terai aje..

puanstoberi said...

Irtiyah :
Pun bes gak kan.. tp smlm malas nak makan masin2.. dah takut after wat pemeriksaan kesihatan tu. huhu

Azrina :
Ada.. kat mydin (USJ) katanya ada.. tpt lain tak igt la plak dia kata kat mana