Monday, December 6, 2010

~Pasal Penginapan Di Kundasang~

Mak aii..cpt tul masa berlalu. Da seminggu berada di bln December. Then lagi 3 mggu nak masuk bln baru yg otomatik jadi tahun baru- 2011. Ummm...nati akan ada entry 'wrap up' sepanjang tahun. Segala yg pegi jalan jalan, ada event, ada menda bes tak bes dlm thn 2010 aku di wrap up skali dlm entry tu.

Sebenarnya nak tulis yg ku adalah masih tidak mem booking penginapan di  Kundasang lagi. Tetiba aku amik mudah je plak. Walhal aku ni kalo nak gi holiday sure booking seawal mungkin. Mebi sbb aku igt tu bukan cuti sekolah. Tp kalo takde cena?? tido surau?? Hahah.. tak pun berkhemah di kaki gunung smbil menggigil gigil kesejukan. Hahah.

Ye, mmg da byk kali aku buat entry cemni..masih takde pilihan. Aku tgh tggu blsn emel member aku yg keja tourism Sabah. Kut dia leh sajes mana yg bes. Kalo takde by end of this weekend, aku kena buat pilihan gak. Dah lambat dah ni.

Aku pun tatau mana satu hotel/resort aku nak pilih nih. Byk nau yg cantik, buat aku rambang mata. Antara yg aku shortlisted adalah
- Kinabalu Pine Resort (ini ramai rakan2 blogger yg penah duk cam Lynn Hamzah, Mya kalo tak silap. Napak dlm gmbr mmg bes?? Bes tak korang??)
- J. Residence (ini jarang2 dgr. Aku dpt dr blog org lain. Pun napak cam bes gak)
- Celyn Resort Kinabalu (ini tak smpat baca lagi review dari blog org, tp pun mcm bes)
- Strawberry Garden Hotel (wah....ini kalo tgk pada blog sure la secara prima facie nyer org akan kata aku pilih yg ni.. huhuhu)
- Heritage Hotel & SPA (ini lumayan ni reganya kalo duk 2 mlm...huhu..tp kalo da terpaksa...boleh consider gak la...ala..kata nak hanimun kan..tehehehehe)
- The Cottage Hotel Kundasang (ni pun cam comey comey je sbb dia sebut 'cottage' kan.

Dah...cukup ini dulu..kalo aku trus carik, trus riki nati lagi aku pening. So, nk dptkan bantuan dari rakan rakan yg penah pegi utk bagi pendapat mana 1 yg best. Kang carik punya carik, mmg ada yg tido KK je.... dun want..dun want...nak duk tepi kaki gunung Kinabalu gak.. tak kireewwww.... hohohohoo...

12 comments:

LyNn HaMzAh said...

reen, x stay situ pun...tp memang best penginapan kat situ sebab mengadap gunung kinabalu...lynn suggest reen duk stay kat situ...kat strawberry garden pun okey gak...

Anonymous said...

kak bila flight ni?
saya flight 23-25 jan 2011 ke KK
tp xde idea lg nk g mana hehehe

puanstoberi said...

Lynn :
Eh..tak menginap eh?? sapo lak nyer blog yg ku baca kata ada diner bagai tu eh.. skali salah la pulop.. tehehheeh

Sajes situ eh..ok, noted.. thanks :D

Nana :
Flight nya 2 weeks b4 Nana.. ok, nati kita ckp ckp di FB pasal ni yer.. ptg kang.. huhuhuu..

~ain said...

kak reen.. ain pernah duduk kinabalu pine resort. best! nyaman... tapi, takut aaa sket sebab jauh ke dalam sket tempat dia... dan ain pernah mengalami sesuatu yang menakutkan (tak cuci kaki kot sebelum tido sebab sejuk sgt) hehhe

Aida Tamrim said...

Waaaahhh...Nk g hanimun lagi yeeekk...Bestnye,bestnye,bestnye...Nk bg suggestion pun, aku tak penah g PnS...Huhuhuhu..

Pilih, jgn tak pilih..tgk macam dah ader byk dah pilihan tu...Jgn tgk lagi..takut terpenin kapla la pulok..Hohuhohu..

Wonderful Life with Mary Kay said...

Ooo.. Nak jalan2 Sabah yer.. bestnya.. (nak jugak komen walau xtau pape pun pasal Sabah ni..)

puanstoberi said...

~ain :
errr...errr...kalo gitu pilih heritage resort lah. tehehehe

Adialuze :
Anniv. holiday sebenarnya..tp pegi bln 12 ni sbb nak elakkan cuti sekolah. Kan retu pre-anniv kat PD, n post-anniv kat Sabah la pulop. Teheheheh.

Liza :
Ala..komen je Liza..takper..kita sesama share info :))

cikCha said...

aduhaii rasa mcm x mmberi sumbangan idea plak..eh perlukah sumbangan aku?ahahah..

sori beb,aku x dpt mmbantu bg idea psl hotel apa yg besh kat kundasang tuu...huhu
aku ni nama jer 2 taun setgh kat KK nuu tp dah bkan kaki jln kannn...huhu

yg aku igt ada 1 Hotel Perkasa,masa stay kat sana..tah ada lg ke idak hotel tuu...huhu

pape pon,hepi2 holiday naaa =)

cikbedahlaser said...

uhuhk... nk ikottt nk ikottt.. sy nk gkundasang sbb.. nk tgk lembu...
percaya x?

cikCha said...

err bukan lembu byk kat kota belud ker? heheh..

puanstoberi said...

cikcha :
Hotel Perkasa tu skang nama dia Heritage. Tu aku ada s.listed kan kan? so, dlm senarai la gak tu. Napak bes, tp aku rasa agak jauh dr kaki gunung. Hoho

CBL :
Jum lah.. bes woh Kundasang.

CikCha :
Mungkin yg CBL maksudkan ni yg lembu mcm kat NZ tu. Yg lembu ada tompok2 itam putih. Mmg ada farm dia kat Kundasang tu.

cikCha said...

oohh suda tukar nama ka? hehehe..