Friday, December 31, 2010

~Pasal Saya Suka Start Cuti Ari Ahad~

Entry ke 679 dlm blog ini. Entry sblm ni cantik no dia-678.  Dan sepanjang thn 2010, bln Disember lah entry terbanyak aku da buat. Igt bln Oktober retu paling banyak. Rupanya ini lagi byk. Tkpe. Nxt year nak cuba minimakan setiap entry. Atau pun byk entry tp celoteh tu kurang kan? Boleh gitu? Ah. Wateva lah. Kuwasa lah aku nak 'procedure' kan blog aku ni. Sukati lah kan. 

So, skang nak bebel pasal cuti lagik. Ya lah. Tak lama lagi kan nak pegi cuti cuti Malaysia. 
Kenapa aku sker pegi bercuti start ari Ahad? Ini utk tpt yg memerlukan penginapan 3 ari 2 mlm lah. Kalo 1 ari 2 mlm tu tak termasuk yer.

Dulu masa pi Bandung pun aku pegi ari Ahad n balik ari Selasa. Aku rasa bes je pegi ari Ahad sbb hotel pun tak caj as weekend (Malaysia lah). Lps tu ari Sabtu tu aku leh standby apa apa yg patut. 

Let say mcm ari Jumaat tu ada keja tak siap, so, kita takde la kelam kabut ptg Jumaat tu smbil mulut tak henti menceceh 'alamak, baju tak kemas lagi ni, kain tak basuh, bos lak suh stayback, dh la meting smpai maghrib'. 

Hoh! tak buleh woh! Stress nak pegi bercuti tu nati. 

So, kalo pegi ari Ahad, Sabtu tu leh la dtg opis kalo ada kerja tak siap. Boleh siapkan dulu. Then tinggal je atas meja bos dgn meletakkan memo kuning tu dan bertulis "Salam bos, saya da siapkan sebagaimana bos nak. Kalo ada apa2 hal, saya da tinggalkan pada assisstant saya. Dan boleh call saya jugak nati". Ha, gitu. Eh. Mcm sempoi je aku dgn bos ek. Tehehehe. Takde la. Perkataan bos tu tukar la dgn puan/ tuan. So, kita ada masa utk masukkan keja-keja kita dlm satu folder and ckp pada staff kita 'Abu (bkn nama sebenar), nati kalo incik (atau Puan) XXX nak edit pasal keja bla bla bla tu amik kat desktop akak, folder bla bla bla. Password PC akak tu nati mintak pada ZZZ". Ha..gitu.
Source : Here
Tp staff aku sorang tu bukan buleh tu, sure dia call jugak tu nati. Alangkan aku outstation dekat pun dia dah call call. Aiseh! Cena nak hanimun dgn tenang neh. Bos call aku tak kesah sbb derang akan call bila menda tu mmg URGENT. Tp staff aku sorang ni mmg 'kawai' dia je. Takde la dia rasa menggangu ke hapa. Padahal menda leh settle in a second je. Ceh!

Tutup hp? Mana buleh...kut kut ada emergency dari kg. Tp seboleh boleh aku tak mahu la dia call kalo takde urgent sgt. Aku benarnya nak suh jugak dia berpikir dlm buat keja, tak buleh harap aku je suma.  Dia pun dilantik as pegawai (tak kira la walo pen. peg. ke, tetap la pegawai ). Takkan menda enteng pun tak leh pikir. Masuk 8 bln dah. Patut tak buleh bergantung harap sgt dgn aku. Kadang dia call semata-mata nak tnya 'kak ida, ari tu ada tak penyewa UUU ni bagi surat bla bla bla'. Eh.. keja aku plak nak check surat kuar masuk. Menda camtu aku rasa dia boleh settle kan. Carik dulu dlm fail. Or else tgk kat tray in out aku. Dah urgent sgt baru la call. Haiyaa....!

Upsieee...bkn itu aku nak cerita. Nak citer pasal holiday amik ari Ahad kan. Ha. Tu lah. Pastu kalo ada menda tk cukup mcm bateri kamera abis ke, pad abis ke buleh la beli. Cool je suma da ready, Ahad pagi gerak. Mudah kan. So, aku sker bercuti start Ahad.

Tp yg tak bes kena amik cuti lebih sket la. Mungkin kalo balik Selasa kita kena amik cuti smpai Rabu. Takut penat ke apa ke kan. Tp tkpe la. Cuti manyak. Tp tu lah. Tetap tk sng duduk kalo asik no opis kuar kat screen hp. Baek la masuk keja.

Oh ya. LCCT tu boleh ke tinggal keta semalaman. I mean, kalo nak tggl 3,4 ari tu buleh ke? berapa ringgit eh? Ni tnya kat Dee sure tau nih. Oke, nati karoke ari Ahad nak tnya lah.

Oke la. Ari ni duk mem blog walking je. Seharian.  Teheheheh. Nak siap2 nih. Pas maghrib kang nak jimba jumba dgn adik2 aku plak. Tehehehehe. Bak kata Mazmadi rakan seopis aku tu, nak jd geng PATI plak yer. Iyer la gamaknya Maz oii..tak PATI kita jadi la PETA jer. Huwa huwa huwa....

2 comments:

Irtiyah said...

Salam

Hehe saya pun berazam nak buat entri banyak2 tapi pendek2.. tapi selalu tersasar dan tak tercapai.

puanstoberi said...

Irtiyah :
Kan?? tp lantak lah. kita nak tulis kan. teheheheh