Saturday, December 11, 2010

~Pasal KLMIS 2010~

Hari ni berpeluang baca KOSMO. Selak selak tgk ada citer pasal KLIMS 2010 yg berakhir esuk. Skali ada cerita pasal keta Batman - Batmobile yg aku tgkp gmbr retu lah. Katanya gini :
Meskipun pengunjung berpeluang melihat kenderaan yang digunakan oleh watak adiwira Batman iaitu Batmobile, namun kualiti penghasilannya tidak mampu mengagumkan sesiapa pun termasuklah pelajar sekolah rendah. 
(untuk bacaan lanjut, klik : KOSMO)

Tehehehe. Mmg iyer pun. aku rasa dia buat dari 'gabus' tu kut. Aku idak la sentuh masa amik gmbau tu. Tp mmg napak binaannya agak 'tak berapa nak tulen' la gak.
Tu pasai smpai ada hamba Allah yg tanya 'berbaloi ke RM15 utk amik gmbar dgn kadbod'. Hihi. Ok, nati aku jawab berbaloi ke tak yer.

Kalo nak ikut berbaloi ke tak ni ekceli, bagi aku yg golongan sederhana ni (org lain aku tatau) nak masuk bayar RM20 seorang (harga weekend) pun da kira mcm tak berbaloi. Mahai wokk... pulak tu nak tgk apa je. Keta keta keta. Dan mcm sokkaba tu tulis gak, tkde pun continental car such as BMW, Merc, Audi suma tu. Ada pun yg Naza bawak je la. Ferrari pun area Naza gak. Tu pun sebijik. Baek masa aku gi MAHA tu ari. Tetiba ada vroom vroom...kuar 3,4 biji keta Ferrari merah n hitam. Pree je tgk n amek gmbr. Teheheheh.

Masa aku pi tu terjumpa opismet gak. Dia bawak anak2 dia. So, agak untung sbb derang dpt sepamili RM40. Bila kat opis aku tnya balik, syok ke abang retu bawak bebudak gi KLMIS. Katanya kejap je pegi. Org ramai sgt. Pulak tu tpt dia mcm takde penceritaan katanya. Ada tempat da masuk kita kena masuk balik utk pegi tpt lain. 
Yups, betul tu. Utk masuk hall 2 (if I not mistaken) kita kena pegi dulu Hall 1, which kalo nak exit pun dari Hall 1. So, bila da masuk Hall 2, nak kuar kena masuk balik Hall 1 yg fuhh....ramainya ramainya org. Lps tu baru la jumpa Hall 3 n Hall 4.

Dan mcm sokkaba tu tulis gak, takde pun tunjuk motor. Yes. Aku pun ada terpikir. Tp motor show. Kenapa takde motor (ok, aku tau la motor tu stand for menda bermotor, bukan je motosikal). Suma keta dan sedikit van dan lori..eh ada ke..dan ambulans gak. Motor ada tp vespa. Ngehhhh.
So,  berbaloi kah masuk dgn byrn RM20? Tp mungkin suma pakai alasan mcm aku la- sekali sekala..bukan selalu. Kan? 5 thn sekali eh? Ha..

So, menjawab pertanyaan berbaloi ke tgkp gmbr smpai RM15 dgn kadbod tu?
Kalo secara prima facie jawapannya - tak  berbaloi.

Tapi suma menda yg kita buat, Insyaallah...ada sebabnya. Aku pun bkn sbb nak amik gmbr dgn keta 'kadbod' tu sgt. Takde ku hingin dan takde ku minat aih. Lagi pun gelap je. Org pun tak pasan aku amik gmbr ngan  keta Batmobile. Silap silap bila org tgk gmbr aku, org akan kata 'eh, Ida, ko amik gmbo ngan peti ais org da lupus ke apa ni?'. Tp eh..ada tayar lak peti ais ni kan.Wahh..tau la aku jaga aset kan. Lampau la plak kalo aku amek gambo dgn barang yg nak lupus. Huhu.

Aku amik tu sbb nya aku jarang amik gmbr berdua ngan laki aku ni ha...! beliau ni bukan kamera friendly mcm binik dia ni yg kat pokok tumbang pun nak bergambar.  Haha. Muka mmg cam terpaksa la bila aku ajak amik gmbr ramai2 (if kiterang kuar reramai tu kan). Lps tu dia mmg la bukan jenis 'err...bang, minta maaf bang, boleh tolong amikkan gmbr kami'. Ha, gitu. Jadi setiap kali kami berhanimun or jalan2 memana berdua shj, mmg nan hado la gmbr kami berdua. Kalo ada pun, set kan ke mode 'self-picture', maka lepas tu ko akan dpt gmbr muka beso pinggan!. Tak kuasa haih nak cuci. Bia kan dia kat dlm lappy ni je.

Seyes. Mmg jarang ada gmbr berdua. Kalo ada tak bercuci pulak. Iyer, aku tau, kalo cuci leh dpt 30 keping gmbr 4R dgn RM15 tu. Tp masalahnya nak pegi cuci tu. Last aku cuci  gmbr masa lps kawen dlu. Awal thn 2009. Masa tu dkt nak 2rat ringgit abes utk cuci gmbr. Tu la yg last. Lps tu takdo.

So, jawapan aku dari sebab sebab di atas, maka aku jawab - ya, berbaloi aku amik gmbo dgn kadbod dgn rega RM15 because the picture, Insyallah...remain forever with us.  Amik gmbr, trus dpt saiz A4 paper tu. Dah. Senang. Nak harap aku cuci....lalallalalala.... mmg tah tahun bila. Nak cuci pun suma gmbr gedix gedix aku sorang jer la. Nak harap gmbr ngan laki aku. Tk cukup pun 30 keping. Huhu.

Tu lah dia citer KLMIS kita kan. Baloi tak baloi, bes tak bes, hebat tak hebat, aku rasa da berjotaan ringgit jugak kutipan tiket dia gamaknya utk 10 ari tu. Sempat lagi pada sesapa nak pegi ni. Esuk last. Pegi la meramai mejelis. Paking le memana, pastu eksais sket kaki. Teheheheh.

8 comments:

deqlis said...

haha... mana gambor nyer pn stoberi oooiii..tepek laa hehehe...:o)

deqlis x pergi pun... nie jom heboh pun cam malas nak turun..sedangkan 5 minit jer sampai dr rumah ku ini..

esok maybe mak n ayah nk dtg rumah..jadik x leh g mana2 laa..


tunggu pic dari pn stoberi laa nie:-)

puanstoberi said...

Lorh...melonggok retu taw kita buh kat entry retu deqlis oiii... pegi je siang tu, mlm trus upload tawww.. tgk la sini
http://pnstoberi.blogspot.com/2010/12/pasal-jumpa-bumblebee-batman.html

ni mesti tak baca nehhh...
yg gmbo dgn kadbod tu kat gmbr yg ada batman tu.

pi la jum heboh tu. dkt buleh la jalan kaki, lg sng takyah penat carik paking.

ryn said...

Terbalik la ngan aku. Laki aku lak memang agak meroyan dgn kamera. Ayat 'dik, tlg amekkan gmbar kitorang jap' tu mmg slalu dia guna. Aku je yg ala2 camera shy sket, xsker nak bgmbar.

ejaMaria said...

hehehe... tak tau psl KLMIS tu... ape pun laki nko sepesen la ngan laki aku - tak mesra kamera... :(

cikbedahlaser said...

owhh bhgian aset ke.. leh kawan la kite

cikCha said...

oohh ni yg rentetan alkisah drpd sinun yg dah ku baca..huhuh..

AyangAizul said...

bab berbaloi ke tak berbaloi ni... depend kat org tu sndiri kot. kalo dah minat, tiket rege 100hengget pun dorg sgup kan.

so.. sama gak la ngan kita. tiket rege rm20 tu xrasa la kot kat org yg minat bab2 motor keter cam suamiku itu kan... pn stoberi pun msti tau minat dia. bg dia, mende2 cam ni byk bg info kat dia. yg kita ni xtau mende psl keter motor ni tgk bodo je la. tp byk gak la dpt info dr dia yg mmg tau psl keter motor ni...

skg anak dia pun terarah minat ke situ. tak pepasal bini dia ni skali ikut minat gak ler

puanstoberi said...

Ryn :
wah..mmg bes camtu. teheheheh. Laki aku ni penyegan skek kalo nak suh org amikkan gambau.

Maria :
Tehehehe...apa nak buat maria, terima seadanya sudehh...

CBL :
Yups..peg aset jabatan. tehehehhe

cikCha :
Yups..kebetulan lak kuar sokkaba kan..so, takde la napak sgt kan. teheheheh