Friday, December 17, 2010

~Pasal Dah Lega~

Fuh. Dah pukul 5ptg pun. Abis da satu minggu. Lagi 2 mggu nak masuk 2011. Owh. Nati aku akan buat entry 'wrap up' utk thn 2010 nih. Wrap up dari segi percutian, kerja, kegembiraan, kesedihan, akan ada suma dlm tu. Tkde niat nak meriak riak ke hapa kan. Just saja nak wrap up shj. Sbb aku rasa 2010 ni mmg full of xtvt which aku rasa puas la. Kira KPI peribadi tu agak tercapai gak la. Eceh!

Fuh. Settle gak akhirnya LNPT aku. Fuh. Fuh. Selamat da ke tgk PPP aku. Dan PPK plak nak tgk Pencapaian Prestasi. Pun da slamat di bagi. Lega. Lega. Lega. Ekceli boleh je buat cpt. Sajer kan nak tangguh tangguh. Tah pehapa la tah pangai. 

Dan yg dinilai pun da settle. Seb bek 4 org je. Tu pun da pening tatau nak nilaikan berapa. Ini bukan keja mudah sbb apa yg dinilai tu akan dinilaikan pulak utk aku kat 'sana'. Apakah adil ke tidak dalam menilaikan tu. Untuk memudahkan keja, aku buh dulu brpa % yg harus aku bagi. Seterusnya baru aku pecah ikut kategori dia. Penghasilan kerja berapa, pengetahuan berapa, kualiti peribadi dan kegiatan berapa. So, lps da nilai kena la panggil PYD utk bagi dia tgk berapa dia dpt. Pun aku da buat. Gitau kenapa aku bagi markah tu, apa yg dia patut tingkatkan. So on so..da siap. Aku lega sungguh lah! Wiken ni tak perlu lagi pikir SKT, LNPT dan pelbagai T lagi lah, tp T utk Tido takpe. Tehehehehe. Yg pasti wiken ni nak makan kenduri n tggu my mom datang. Ouh... bes nya. Hihi.

Fuh. Byk lagi ekceli yg kena 'kemaskinikan' sblm masuknya bln Januari neh. Tp keja is keja rite. Manade stop stopnya.

Eh. Ada ke yang nak tiket wayang tu? Ok, cam gini lah. Sapa yg commit ley amik tiket ni secara by hand , aku let go lah. Tp ada satu je tauuu... so, first come first serve eh. Drop je komen kat entry ni  kata boley nak amik trus ke aku. Tp tiket ley guna smpai 31 December je tau.

So, have a nice weekend eberibadi :))
Amik dari : sini
P/S : terima kasih kpd :
Follower ke 241 : shah jihan
Follower ke 242 : Nor Suhada

7 comments:

suria lekatlekit said...

wah.. tawaran hebat tu

puanstoberi said...

Lekat Lekit :
Mao kah??

Safinaz Hanum Ahmad Anuar said...

wah.. rasa nak join kucen itu tido

ejaMaria said...

aku klu amik tiket kena amik utk 5 org... ;p

Hezesuze said...

weols tak lege lagik selagi keperluan anak2 skolah lom setel haha

Cik Anita said...

Anita nak tiket tu boleh? keh keh keh.

puanstoberi said...

safinaz :
Kan?? bes je dia tido

Maria :
NI kira buy 4 free 1 la. tehehehehe

Heze :
Itu mmg dilema org yg ada anak sekolah..gud luck :))

Anita :
Meh la dtg amek kat kak reen