Saturday, December 18, 2010

~Pasal Hantu Kak Limah & Popeyes~

♩♪♫♬♭♮ Popeyes d sailormoon ♫ ♬ ♪ ♩ ♭ ♪  eh...bukan..
♫ ♬ ♪ ♩ ♭ ♪ popeye d sailorman ♩♪♫♬♭♮ Tut tuttt....
credit : here

Apa kes Hantu Kak Limah ngan popeyes nih? Ada kaitannya. Giler ko citer ni 'penuh rumah' ko. Giler. Giler. Nak tgk mlm semalam. Mula igt nak tgk di KLCC tp rasanya lagi tak mungkin ada sbb show kul 8.15 dan baru hegeh2 kuar opis kul 7.30pm. Walo mmg 5min je dr opis, mmg tak mungkin sbb ujan tak berenti dari ptg.

So, zass ke Wangsa Walk. Igt kut sempat la sbb show kul 9.40. Smpai situ dlm 8.15 camtu. Tgk kat screen da full. Laku giler eh citer tu sama tak mcm citer yg 2 Alam tu. Upssieee....

Jadi apakah kaitan dgn popeye? Tgk citer popeye lah sbb citer Hantu Kak Limah da tk pat tgk. Hihi. Eh ada ke citer popeye skang? 

Citer takde tp menda nak di ngap ada nama popeyes nih. Hihi. Wangsa Walk ni byk kedai makan. Bes. Tp mcm tatau nak makan kat mana. Mula nak masuk kedai Thai apa tah. Dah duduk, buleh kuar balik. Sbb apa? Sbb aku tgk pinggan tak kemas cpt, menu pun lambat hantar, so, kebarangkalian dpt makanan juga mesti lambat. Aku da lapau dah ni. 

Ingat nak pi kat Ayam Penyet je sbb mmg penah makan sini. Tp mcm bosan lak nak kena makan nasik. Igt nak makan A n W, tp tpt adalah terhad. Nati tk dpt duduk. Subway pun org beratur pjg. So, kami kasik terai makan di Popeyes lah. Oleh krn 1st time kami makan di sini, bagi can aku buat review sket yer. Menjakun la bkn nak kata aku sorang je makan situ. Oke.
Ok jugak ayam dia. Crispy. Coleslow pun oke. Kira lain la sket dari Kehepsi tu kan. Kira bley terima lagi lah. Retu masa kat Jakarta (Tanah Abang) pun aku rasa aku makan ni gak. Ke lain? Tak igt. Tp kat sana pun ada kedai nih.

Gmbr takde lah. Mcm la aku sorang je penah mentekedarah kat situ plak kan. Buat org jelak  (menyampah) je. Org lain lama berzaman dah makan mendalah ni, so, takde la aku snap snap. Lagipun aku mkn dkt sgt dgn org lalu lalang, naik escalator lagik. Nati org kata 'apahal budak tu, ayam goreng pun nak amik gmbr'. Tp kita leh jawab 'eh..aku nak buh dlm blog, nak tunjuk aku makan Popeyes'. Haaa.... nak 'tunjuk'???. Ok, tapayah!

Aku terai gugel gmbr menu popeyes Malaysia. Nan hado. So, nah amek gmbr yg luar negara punya. Napak crispy kan. Mmg crispy. 
Official popeyes website
Yg bijik bijik mcm telur lipas tu aku rasa mcm takde je. Tu rice apa tah. Aku amik combo yg ada ayam, coleslow, mashed potatoes (lain rasa sbb dia ada cajun gravy, sedap la sbb mcm ada rasa mixed herb yg buat makaroni tu), milk biscuit. Then order gak cajun fries n chicken sandwich (burger ekceli, tp dia sebut je sandwich). Fries dia sedap. Mcm prosperity beger punya fries yg gulung gulung tu.

Tp kami tetap nak tgk gak Hantu Kak Limah ini. 
Imej googled
Oleh krn penuh, kami terus amik tiket utk mlm ini. Baru la berbaloi baloi kan. Tiket pree tgk di ari weekend. Hihikkk. Juga di Wangsa Walk.

6 comments:

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

kadang² kina pun mcm tue jugak. nak amek gambO ape yg kina makan tue,konon budjet nak tepek kat blOg. tapi segan pulak. "jakun ke ape akk nie!" hehehehe..tapi kalau line clear tarak hal la kan?

Anonymous said...

wangsa walk
tempat peberet saya menonton wayang
hehe
pasni tgk cite ngankung plak tau bez!

Cik Anita said...

Anita tak pernah nak makan popeye tu!
entah kenapa belum sampai seru nak makan.hehe. Nak jugak la cuba nanti. Sebab tengok macam sedap jee!

ejaMaria said...

aku penin klu gi wangsa walk ngan anak-anak... sbb mcm2 yg diorg nak beli... huh...

Hezesuze said...

tak pernah sampai lagik kt wangsa walk uwaaaa!!

puanstoberi said...

Kina :
Selamba je amek. Tp akak kalo makan biasa2 tu agak sogan gak la nak amek. Tp kalo yg lain sket. Kak reen belasah je. Lantak pi la jakun nak taruk kat blog ke hapa kan :))

Nana :
Akak 1st time tgk situ. Biasa akak p tgk kat BTS ja. Dkt ngan opis n kalo weekday tak ramai org. huhu

Anita :
Terai la makan. Nak kata terlampau sedap tu takde la kan. Tp at least, lain la sket dari kebiasaan :)

Ejamaria :
A'ah, kat situ family mall kan. Memacam ada.

Heze :
Toksah duk sedey la uols tak pegi WW tu.. takpe, nati kalo dtg KL, ter lalu situ buleh la pegi :))