Saturday, December 4, 2010

~Pasal Dapat Cek~

Nuffnang??? 
Dulu retu dpt tiket Rapunzel (dari Nuffnang), smlm dpt 4 tiket movie pree (dari Nuffnang), reni dpt cek plak dari Nuffnang.. wahh... haibat la kan. Ikan Anak emas kesayangan NN tu bunyinya tu. Gegar la kang ada org buat entry mempertikai kan lagi. Jenuh..... naek lagi trafic lite aku ni kang.. lps tu kuar lagi entry dpt BE lagi (dari Nuffnang). Teheheheh... eh..tp yg BE tu seyes. Mmg ada BE baru. Alhamdulillah.

Tp hok cek tu bukan.... bukan dpt dari Nuffnang. Biar pun BE ada la 2,3 dan ME ada 4,5, tp masih jauh lagi perjalanannya. Sekiranya pun dpt masih tak boleh pun nak beli brg brg yg merembaskan enzim enzim yg ada (eh..sker plak rasanya guna term rembesan enzim ni..will use these term for a while okeh). Tp at least syukur la kan. Tak reti reti nak bersyukur cikstoberi oi??
Tapi....sejak aku mengaktifkan diri bersama NN, contoh mcm rajin masuk contest dia, dpt la gak 'something' kata org tu, dari ber blog. Ok jgk what.. so, kut ada lagi la yg bc secara senyap, pastu gitau kat 'kawan kawan' dia, pastu terasa mcm aku tulis pasal 'kawan kawan' dia, sila la buat lagi.. tp aku nak thanks jugak lak kat org tu, sbb kerana dia la aku cabar diri aku sendiri dgn mengatakan 'dari aku asik rasa diperalatkan (eceh..ayat, kemahin) bila entry aku diprint bagai, baek aku buat sesuatu yg mendapat pulangan pada diri aku, dan pada org tu dia tak dpt apa melainkan sia sia je'. Skrang sudah terbukti. Cuma..sabar sket..harus aku tayang cek Nuffnang nati dpn muka beliau. Haishh..bila igt menda tu aku jadi geram!

Ok, lupakan kejap. Aku nak citer pasal ni ekceli.

Korang yg pakai card credit, any bank lah, penah dpt tak menda EzyCheque ke apa ke tah term dia ni. Aku sejak pakai cc 6 thn lps, ini la yg first aku dpt cemni. Tetiba dpt cek. Ceh! terhapa tul lah. Tak mintak tak hapa tetiba dpt. 
Pandai deme ni.. super easy katanya, 0 interest, tp ada advance fee sebanyak RM77.60. Bermakna ko dapat RM2,000.00 tp bayar balik lebih 2k atas nama advance fee. Meniaga...meniaga... Udah kalo baek ati sgt  nak bagi advance ni, ko bagi je la tanpa ada apa apa fee. Bkn kita mintak pun ye dok? Tp bertuah la kan. Alang kan kuar duit lebey 4kali sebulan kat ATM pun kena caj 5posen, apatah lagi minjam duit dia kan?. Tp aku mmg kedekut la bab 5posen ni. Mmg aku bajet bebtul kuar duit 4kali  je sebulan. Kuwasa lah aku nak sedekah pree je ke deme 5posen tu. Mmg sorang 5posen, kalo 5 org, 50 org, 50 ribu org, 500 ribu org.. ha..tak mustahil mmg ada la dlm sebulan beribu ribu org yg kuar duit lebey dari 4 kali. Huuii..bes tuh...

Katakan la tetiba aku mendapat hasutan syaiton duk bisik bisik suh aku beli apa2 yg lebih merembes kan aku, (sbb aku mcm terdengar2 ada bisikan suh aku riki riki pasal i-pad, riki riki pasal kamera yg cunh, dan memacam gajet lah) Dah la nxt week ada expo digital kat KL Conv. Centre tu kan. Ha..tu aku cukup merisau tu. Mana lah tau..kut terdengar suara suara "cash kan je....cash kan je". Ha..gitew..bahaya oih. Harus ku shred gak cek ni nati.
Seb bek la aku lmbt bukak peti surat bawah tgga tu..kut retu aku tgk b4 aku beli PSP tu, harus gak ni aku cash kan....mujur..mujur...

Memacam meniaga skang eh. Ni namanya meniaga duit. Dia tgk aku tak guna cc tu, dia kalih cara ni plak. Aku mmg guna cc Maybank ni utk TnG je sbb sng, tak perlu nak rushing carik tpt utk top up. Yg kad ZING tu kan..,..kurang je dari RM50, trus dia top up balik jd RM150.

Jadi kesimpulannya..marilah kita berbelanja secara berhemah..jgn nati smpai ber khemah...  okeh..
Sekian, terima kasih (eh..bes plak kalo wat ending cam ending surat nih... this 1 pun i'll use 4 a while.. tehheheh)

6 comments:

fizah said...

wah..byk tu 2k!igt kan menang contest!anyway, selamat berbelanja dgn penuh hemoh hemoh ye..ekeke..just kidding!

imanmom said...

salam ida meh join ga ni

http://amfosix.blogspot.com/2010/11/ga-kira-syiling-by-anjang.html

tq

Aida Tamrim said...

Wakakakaka..Td nmpk figure 2k tu telan air liur jgk...Tp bila tgk ada 'udang disebalik batu'...Alahhhaaaaiiii..nyampah jee..Hehehehe

Hezesuze said...

suspen jek ...ingatkan uols dapat cek from nuffnang RM2 ribu tu hehehe

ejaMaria said...

hahaha... aku pun pernah dapat cek gini dari maybank... malas la nak layan... klu nak kejam aku amik je la cek laki aku... hahahaha... aku belum kejam lagi ;p

puanstoberi said...

Fizah :
Kalo mng contest buleh joget lambak rasanya akibat seronok.

imanmom :
Okeh kak..Insyallah akan join

Adialuze :
Kan??? sabo je lah deme ni kan..bisnes duit lak dia.

Heze :
*wink wink* hihi

Maria :
Ada yer..aku tk penah lak dpt b4 this.