Thursday, December 9, 2010

~Pasal Pertandingan Malam Jumaat~

Malam Jumaat terakhir utk kita tontoni.
Ok. Amik tempat. Siap Siaga utk menonton ini.
Finale nih. Kita tgk siapa yg kena.
Aku masih tatau nak sokong sapa. Tgk jap gi baru leh sokong kut. Ngehehhehehe..


Gmbr ini di ambil dari official TARA FB's-here

****
Dah abes! puas ati. Nati tak la tertunggu tunggu malam Jumaat lagi. Tehehehe.
Berakhir di Singapore. Cabaran yg agak sengit. Ada adegan menyentuh hati jugak. Kadang ayah ni mmg nak fulfill hasrat anak, tp kalo dia tak mampu, bagi aku sebagai anak...kita kena berkorban plak utk ayah kita.

Kenapa aku sker Amazing Race. Sbb aku percaya konsep rezeki. Dlm game ni mmg based on luck. Biar pun ko tertinggal 10 jam di blkg team lain, da tau mesti ko tak menang, tp jgn la mengaku kalah. Kalo itu la rezeki kita, mmg rezeki kita. Jgn lah pertikai kan lagi. Org yg asik nak pertikaikan rezeki org (termasuk aku jugak) mmg harus kena tgk game camni supaya dpt terpikir yg rezeki tu bukan sesuatu yg boleh dipertikaikan. 

Mungkin secara awalnya ko yakin ko boleh berjaya, tp siapa tahu, akan tiba pada satu part, ada penghalang yg boleh menyebabkan ko akhirnya tak  berjaya. Dan pihak lawan pulak yg berjaya memintas kita.

Mmg kalo tgk pada awalnya dah tentu team dari S'pore tu kalah. Tapi nak dijadikan cerita, team Indon yg anak ngan ayah tu tewas dan dikenakan penalty bila tk boleh cross hotel Marina Bay Sands Resort tu.
Kredit : Here
Derang kena cross ngan tali antara satu blok ke satu blok lagi tu. Wuuu...gayat oih.. tu sbb Hussien bapak Natasha tu tak leh wat. Sbb dia gayat. Aku sempat tnya kat my dear "kalo awak kan, awak nak suh saya buat ke, atau awak buat?" Jawabnya "saya la..." hehehe.. tp aku sker gak kalo nak buat.. nak terai lah. Hihiikk...

Okeh..buat team Philippines- Richard n Richard..congratulations.. owh..sekali lagi berckp ttg rezeki, kalo tak, team Malaysia juga mungkin dpt masuk ke finale ni. Sbb masa yg team Malaysia ter keluar tu, derang da tinggalkan jauh team Richard ni. Tp dek kerana rezeki dan tersilap percaturan yg pegi duk carik kubo tu, dah terus tewas. See..... mmg rezeki org ni kita tak buleh pertikai. Sucikan lah hati.

4 comments:

ejaMaria said...

ceh... abg tunggu nun kat bilik tu... ;p

Wonderful Life with Mary Kay said...

Ingatkan pertandingan apa tadi.. ngeh ngeh ngeh...

puanstoberi said...

Maria :
Abg pun samo duk tgk TARA. Weols ni die hard fan TARA. teheheheh

Liza :
Haipsss.... tehehehehhe....

cikbedahlaser said...

umah x de tv... x taw ape cite main kt tv..hua hua hua