Wednesday, July 6, 2011

~Pasal Challenge - Day 20~

Diam tak diam dah ari ke 20 cabaran ini.
Tinggal 10 ari lagik. Caiyok. Caiyok...!

Day 20 – The meaning behind your blog name.

Rasanya kalo tgk interface pun da tau meaning nya kan. Pilihan nama 'stoberi' ini bkn baru sehari dua digunakan. Saya mula dikenali sbg cikstoberi  pada tahun 2006- kerana pada tahun itu saya mula berminat amat dgn stoberi. Penggila stoberi. Masa tu naik Cameron ngan BFF - Mesra dot net saya. Lps tu saya beli bermacam stuff stoberi. Dan penuh satu keta ngan menda2 stoberi. Mmg semakkk...tp saya dulik hapa. Celah bedah seme dlm keta tu ada stoberi. Smpai kat tpt nak bagi signal pun saya pun buh ikat rambut stoberi. Haha. Dan bila da kawen, saya kurangkan sket sbb incik asben yg akan bawak keta. So, akan napak 'adik2' plak kalo dia bawak keta stoberi bergerak tu. Tp tetap ada stoberi nyer lagi.

Makanya bila buat blog baru ni pada Januari 2009, trus la saya pilih nama pnstoberi - bersempena gelaran cik ke puan pada Disember 2008.
Dkt blog lama (blogdrive) pun saya guna stoberi gak. Memula saya buh stoberikiut. Ada org dengki. Ngata2 seme, konon cute la hapa la. Lps tu apa tah nama blog saya, sukahatiaku kot. Dan bila buat blog ni sy guna pnstoberi.

Lps tu dgn theme Dunia Puanstoberi - sebagaimana rasa stoberi yg masam2 manis tu, begitu lah life kita yg ada masam dan manis nyer. Pulak sbb saya suka cicah stoberi ngan garam, maka akan ada terselit masin sket. Hihi.

Dimana kelainannya? di word stoberi yg dieja. Sengaja saya tak eja bebtul dan saya gunakan mengikut sebutan saya.

Dan sehingga skang, kegilaan pada stoberi tidak pernah pudar walo keta dah tak byk hiasan dgn menda2 tu. Saya kalo napak stuff stoberi kat memana trus mcm zzztt...zzttt...zztttt - kena kejutan letrik sbb macam nak beli, nak beli. Tp skang my dear asben da pantau. Kadang menda tu utk bebudak, maka dia akan kata 'haih.. tak payah la...budak punya tu'. Huhu. Tkpe..jaga la kalo dpt anak pompuan nati, saya akan jadikan dia sbg my stoberi junior. Retu masa gi Bandung nyaris dah saya nak beli rompers stoberi yg comel. Gerammm bangett tgk nyer. Huhu.
Oh. Apa kata umah baru saya nati hias dgn stoberi. Hahahahha. Nak nk gi CH ni...leh la borong. (T____T)

*berapakah perkataan stoberi pada entry di atas? Bahahaha.

6 comments:

Cik Purple said...

22 kot?? hahaha~~ oo mcmtuh openyer..:) cp pun ade gak sejarah tersendiri..:p ramai tanye napa nama cik purple tp seorg pinkaholic..hihihihi~~:p

puanstoberi said...

CP :

Ye ke? akak pun tak kira. teeheee..

Yelah kenapa cik purple?? Tp kakreen pun peminat purple n pink gak. Teehee

cikbedahlaser said...

ooo nice to know u puan stoberi

ch@ said...

kita suka warna stoberi, hijau merah. thn br cina dan hari raya. hehehe. tapi buah stoberi agak kureng sikit, sbb tak reti nk mkn kot. nnt cubala. bila nak g cameron ni, berangan je la.

Cik Anita said...

22!
hehe, siap kira lagik.
gila dasyat akak punya suke dengan stoberi. pernah tak pakai baju kurung picca stoberi???

puanstoberi said...

CBL :

ooo...nice to know u too cikbedah. teehee

CHA :

Jom la ikut Kekda..jom..jom..

ANITA :

22 eh..akak pun tak kira. teehee.
Ha...blum jumpa kain stoberi,tp retu ada org buat tedi bear tu,dia guna cotton stoberi. sukaaa sgttt...