Friday, July 29, 2011

~Pasal Slot Akasia : Kasih Alia~


Wah. Sebijik lagi citer baru.
Aku baru pasan lepas tgk TV3 Malaysia tepek kat FB derang.
Jadi gmbr ini pun kredit kepada TV3 nyer FB lah yer.

KASIH ALIA

Ini napak bes lagi kot dari citer yg malam tu.
Aku rasa mcm aku 'kureng' je citer Ramadhan Terakhir tu.
Tp ini mcm bes.
Jom tgk apa sinopsis nya sket
Kasih Alia mengisahkan konflik dalam keluarga yang berpoligami. Sheila Rusly sebagai isteri pertama mempunyai anak iaitu Qausar dan Yatt (kakak Qausar). Manakala Zairina Zainoordin sebagai isteri kedua. Qausar( lakonan Shaarnaz) sebagai anak bongsu kepada Shiela Rusly dan abang tiri kepada Alia ( lakonan Fida)

Kredit : nurizspace

Pelakon pun ada yg berlakon Dewa Cinta am Iqram n Yatt tu ari (tp Yatt retu berlakon sket je. Rindu nak tgk dia berlakon byk2, jadi skang leh tgk). Ko layan Da? A'ah. Tak kesah la ada Fasha ke tak. Aku mmg takde masalah utk tgk citer Fasha Sandha ni berlakon. Haha.

Pelakon bes. Citer pun cam bes.
Jadi mari kita menontonnya.

Tp arghhh.... (tarik2 wambut jap)
Aku tak bleh amik waktu WP1 bln puasa nih.
Kena maintain waktu WP2 (kiterang kalo bkn bln puasa mmg seme guna WP2, takde anjal2 de. Seme masuk kul 8pg dan balik kul 5ptg)
Bln puasa ni, kump sokongan leh amik WP1 kalo nak. Maknanya derang leh masuk kul 7.30pg dan balik 4.30ptg.
Dan bkn kump. sokongan (41 dan ke atas) takde pilih2. Wajib WP2.

Maka, faham dan haram muklam je la kalo kuar kul 5 di bln puasa ni.
Walo cam sejengkal je kot umah aku dari opis ni.
Kalo hari2 biasa, dgn jem lite lite leh smpai dlm 30min. Kalo langsung tak jem dlm 10min.
Tp kalo puasa, mmg mendapat sejam (dan mungkin lebih kalo ari Jumaat) la dlm keta.
Mana nak masak lagi, nak gi bazar lagi.
Eh. Kau masak Da?? Hahahaha.

2 comments:

RARA aihara said...

comelnyer fida....
pukul 7 ? alaammakk~
time org sibuk kat dapur nih...
hmmm~

PUANSTOBERI said...

RAra :

Hik hik.. time tu tgh sibuk susun pinggan nak berbuka. hihi :>