Thursday, July 28, 2011

~Pasal Moh Makan Durian~

Ni last Saturday tu ari. Bawak adik 2 org ni balik kampung aku. Balik ari je pun. Bertolak dari KL dlm kul 7 lebih and smpai kg dalam kul 11. Anak buah aku pun folo gak. Dia drive sorang. Smpai Tapah dia kata dia ngantuk. So, aku pun naik ngan dia sekali.

Budak bando seronok makan durian kampung ter baekk dari ladang. Huhu.

Elok plak, lps makan tghari tu hujan lebat. Maka byk la rezeki sbb angin. Jadi ada byk durian gugur. Lepas abis ujan, cpt2 pegi tgk sbb takut ada mat2 gian curik plak. Ada wehh.... air yg ditenang jgn disangka tiada buaya. Eh...??
Tu kelihatan budak bando ngan menantu mak aku tgh duk carik deyan bawah pokok.
Payung tu bkn utk melindungi kepala dari dijatuhi buah deyan, tp nyer ujan masih renyai2.

Haha. Budak bando seronok dpt kutip durian fresh fresh. Aku kata mcm konsep homestay la. Ada sesi 'pengalaman mengutip durian yg baru gugur dari pokok'. Huhu.

Dan ini lah hasilnya. Maka kami pun bawak la balik ke KL. Dan ada lagi yg mak kutip pepagi tu sesiap pun bawak balik jugak. Hasilnya keta aku smpai reni berbau perfume asli. Peninggggg.....

Bukak lagi.. makan lagi...sblm balik tu.

Alhamdulilah, smpai KL dalam 9 lebih. Ada sesapa mao ikut lagi saya balik kampung???

5 comments:

ejaMaria said...

best nyerrr... kutip dan makan... ;p

Nana said...

beznye kak
nape xajak saya balik kampung hehhe

Cik Anita said...

makan durina kutip sendiri. argh bestnya!!!!

kat kg nita dah banyak monyet, durian tak sempat nak besar.

chinta... said...

mkn durian yg kutip sendiri lain nikmatnye....sedap....

PUANSTOBERI said...

ejaMaria :
Hihi. bes la kot... hik hik

NANA :
hihi. nati nxt year akak ajak yea :D

CIK ANITA :
Ya la..kutip sendiri, pehtu trus bkk dan makan. Hihi

CHINTA :
Sedap la eh. Fresh je kan.. :>