Monday, July 25, 2011

~Pasal Puasa Sebelum Puasa~

Majlis makan makan sempena ari raya Kekda.
Jumaat - 22hb Julai 2011.
Tema ari raya.
Seme pompuan pakai baju kosong.
Tp Safarina cam biasa... salu lari tajuk tau.
Eta pun sama..tp dia kata dia da pakai baju kosong.

Pagi- makan dulu makaroni - yg aku kata gigih aku bangun kul 5 pagi tu kan. Huhu.
Ada kopok leko dari Abg Ajak yg balik dari outstation Tganu.

Makanan pun makanan ari raya.
Nasi impit-kuah lodeh-kuah kacang.
Sambal sotong-sambal tumis ikan bilis.
Pulut/ketupat pulut-daging itam
Kuah kari - roti jala
Nyum nyum.
Kekda wat apa? Kekda rebus ketupat. Hik hik hik.

Makan time!!

Candid Time!

Posing Time!

Ingat nak wat skali utk hari raya punya.
Tp da aku ter tonggek2 ghopa itu.
Tak payah lah haih.

Begitu. Makan2 kecil kecilan di umah unit kiterang.
Pas raya kita buat lagi yaw.
Bes. Bes.

12 comments:

Teratak Hami said...

Seronoknya environment kerja camni !!!

Cik Purple Pinkypuff said...

wohooo..sedapnyer!!! :] nak sket nak sket!! :]

PUANSTOBERI said...

Teratak Hami :

Hihi. Oke la kak. Ada yg seronok, ada yg tak seronok. Huhu :D

CPP :

Hai CPP.. meh la dtg amik sini..meh. hihi :D

AdiaLuze said...

Bestnyee .. org tak puasa lagi korang dah raya kan .. bes,bes .. ngeeee

chinta... said...

wah...bestnye kekda....x sbr nak raya bila tgok kuah lodeh tu..

PUANSTOBERI said...

ADIALUZE :

Eh..sapa kata tak puasa. NI sbb nak meraikan akak derang puasa la buat ni. hihi :D

Cik Anita said...

eh dah buat dah..cepat dan pantas. tempat nita baru nak buat khamis ni.hehe

Luv said...

x jemput punnnnnnnnnnnnnn...

Anum said...

wow syoknya sis

PUANSTOBERI said...

CHINTA :

Hik hik..tu la kan..tp makan skang tatap takdak feeling raya. hihi

CIK ANITA :

HAri ni ada lagi. hihi

LUV :

Aik... nak ke makan2 ngan unit kiterang?? Bahahahhaha
Ni private party la Zana.. tak jemput ramai pun. Tp kalo ko nak gak, ari ni dtg la. BKP punya makan2. Aku jemput nih.

ANUM :
Wow! mmg syok la Anum. Hahah

mekchu said...

haaaaaa... hari ni kitowang punya turn pulak nak makan2 seblm raya..

punyalah sakan makan mee kari.. nnti posa takut terkenang.. hehehe..

PUANSTOBERI said...

MEKCHU :

Reni kiterang pun ada. Kira 1 Bahagian terus. Makan nasik goreng n nasik ulam. Tp takdak gmbau. huhuhu