Tuesday, July 19, 2011

~Pasal Bihun~

Aku puasa reni
(malu sebenarnya nak ngaku puasa sbb da lewat sgt gantinya. Maluu...)
Lps tu dok pikir nak makan apa buka puasa jap gi.
Smlm masak nasik lemak.
Enteng je nasik lemak kan.
Tanak nasiknya. Lps tu goreng ikan bilis, wat sambal. Aku sker wat asing sambal ngan ikan bilis kalo wat nasik lemak. Sker makan ikan bilis goreng yg krup krup rangup tu.
Lps tu up sket ngan nuget n telo mata kobau. Ber ulam kan timun. Siap.

So, ptg ni teringat ingat bihun goreng.
Bihun ke meehoon. Ah. Whatever it;s name.. dia adalah menda yg sama.

Kepingin bihun goreng yg camni.
Kredit to : Sajian Kaseh
Sedap kan.. aku tak reti buat bihun jadi itam itam cenggini. Salu jadi kaler merah.

Tgk yg ni plak (ni aku guna google image je ni. seme bihun kuar. Dapnyeee...)
Kredit : aisyah
Ni pun cam bes.. likat basah2 gitu. Yummeh

Yang ni plak. Mmg buat aku terliur. Sbb ada limau tu kan.
Kredit : sue - hasue
Ni pun napak sedap gak. Tsskk...
Kredit : mengkuangberduri
 Tp tak penah wat bihun goreng singapore.
Nak terai lah. Tp bkn reni lah. Reni nak bihun goreng Malaysia..
Kredit : potretkasih

Dah. Dah. Apa ke hal lak pi tepek gmbr bihun segala ni.
Tp bes ah. google bihun kuar gambar bihun je. Kadang kalo google gmbr lain mesti ada kuar gambar lain. 

Okies. Selamat Berbihun :)

10 comments:

~ain said...

bihun ni kalau kena gaya sedap laaaa sgt.. tapi, ain tak reti laaa.. kdg2 jadi lembek.. hehhee

Liza said...

Mmg suka goreng bihun sebab senang dan sedap!!! Selamat berbuka!!

eda_ej said...

tengok makanan je manjang lapo... hadoii..

bape ari lagi ni nak abeh bayo??? hehehhe..

Yan said...

yan plg suke meehun.. biasa kalau dtg selera.. mmg cari meehun goreng.. yg bihun singapore tu penah wat.. tp tak taula jadi ke tak hahaha..

kul 7 tadipun baru je makan meehun goreng

Cik Anita said...

mana picca bihun yang akak buat?

nak tengok..hehe

PUANSTOBERI said...

~ain :
Kadang kalo rendam dgn air panas, mmg leh lembik dan putus2.

LIZA :
Sng kan? blend2 seme, tumis2, taruk kicap segala, taraaa.. da siap. Hihi

EDA :
Uhuks. malu nak kabo. Uhuks.
Ada 2 ari lagi. Jumaat nati raya :D

YAN :
Tak penah wat lagi bihun spore. Tgk la puasa nati ke, buat berbuka. Tp ada lada itam. tak ke panas perut dibuatnya kan?

Teratak Hami said...

PnStoberi,
Variasi gambar beehoon awak ye.. puasa le katakan ... hehehe

PUANSTOBERI said...

TEratak Hami :

Hihi..
puasa mmg gitu la gayanya kak.
tp mujur wat gak la bihun tu. hihi

CIK ANITA :

Tak sompek... masak2 je trus berbuka puasa. tak sompek den nak amik gamba. hahah

cikbedahlaser said...

waaahhh bihun.. mak hantu bihun jugak... bihun grg org kenduri tu pon sedap..walla...

AdiaLuze said...

Lapooo la aku tengok gambo ko niiii @_@