Thursday, May 3, 2012

Edisi FM Yang Saya Ada


Ya, emangnya nggak boleh lawan FM kamu kamu yg penuh satu peti ais.
Tp saja nak tepek jugak.

Aku tak berapa sker kumpul FM. Tp kalo dah orang bagi. Amik je. Takkan nak kata 'eh, saya tak sker FM, bleh tukar t-shirt ke, beg ke tulis I love, I love tu'. Itu mmg nak kena pelangkong.

Sbb tu takdak FM dari Cameron yg bentuk stoberi ke apa. Entah. Retu gi Cameron, aku rasa tak penting pun aku nak beli FM. Aku beli utk orang je buat GA tu ari. Tu pun risau2 kut pecah di tgh jalan. Hihik.
Lps tu sbb aku tak gemar nak wat collection, takdak pun FM Disneyland. Ole ole buat kenangan dari Disneyland yang aku beli cuma mug je. Kalo orang giler kumpul mesti dah beli FM kan. 

Ini je la koleksi FM aku. Kasihan kan?.

Meh aku kenalkan mereka yg bertuah yg dpt duduk di fridge aku ni.

Yg tulis Langkawi tu bila tah aku beli. Lama dah rasanya. Masa aku 1st outstation ke Langkawi kut. Tatau nak beli apa, beli yg tu je.

Seterusnya ada gmbr ikan tu. Tu aku beli sendiri. Masa course bebaru ni kat Pangkor. Alah, yg ni kalo ko pegi PD pun, harus yg bawah tu akan bertukar 'Port Dickson'. Tp sbb cam napak cantik je, aku beli.

Yg bas dabel deker tu. Aku rasa tu biasa kut. Semorang pun ada. Yg tu, opismet aku bagi time dia gi london. Sbb, sblm pegi aku duk bebel suh dia beli bas dabel deker bawak balik.

Yang I love HK tu - beserta pembuka botol tu - beli sendiri masa kat HK. Sbb unik je.

Gambar bebiri comel - yg paling aku sker. Dari Harlinda a.k.a Dee yg gi NZ last year. Suka sgt!

Yang gmbr map tetiga tu seme aku beli sendiri. Sbb mmg aku nak kumpul. Aku da ada Pulau Pangkor, Pulau Langkawi serta Pulau Pinang. Pulan Pandan je belum ada, sbb dia jauh ke tengah. Eh. Ter buat lawak bongok pula. Sori yer. Jadi sapa2 ada pegi Pulau Perhentian ke, Redang ke, kalo jumpa yg macam map ni tolong belikan yer.

Seterusnya yg London bulat tu, pun dari Dee Harlinda. Masa tu dia gi tour Europe tu. Btul kan Dee?

Dan yg last tu, Sabah bah kalo dah gmbr Raflesia tu. Beli sendiri gak masa gi sana.

Jadinya, begitu lah. Menda ni tak la menjadi satu kemestian utk aku beli kalo gi bercuti. Tp kalo tpt tu jauh2 sket. Beli ler. Buat kenangan kata orang kan. Aku target nak kumpul FM yg ada tulis2 nama tpt je. Baru bes. Dan xclusif. Serta poyo.

Haha.


Kbai!

20 comments:

Zana Adieyza said...

zana & adiey suka kumpul FM.. setakat ni suka kumpul yg ada tulis nama or melambangkn tmpt tu.. kalau yg luar negara semua officer yg hadiahkan, nak beli sendiri x boleh sbb belum pergi luar negara.. hahahah..

yg jenis map tu agak susah nak dpt.. x banyak tmpt jual..

aziazib said...

azi lg kesian ada 3 jer .. itu pn org kasi...huhuhu

♥cikmOt♥ said...

jelesnya...nak jugak nak jugak...sobs....

Chekgu Azrine said...

baru nak berjinak2 dengan FM.. hehehe

ch@ said...

kita punya ada byk, mmg suka fm tapi major auni nak jolok ngn kayu kasi pecah. skrg dah naik pangkat lekat kat white board. hahaaa.

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

lebih kurang mcm kina jugak....

x banyak pun nak ada kat peti ais. cian kan? kina minta jugak..baru je nak mengumpul. agak↓3 ada org bagi awk x suka..baik bg kina. hehehe

Izzatul Azma said...

Saya suka kumpul FM ! Nanti pergi Krabi, pergi FM Krabi pulak ye :)

::EIDA:: said...

Ida suka gila kumpul FM.. Wajib beli kalau pergi bercuti.. hihihi....


Nanti ida cari peta Pulau Perhentian(kalau ada) khas tuk kekda ye.. Nak cukupkan koleksi kekda tu.. heee~~~

Cik Anita said...

baca entry akak pasal FM ni, Nita sengih sorang. Sebab Nita pun tak suka kumpul barang2 camni. hee. Kalau dapat orang bagi pun lepas tu hilang. Tak pun cepat pecah sebab tak pandai jaga. :p

suwara entertainment said...

saya suka jugak kumpul FM..tp x bnyk mane pun, lbh kurang kekda jugak..selalunya kwn2 hadiahkan keychain klau diorg g JJCM..hehehe..xkan nak tolak kan..

puanstoberi said...

ZANA :
Misti byk giler dah tampal kat fridge Zana kan. Nati stori tau..
Yg map tu kalo pulau2 ada, kalo tpt tak pulau, akak tk penah napak lagi :)

puanstoberi said...

AZI :
Hihi...jd ler Azi..kalo kita fanatik dan minat tentu da byk kan :)

puanstoberi said...

CIKMOT :
NK apa yunk?? FM?? Nati la.. kalo akak g jejalan akak bagi yer :)

puanstoberi said...

AZRINE :
Slmt menjinakkan diri dgn FM. Tehhee :D

puanstoberi said...

CHA :
ALoo... comel tau Auni jolok FM. Hihi. Jgn beli yg 'tembikar' tu. Tu mmg senang pecah. Beli yg plastik.. :)

puanstoberi said...

KINA :
Org bagi, tak penah la tak suka.. :)

puanstoberi said...

SWEETHONEY :
Insyaallah... moga ada yg unik2 yg menarik perhatian :)

puanstoberi said...

EIDA :
Ehh..sungguh ke ni?? Tenkiu cayang.. ailoikeee.... :))

puanstoberi said...

CIK ANITA :
Kalo yg plastik tu tak cpt pecah. Akak kalo beli sendiri, akak carik yg tak mudah pecah. Kalo org bagi tu, terima je..jgn banyak songeh kan.. teheee :D

puanstoberi said...

SUE :
Ha..keychain toksah ckp la.. sebakul dah.. akak pun kengkadang, utk adik2 ofis tu seboleh2 akak maleh nak belikan keychain. dah melambak derang ada. Hihi :D