Thursday, October 13, 2011

Sebulan Bersama U Mobile

Syabas betee..
Hari ni 1 entry je baru up.
Itu pun hok draft. Tatau nak buh entry apa - publish je yg MyBrain tu.
Oke. Skang kita up lagi satu entry.

Tgk iklan 2 orang cucu bersama neneknya sedang main game di laptop?
Yg nenek dia buat tangan kat dahi tu

Lps tu ada sorang laki nangis ter esak2 lps tgk movie Korea.

Ya..seme tu dgn U Mobile.

Haha.

Ada rupa wat entry utk iklan tak?
Yes. U Mobile sila amik saya utk jadi ambassador.
Muahaha. *Ko pikir ko retis kah??*

Oke. Oke.

Sebulan bersama UMobile.
Setakat ini saya berpuas hati.
Dan my dear juga komen begitu.
Mana taknya.
Petang Ahad lalu, kami layan Edisi Khas kat You Tube - selama 20minit satu edisi pun tanpa gangguan. Tanpa tersekat-sekat.
Itu ari Ahad la. Kalo malam2 dia lembap gak.
Tp tak selembap masa aku guna bband lama yg tanpa ragu2 aku patahkan sbb dah patah hati sgt time tu. Ha.. ko mampu patah kan sim kad broadband?
Geram punya pasal.

Oh. Aku amik plan MB68 - 5GB itu.
Masa aku sign up retu ada promosi.
Jadi bil bulan pertama aku adalah sebanyak ini saja.

Ada waive utk activation fee - RM100
Ada rebate RM20 utk 5 bln
Dan ada waive apa tah lagi dlm RM2.
Suppose aku bayau RM48 la skang - tp bayau RM45.75.

Lps 5 bln nati kembali RM68 la.
Dulu ngan yg aku patahkan tu pun bayar sama. Tp dpt 4GB saja.
Tp lembapnya... Ya Allah... jadinya sekejapan je la kut abis 4GB (sbb aku tak dpt nak detect record).
Yg ni aku leh tgk berapa aku GB aku dah guna.

So, oke la kalo takat2 nak guna utk tulis blog, update FB, masuk gambau, tgk youtube. Kalo nak sedut2 pilem tu, tak dapek la kut.

Jadinya.... harap2 tak ramai beli U Mobile nih. Sbb kalo ramai beli, kang jadi cam bband yg aku patahkan tu. Lembap. Haha.

Oke. Takde lah. Memain je. Kut nak try bleh la. Lagipun dia ada *7-day money guarantee applied for Postpaid Bundle Plans only*


Ni dah puji2 ni harap2 tak de lembap plak pas bayau bil ni kang. Sila maintain yer U Mobile. Takat ni saya masih bleh bagi tabik hormat ke anda.
Sekian.


*Zana, secara kebetulan - kekda mmg nak buat entry kalo da dpt bil - tup2 Zana pun buat entry UMobile gak reni. Hihiks.

3 comments:

Zana Adieyza said...

kekda, kebetulan kan.. tu namanya serasi bersama.. hihihihi..

zana baru nak pakai hr ni.. hope oklah.. jgn lembap sudah! sebab coverage kat P15 tu good jer, x excellent lagi.. hihihi

Cik Anita said...

ini oke eh? tapi yg penting jangan guna p1w1max tu. tu lagu dasyat dari celcom ke apa tahh..huhu

puanstoberi said...

ZANA :

Akak kat sini oke la. Tp akak bkn pengguna tegar sgt. takat tgk FB n utube je. lelain takde

CIKANITA :

Retu ada riki2 gak P1 tu, tp tak jadi. amik umobile ja