Monday, October 31, 2011

35 Ku Sangka 32

Sengal btul.
Sblm kuar citer2 kat HK, meh aku nak citer perihal kesengalan keubian keakuan keinian. Haha.
Mengong tul.

Kami bertolak dari umah pagi "raya" tu seawal jam 5.30am.
Member opis amik.
Smpai KL Sentral dlm kul 5.45am camtu. Trus check in.

Beli tiket ERL - then trus la ke KLIA.
Solat Subuh seme masuk utk custom check in.
Trus la naik tren ke Satelite Building. Kat sini tak la mengong sgt walo tak penah naik international flight, tp penah duty masa perasmian Karyaneka kat situ awal thn lepas.

Tp bleh gak sengal ubi.

Cemna aku leh kompiden rasa gate aku 32. Padahal kat boarding pass, org tu da bulatkan C35 kan.
Sengal.
Siap tggu dpn tu dah. Napak lak Datuk Jimmy Choo.
Lps tu siap teruja sbb konon sama flight ngan Datuk Jimmy Choo.

Tp muskil gak. Apsal flight yg stand by situ Cathay Pacific (mmg flight ke Hong Kong gak ni).
Mula terpikir mungkin MAS transit ngan Cathay Pacific ke apa kan.
Kebetulan time pun lebey kuang je jalan dia.

So, duduk jap lps tu gi toilet. Masa balik dari toilet aku terperasan no flight aku gate dia tulis 35.
Aku mcm buat tatau je.
Pegi gak tunggu kat 32. 

Tgk seme cina. Biasa la kan. Tp tergerak hati nak tgk balik boarding pass. 
Eh. Gate 35 lah. Mengong!. Sengal!
Mujur time tu baru 8.15am camtu.
Kalo lambat tgk, tak berkumandang nama aku kena panggil utk final call.

Cena aku leh kompiden gate 32 entah. Bila aku da napak kompiden my dear pun takde la nak tgk boarding pass tu ke apa kan. Mmg dia caya je la kat aku.
Haha. Gelak, gelak gak, tp sekali dulu pun penah jadi camni.
Tu bkn silap gate, tp silap tgk time departure. Ha. Lagi haru.
Dari Sarawak - ngan bos n clerk aku. Aku igt flight kul 2 rupanya kul 12. Sampai je org tu kata flight da lepas. Giler tak. Kena la bayo RM50. Agaknya derang pun sian kat aku, takde la derang claim ke aku duit tu. Kut tak pitam. Tssk... sbb aku kan cam teliti je, maka org akan percaya je. Takde sapa pun tgk tiket memasing. Huhu.
Moral of the story - sila jgn percaya ke aku 100%. Check juga tiket anda. Haha.

Ini yg sebenar.

Flight pegi penuh. Ramai melayu. Sbb ada rombongan makcik2 dari Ipoh. Skali org kampung teman la plak. Haha. Waktu pegi tak dpt duk sebelah my dear. Tp kiterang mintak tukar ngan makcik2 tu. Dapat. And duk sblh sorang cina yg pegi HK sbb keja. So, dia citer2 la ngan aku. Tanya aku pegi ngan travel agent or gi sendiri. Dia kata sana oke je. Convenient katanya.

Makan mmg bes. Pilih antara omellette n nasik lemak. Harus la pilih sik lemak kan. 3 ari tak jumpa nasik tu nati. Haha. Lps tu dapat eskrem. Magnum lagik. Ngeee.. Bes. Gmbr takde la. Nampak sgt 'darat' kang. Udah la duduk kat 5 row tgh2 tu. 

Perjalanan mengambil masa dlm 3 jam setgh. Kul 9.15am berlepas smpai HK dalam 12.30pm camtu. Leklok je smpai filem Transformers abis.

Flight balik mujo takde apa yg sengal ubi. Sbb time mgt utk balik mmg aku plan just nice je. Check in seme cepat dan berpuluh kali check boarding pass supaya tak silap gate lagi. Haha.


Ah. Balik takde aiskrim. Makan sik paprik je. Ha. Ni bleh amik gmbr sbb aku ngan my dear duk sebelah menyebelah. And tpt ujung. Hiks.

Balik layan filem JANIN lak. Ni bila tahun nyer citer ni. Tak penah tau pun. Huhu. 

Aku amik MAS sbb ni perjalanan jauh. Nak mudah taknak pikir nak beli makanan/air atas tu. Tau2 da terhidang je kan. Lps tu plak takut pengalaman balik dari Bandung naik AA thn lps berulang lagi. Berangan nak beli nasik lemak, skali bleh lak abis. Pedih perut tahan lapau. No more. No more. Gi Sabah retu oke la lagi aku amik AA sbb 2  jam. Tu pun aku beli makanan gak. Mujur time tu tak abis lagi makanannya. Oh. Rega tiket pun lebih kurang je ngan AA. Time aku beli ni, rega tix AA pun murah sket je, tp kalo tmbh beg segala rasanya sama je kut.

Tiket ni aku beli masa promosi MAS bln 3. Giler lama kan. Bak kata Eka, mmg tak sabar nak tggu. Tp nak naik MAS n nak murah nyer pasal, tggu je lah. Mujur tak terberanak. Haha. 


Info - Air tix cost : Return for 2 : RM1,398.00 (oh. agak murah sbb masa ni takde lagi fuel surcharge. Skang dah ada, and rasa susah da dpt rega ni, tp kita tggu awal thn dpn. Ada tak lagi rega ni)

13 comments:

Teratak Hami said...

Hahaha ... flight Gate 32 tu nak gie London ke?

Anum said...

hehehe
kelakar pun ada nie sis

puanstoberi said...

TH :

Flight Cathay Pacific adalah main flight gi HongKong yg to n fro Hongkong. Ngehh...

ANUM :

huhu. kelakar thp sengal ubi tau. Mujo tak tertinggal flight. Haha

ch@ said...

akak kena bawa kanta pembesar ni, tak pun mesin yg boleh save maklumat. bila akak lupa nnt mesin tu alert, beritau maklumat dgn detail.

uiii, kita part2 ni mmg alert, tkt ketinggalan. blm pnh ada rekod lagi la, cuma takat bas delay je. hiii.

nak ole2. gila tak malu kan? hiii.

Yan said...

alaa tadi komen.. error..

errmm yan takde pengalaman lg bab boarding2 ni... pasal mmg lum penah naik flight lg.. huhuhuhu siannn

filem janin??? msia punye ke?? ntah ekk.. klu filem 'anak' adela..

Cik Anita said...

uih. camno leh tak sedar langsung tu? ini ceritanya akak terlebih excited ni. hihi. Sangat jelesss..bila lah turn Nita dapat pergi. huhu

syanasaid said...

hehee aku pernah ade bad experience psl naik flight
da la 1st time
bleh aku termiss flight sbb sedap2 dok mkn xsedar nama kena panggil
tau2 pintu kapal da tutup
hahaaa
kena beli tiket baru

puanstoberi said...

CHA :
Akak ni kira paling teliti la sbb tu org trust je, tp ter lalai gak. hahaha. mengong kan??

YAN :

ADa citer melayu. Eja berlakon. Nati gugel.

CIKANITA :
Entah..camne bleh ter tune gate 32 instead of 35. Sengal kan. Tu la tu..ter lebih teruja gamaknya. Haha.

SYANA :
Kalo MAS dia bagi la tukar flight kalo ada kekosongan. Bayar je la. Dulu 50 lah, skang tatau aku. Ngeee :D

ekinashikin said...

best nya da g oz..kita g sabah je balik kg ensuami..hahahaha...
nti smbg story2 HK ye reen

ekinashikin said...

best nya da g oz..kita g sabah je balik kg ensuami..hahahaha...
nti smbg story2 HK ye reen

eKa said...

HUHUUH...TAK KERUAN RASA NAK TUNGGU TU KEKDA...NI PUN BAPE KALI PUNYA DOK MIMPI SAMPAI KE LOKASI HANIMUNAN...EHEHHE...PENANTIAN SATU PENYIKSAAN...EHEHHE...TP WAT TO DO KAN...

duniaanita74.blogspot.com said...

nasib baik tersedar awal..kalu tak malu lah kan...kelakar pun ada reen ne...

puanstoberi said...

EKIN :
OZ?? oh, oversea. Igt kata Aussie. Hihiks. Ala, tak jauh mana pun. Malu nak kata oversea. Last year da ke Bandung, thn ni sini plak. Hihi.
Sabah gi Januari tu ari :)

EKA :
Kena buat tak napak je. Siap lepas raya seme bagai, baru lah tiba. Wat 2 do, nak naik MAS nyer pasal. Hihi

ANITADIANA :
Kelaka mmg klaka kak, tp kalo bebetul tertinggal leh pitam dibuatnya. Huhu