Tuesday, October 18, 2011

Komplen Lagi : Soffiya

Lagi skali aku nak komplen.
Yer. Asik salu org je duk komplen kan.
Apata reni kita lak bebel dan komplen.


Oke.

Tgk citer Soffiya.
Tp kenapa banyak sgt citer ni macam tak kemas.

Aku highlight 2 scene terkini yg tadi nyer la.
Satu - Soffiya balik dari jumpa org yg nak buat Yayasan Nur Salam tu. Lps tu ada 2 org jahat kejar. Persoalannya - kenapakah Soffiya perlu lari ke arah lorong belakang yg secara logik bagi org normal tau tpt tu mmg tak selamat, malah memburukkan keadaan.
(laki aku jawab senang ja - sng krew nak usung kamera-takde org lalu lalang)

Kedua - Fiona drive balik rumah waktu malam. Ada org berdiri tengah jalan pegang pisau. Dan Fiona berhentikan kereta, keluar dari keta lantas tinjau2 kiri dan kanan, tp org tu takde. Bila dia masuk keta balik, rupanya org tu da dlm keta (mesti semorang da pikir cam tu dan semorang cakap - kan dah kata....)
Persoalannya - kat mana saja la tempat hutan camtu dia lalu. Umah dia tgh bandar kot, ke umah dia jalan nak p Bukit Belacan sana? Oke, tu takpe la kan. Tapi...hah! ni aku tak bleh blah langsung kot. Ada ke pompuan berani nak berenti? Berenti takpe lagi, siap tinjau2. Sapa berani? AKu rasa kalo lelaki pun tak berani. Dan bleh plak org jahat tu tutup pintu keta tak bunyi. Sunyi kot, takkan tak dengo bunyi dup..pintu tutup. Owh. Keta Honda - tutup tak bunyi, or else, org jahat tu pegang je pintu keta tu. Haha. Lps tu leh plak tak pasan. Aku kalo drive sorang kejap2 tgk side mirror, kejap2 tgk cermin pandang belakang. Heh!

Itu dua mmg napak ketara.

Dah kena komplen da retu dlm paper. Ada lagi ni. So, aku tak komplen kat paper, aku komplen sini je. Please la. Nak buat citer bagi la yang logik akal sket. Tah. Malas nak cakap. Kang aku bising2 aku jugak yg tgk kan. 

10 comments:

Diana @ bilakukatacinta said...

masa mula2 citer ni best...lg2 tyme baapak sofea bantai + perkosa dia..nampak real dan suspen+eram gile...tp lelama jd bohsan..asyik2 laki bini gaduh..si sofes plak suke merayap kemana2 dgn berlenggang2 tanpa bawak pape.... hai..dekat benar opis ngan umah ye????

Azi said...

skip skip dh tengok citer ni.. lama2 jd bosan pulak..

LidaRahim said...

setuju gak ngan komen diana..

yg heran campor ajaib nyer.. si mamat muis tu leh jer berkeliaran dgn motor curi.. en. hubby akak kata (cerita ni agaknya zaman 60-an dulu.. sbb kalau zaman skang polis sungguh efisyen) tu blom lagi bila fikir2 boleh pulak muis tu jumpa blk sofi kat bandar yg sama.. ececeh eh k.ton dah pg mana? hahahahaha

tapi tetap jugak tunggu nak tgk apa sudahnya hahaha

LidaRahim said...

aik.. baru jer masuk nak kira duit syiling tu.. sekalik carik dah x der entry tu?? apakah daku sudah terlambat utk menjoinkan diri??

huwaaaa.. smlm sempat kira yg 50 & 20 sen jer

mekchu said...

pelakon 5 org pun bleh wat episod smpai 30++ kan.. sbb byk yg amek ringan mcm tu lah.. ntahlaaa, tp mekchu tgk jugak..

Zana Adieyza said...

cerita yg makin meleret.. tapi kita tgk jugak kan.. motif??

::EIDA:: said...

Ida dulu suka sangat tengok cerita Soffiya ni... Awal2 cerita memang best, skrg ni cerita die hampeh!!!! Ida lari bukak cerita indon "Nada cinta" itu lgi best!!!! hikhikhik

Pn. Zana said...

memang kan? lepas tu soffi tu buleh ke hulu hilir tak bwh handbang.watak muis tu menyeramkan . ingat mati dah. tapi layan ttp layan ..hehe

~ain said...

Alamak.. masa du ababak tu, kita tertidur laaa kak.. Sedar2 je dah abis, hubby suh bangun solat maghrib! huhu..

Tapi, memang tak logik laaa. Cite cinta elysa pun gitu gak. ada beberapa babak yang tak logik!

syanasaid said...

ala bkn crite ni jek
kadang byk cerita melayu xkemas
mcm xlogik
part yg tinjau2 tu mmg sengal dow
sape la berani sgt kan nk buat gitu
lagi pecut laju ade lah