Saturday, October 1, 2011

Perosokkan Kaftan Itu

Ingat kaftan ini?

Entah mana entry nya dulu. Malas nak korek.

Dgn ini aku isytiharkan baju itu perlu di perosok kan dulu dlm lemari.
Baju itu membuatkan aku gemokkkkk.
Insyaallah, akan pakai semula bila sampai masa yg sesuai.

Tacayer?
Sila tgk masa 1st time aku pakai - Jamuan Hari Raya opis tempoh hari.

Sengaja letak yg napak sisi je. Kalo berdepan lagi ngeri rasa. Heh!
Walo baju itu sememangnya sepadan. Tak labuh. Tp membuatkan aku napak chubby. Terus rasa cam trauma bila tgk baju tu tergantung.


Blogger bertemu blogger.
Ini adalah blogger JIVEBUMZ.
Suaminya sama opis dgn haku.
Geram tgk anaknya yg punyai kaki macam drumstick kepci. (eh. Sesuka ko menyamakan kaki anak org dgn drumstick kepci. Ampunkan ahkak Ila... hihi)

Bertambah chubby bila mengenakan tudung ini.
Pertama kali juga mengenakan tudung dari jenama ini.
My dear dok komplen kata tak napak mata dah - masa dia dok drive la. Dari sblh mmg tak napak mata.
Yer. Sudah biasa dgn jenama yg satu itu.
Yg ini awningnya membulatkan muka.
Tp cam bes plak.
Yg ni tak bleh istihar apa-apa lagi. Mungkin akan diulang beli pesen lain atau tak beli langsung dah.

Ewah! menyalahkan tudung lah. Menyalahkan baju lah. Padahal mmg dah gemok pun.

Pada kawan2 lama yg membaca blog ini, sila lah lihat perubahan rakan korang ni yg dulu kurus melayang, skang mmg cam tong dram kan? Sadis.
Slmt tinggal berat dibawah 40kg.

12 comments:

chinta... said...

hehhe..cute ape....;)

eKa said...

ok ja eka tgk..idok la gomok mana pun..mebe kekda tinggi kot...eka yg kemetot versi pokok bonsai ni pun tak sedar diri.lagi nampak katik pakai baju gini...tp nak juga pakai

ejaMaria said...

hihihihi... aku pun dah lama terima hakikat yg aku dah pun gemok... letih la nak diet bagai...
pasal baju... mmg tak nafikan aku ngeri nak fesyen bagai mcm nko... takut nnt nampak lagi besor... gambar masa jamuan raya opis aku ritu pun ada org cakap aku besor... ni kan pulak klu aku pakai baju kembang-kembang mcm tu... haru... ;p

anie said...

hihihi..ok je..nie mesti 1st time baju camgini tue rasa macam pelik je kan..tapi anie tengok ok je..masuk je...

Zana Adieyza said...

zana x pernah beli baju macam tu sbb zana ni rendah! so kalau pakai, mmg nampak kelakar sgt2.. tp kekda mana ada gemuk.. zana lagi besar dr kekda ok!

~ain said...

Kak.. kalau tak berapa tinggi mcm tak kena je pakai kaftan. Kaftan tu lawa untuk org tinggi.. Kalau tak, namapk macam gemuk pendek secara tiba-tiba.. hukhukhuk

puanstoberi said...

CHINTA :

Haha. GOmokk....

puanstoberi said...

EKA :

Rasa kita tinggi lebih kurang je ni. Tp gomok, akak lagi gomok. Kompom. Muahahah :D

puanstoberi said...

MARIA :

Tu la tu. Macam gegatal nak beli baju camni. Padan la muka kan.
Perosokkan je dlm lemari. Bia dia dediam situ.

puanstoberi said...

ANIE :

Gomokkk..smpai ada org tnya ke asben akak "berapa bln da org rumah ko?"

Huwaaa...sadis madis.

puanstoberi said...

ZANA :

Sbb pakai baju tu la jadi gomok... menyampahhh rasa...perosokkan je dlm lemari.

puanstoberi said...

~AIN :

tah..mcm teringin, lantas beli. Rupanya outttt... miahahah :D