Saturday, October 1, 2011

Siput Escargot

Siput Escargot - google

Baca kat paper Metro pasal mendalah ni.
Tgk rupa ni pun tak lalu nak makan. Tp ada rupanya org makan.
Orang Islam pun ada yg makan katanya.
Kata dlm Metro tu JAKIM penah kesan kes org Islam makan mendalah ni kat restoran Ampang ngan PJ yang menghidangkan makanan yg namanya Baked Escargot ni.
Sbb kedai tu buh sijil Halal by IFRC, maka ada yg makan.

Erk.

Ada yg dlm tin punya juga.
Menurut berita tu lagi 'siput babi dalam tin yang diimport itu haram dimakan'.

Kalo tak haram pun lalu ke nak makan?

Byk lagi kut menda lain.
Takkan siput ni gak nak dimakan.

Siput sedut pun smpai la ni aku tak makan.
Sbb tak reti nak menyedut. Huhu.

Adakah escargot ni pun kena sedut juga?
Erk. Tetiba aku geman kerna membayangkan siput spti gambar di atas disedut.
Nak resepi - leh terai di sini - baked escargot
Muahahaha.

3 comments:

eKa said...

eiiiiiiiii...tetiba tingat pada siput kat daun tu...yekkkk

eka kan kekda...sampai la ni kalu nak mkn siput sedut...abha la yg sedutkan...pastu isi bg eka...eka tak reti...dgn en somi lom penah mkn.tah kat sini tak nampak pun siput2 ni

ejaMaria said...

erkkk... time kasih je la... aku bole makan kuih siput je... yg lain sume out... ;p

PUANSTOBERI said...

EKA :

Sila jgn bayang. Hihi.
Incik asben akak sker tu siput sedut tu, tp akak idak la reti nak masaknya.. beli aje la kalo nak yer. hihi :D

MARIA :
Muahaha :D