Monday, October 31, 2011

Celcom Broadband??


Phew. Agak mujur surat masuk tak byk sepanjang aku cuti. Lagipun cuti 2 ari je pun kan. 
Menyelit jap yer.

Tadi Celcom call.
Tanya kenapa aku terminate broadband Celcom tu ari. Haha.

Aku siap ckp ke dia
"jgn kecik ati yer saya ckp kenapa".

Dia kata "takpe..takpe..cakap je".

Akhirnya aku kata
"Celcom lembappppp sgt. Jgn kata nak bukak video clip kat youtube, nak bkk web lain pun loading pun kemain lama"

Dia tanya aku kat mana. Aku kata aku duk tu tak smpai 5km pun dari Menara Celcom tu.
Then dia kata "pernah call tak Celcom kalo ada poblem camni?"

Aku kata penah je. Tp takkan setiap kali nak log in kena call. Suppose kita da beli perkhidmatan ni, mesti la kita dptkan yg terbaik. Asik nak call je, pitam la. Tp ni tak la aku ckp kan.

Then dia tnya aku amik pakej apa. Dia igt aku pakai yg RM48 sebulan tu. Helloo... RM68 tau, takkan ko nak suh up lagi jadi RM90++ ke apa tah tu. Gilos. 

Lps tu tanya pakai apa skang. Aku ckp je pakai UMobile. Mujur dia tak tanya puas ati ke tak. Sbb takat ni da masuk 2 bln, aku masih ber puas hati. Tgk vclip kat utube takde masalah. Bukak web pun takde masalah loading. Sng je.

Paling bes bila tanya ni
"Andai kata nati kita da upgrade perkhidmatan kita, cik nak guna semula tak Celcom?"

Jawapan aku senang je.
"Tak, kalo ada pun mungkin saya nak pakai streamyx"
"Tapi streamyx bukan broadband" katanya.
Pedulik hapa aku, bband ni pun bkn aku guna kat luar. Just utk kat umah je.

So, ko tau dah kan apa kelemahan berokbeng sykt ko tu. Tu aku tak ckp lagi aku geram smpai aku patahkan sim kad tu. Dan kalo dah upgrade ke hapa pun, mintak maaf, smpai di situ je lah percubaan aku. Tu pun cukup bagus aku leh bertahan smpai 2 thn.

Sekian, terima kasih.

13 comments:

chinta... said...

hehheh...marah nampak cik puan stobery kitew...hukhuk...alhamdulillah sekarang ni chinta dok guna celcom lagi...dan masih lagi okey...kalau dia buat hal pasni...chinta pun nak say good bye gak..;)

nadiakeeza said...

agk2 maxis ok x kekda?? ni bobo guna celcom pn lembap cm siput.. da hangin nk terminate je ni..asyik kena connect lg je..sape pn bengang

Zana Adieyza said...

UMobile lagi best dr celcom.. setakat ni zana pun puas hati pakai UMobile.. masa pakai celcom, tgk youtube mmg banyak tension oooooo.. asyik sangkut jer.. mencik!

Nazz@Purple said...

betul2..dulu adik nazz pakai..line putus2..skit hati je..

maszmadi said...

tu la, sapa suruh dok 5km dr menara tu, ko kn dok 20km dr menara baru pemancar dapat sampai kat umah ko... k, hehe

puanstoberi said...

CHINTA :
Dah terlupa pun, org tu call tingat balik.

BOBO :
Maxis idak la makcik tau. Ikut tpt la kut.

ZANA :
Kan?? Cik Si2 akak pun guna umobile. Sgt bes. Hikss

NAZZ :
Tu la tu..geram je rasa.

MASZ :
Aku tak rasa pasal dkt ngan menara tu dia tak dpt, saja je aku ckp mcm tu.

Hida Kadiso said...

huhuhu.. mase mule2 kuar celcom broadband memang boleh sabo sebab tak de saingan.. bile dah ade produk yang lebih bagus babai je la.. kitorang pon potong.. slow gile..

eKa said...

wah...terima kasih kekda kerana menyampaikan hasrat hati kami pada celcom...biar dia tau sket...nak duit bebanyak...service hampeh...eka pun masih bertahan lg ni...tunggu la nanti...hilang thp kesabaran nak cuba u mobile la

Anum said...

nie betul2 marah nie

duniaanita74.blogspot.com said...

kak ita pun sama dulu celcom bagi kerajaan murah sikit rm 50..mcm tu gak...kat rumah kak ita tu..bukan main lagi sembot punyalah besar wilayah celcom kat bangsar tu..tapi hampeh...dah potong gak...cukup tempuh potong....dah mengadu pun sama...bukan duduk solok kg ke..ne kat bandar pun sama..

Yan said...

aikk rajin plak dia call balik tanye nape terminate ekk... mgkin sbb 2 tahun pakai kot..

~ain said...

dulu pun ain pakai celcom broadband.. lepas tu dek kerana kelembapan, ain terus pakai streamyx. tapi, bila dah pindah rumah baru, tkde tiang telefon pulak. so, terminate laaa streamyx. skrg, internet less laaa kat rumah..

tapi, celcom mmg hampeh.. lambat..

puanstoberi said...

EDA_EJ :
Kan?? memula tu sabo je la. TP da melampau sgt. Nak masuk pun tk bleh. Ku patahkan je. Haha.

EKA :
Tu la tu. Kut tak lagi memacam je akak nak ckp, tp kang lain lak jadinya. Tp dia yg call kan, tadah je la tinger tu. Haha.

ANUM :
tak marah...geram je. Hiks.

ANITADIANA :
Tu la tu. Takkan each time nak connect nak kena call. Lain la kut duk ulu tembeling sanun kan kak

YAN :
Mesti la dia tnya, nak feedback kan.

AIN :
Tu la tu. Rata2 org komplen dah. Takkan tak pasan kut. Ceh!