Monday, December 5, 2011

Movie : Ombak Rindu

Rata-rata blogger da up citer pasal Ombak Rindu. Dan ujung minggu yg lps ni lagi la ramai dah tgk kan?. Me?? Harus la pun da tgk. Hikhik. Hari Jumaaat tu ari lah. Tayangan kul 9.40pm. Igt kut jammed. Kul 7 lebih da kuar opis. Skali blum kul 8 da smpai. Tak jammed dan mmg la BTS tu sekentut cuma dari opis haku ni ha. Lama jugak tunggu. Lepas gi makan pun masih ada byk masa lagi dan sempat sambar satu 2 ketoi barang. Hihi. It's Y.E.S season kata nya kan.


Mmg ramai la. Itu mmg tak dinafikan. Nak2 plak haku tgk hari kedua yg esuknya cuti. Smpai seat dpn2 pun penuh jugak. Mujo da beli online. Tp kalo tgk kat BTS ni mmg aku beli online ja. Smpai trus scan je tiket yg print tu. Mudah sajork.

So, review haku.

Haa.... takut nak tulis sbb rata2 seme kata bes, 5 bintang seme. Haha.
Bukan la kata tak bes, tp org yg mmg bukan ber'jiwa' Nur Kasih, ber 'jiwa' Lagenda Budak Setan, aku rasa cite ni oke la. Takde la tak bes, dan takde la bes nau. Oke je kalo nak pegi tgk. Sila lah tgk. Terhibur dan berbaloi duk 2 jam dlm panggung tu.
Menangis??
Oh. Dah ku kata ku ini mmg keras hati dan takde simply menangis takde sbb.
Aku hanya sebak dlm 3 scene.
Scene pertama - Izzah di rumah makcik...err...bleh aku lupa makcik apa. Ala, yg kira mak betul si Hariz tu la- yg makcik tu kata "Allah uji kita sbb Allah sayangkan kita".
Scene kedua - ayat yg betul2 buat aku terhiris seketika (seketika je la) - yg kurang lebih berbunyi "tiada yg lebih bahagia bagi seorang perempuan kecuali menjadi ibu" - ni masa Izzah igt dia keguguran.
Scene tiga - tah tak igt. Yg masa Hariz tak dpt nak contact Izzah apa seme tu la kut. Bleh lak lupa.
Tp tu la 3kali aku rasa sebak sket. Lain takde. Haha. My dear kata 'awak memang..tak normal'. Miahaha. My dear pun samo... lagi truk, dia kata cam tgk Cerekarama. Lagi choi kan.

Mungkin aku tak menghayati atau aku tak memasukkan diri aku dlm citer tu, maka tu aku cam biasa je.  Lagipun aku duk mikirkan jalan citer ni dgn apa aku baca. Nak ingatkan balik sbb lupa dah jalan citer tu. Citer adaptasi dari novel mmg akan rasa kurang sana sini sbb novel cam detail. Kira novel mmg lagi bes la. Itu je aku bleh cakap.

Then isu ranjang. Mmg hot la dan secara tak langsung tlh mempromo filem ni gak. Kat wall FB Wardina pun napaknya hangat diperbahaskan. Tp mmg ada sedikit termalu la adegan tu kalo bebudak bawah umur tgk. Tp mungkin bebudak tak paham lagi. Esp tang Hariz dah naik 'geram' tgk Izzah berkemban duk jemur kain. Urut atas lagi, atas lagi. Lagi sket. Muahahhaha. Scene ni la kot Maya Karin kata Alhamdulillah dia dpt melakukan dgn baik tu. Hihi. Aduhai. Aku nak komen lelebih pun malas, sbb aku pun bukan la terbaik. So, biar lah yg sepatutnya komen.

So, itu je lah review saya utk Ombak Rindu ni. Mmg bukan jiwa saya sebenarnya citer camni. Tp sbb da lama tk tgk wayang dan my dear tanak tgk citer Kucing maka, pilih la yg ni sbb nak gak la tumpang selit org duk citer kan. Haha. Choiii....!

Oh. Ada scene yg mak Hariz baca buku cam buku tu terbalik. Dgr soksek juga dlm wayang org kata buku terbalik. Hihi. Buku tu mmg gitu designnya. Dpnnya betul, dan kulit blakang mmg direka terbalik. Buku hasil nukilan Tun Mahathir. Aku perasan sbb buku tu aku da lama aim. Cuma macam masih blum terbuka ati nak beli. Kat pesta buku dulu aku da pegang letak dah. Cam bes, tp kang aku baca selai 2 je, lps tu terperuk entah kat mana. Nak tau pasal buku tu ada kat sini 

Front
Back

Tapi lagu ni mmg aku ter minat lps tgk citer ni. Bes..! {maka akan ramai la buat lagu dlm videoclip/slideshow pasni kan. Tweheheeheh}





Tuhan tolong lembutkan hati dia

Untuk terima ku seadanya

Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku

12 comments:

ekinashikin said...

nak tgk citer ni nti..hihi

Lida Rahim said...

LR tunggu tgk kat estro 1st jer lar.. nak tgk wayang tak tercapai hasrat.. huhu

ch@ said...

kita taktau la kenapa kita suka baca kekda review ni. bukan sedih, jadi tergelak-gelak pula. macam ni, bila stress kita baca blog kekda je la. make sure kekda teruskan cara penulisan tu ye. sungguh happy, tak jadi nak merajuk dah.

*kita baca novel dan tunggu astro 1st je la. tak pun, tunggu valentine day thn dpn, kot2 ada filem ni kat tb.

Cik Anita said...

hanya entry akak ni saja yg sempat Nita Bw hari ni..

memang!

memang betul kata dear akak, macam tgk cerekarama. HAHA. serius, mmg itu yg terpk dalam kepala masa tengok..hehe. boleh la~ tak paham kenapa ada yg bagi 5 bintang! :PP

puanstoberi said...

EKIN :
Yer..sila la tgk... :)

puanstoberi said...

LR :

Ha..takpun dlod je dari bebudak opis sok. Huhu

puanstoberi said...

CHA :

Haha. Akak siap baca balik tau, tang mana lak ada buat klaka nih. Huhu.
Yer. NI je la cara penulisan akak, kadang2 je tetiba berjiwang. Muahahah. Nak jugak tu..

Oke, ni Astro punya, harus ada kat Astro nati ni :)

puanstoberi said...

CIKANITA :

Hihi. Mebi ada yg menjiwai watak, so bleh la bagi 5 bintang. My Dear akak tu mmg, tah seme citer dia kata tak bes, tp citer melayu dia tgk gak. Eh. Terkutuk laki sendiri lak. Hahahhaa

Juliet_iRa~" said...

br nk tgk esok cte ni..heee

Teratak Hami said...

Akak tengok DVD je nanti, kot kalau ada orang tolong belikan. Atau tunggu je kat Astro ...

puanstoberi said...

JULIET IRA :

SO, cena?? Bes tak?? Hihi

TH :
Astro kuar la ni nati, sbb ni Astro Shaw punya pilem. Huhu

Aida Tamrim said...

Salam sis ..

Tgh tunggu versi drama la plak .. Yelaa .. LBS dulu pun di dramakan kan .. Takkan citer hot cmni diaorg takmo dramakan .. Kalo dramakan, mesti lagi details jln citernye.

Scene yg paling meninggalkan kesan pada ai adalah masa Izzah dok buat solat hajat masa Hariz sakit tu dan juga masa kat rumah Pak Dollah masa buat kenduri Hariz kata dia rindu sangat2 kat Izzah .. Heh .. Jiwang kan saya ni .. ^^'