Tuesday, December 27, 2011

Apa Terjadi Pada 14 Disember

Ya Allah hai. Lupa da nak citer pasal ni. Kasihan.... tertangguh sehingga dominggu.
Sebelum ia makin menjadi membasi, baik aku up. Ini la akibat nya byk sgt menda nak citer smpai citer ni pun terlupa. Mana bleh terlupa sbb nati nak kena tgk balik citer ni.

Tanggal 14 Disember 2011. Slps cuti satu hari pada 13 Disember tu. Masuk ja opis, adik2 seunit duk nyanyi hepi beday. Haha. Ah. Unit aku ni mmg begini. Ceria sentiasa. So, aku pun ucap mekasih pada meke. Cuma hari tu opis macam berkabung sket sbb ada kematian salah seorang staff bahagian Rekaan. Pereka yg byk menyumbang idea kpd ofis kami. Al-Fatihah utk beliau.

Seterusnya agak kelam kalibut gak la pada hari tu.
Dpt news sorang adik unit aku admitted PPUM. Suspected denggi. Yg derang ni da gi melawat smlm nya (13hb). Aku tnya kenapa tak kabo ke aku. Jawapan derang - tanak kaco Kekda mau celebrate anniversary. Aduyainyer pun.
So, dlm kul 11 tu pegi la ke PPUM. Melawat adik tu.

Kul 1 balik opis. Tgk2 atas meja da ada kotak.

Kotak apakah?
Harus la kotak kek. Hihi.  Dan aku tau, ianya bukan suprise dari my dear. Hihi.



Tp seme cam sebuk2. Aku pun blum lunch. Maka aku kuar jap. Gi bli KFC. Blanja adik2 seunit aku KFC.


Bekas yg gambo Happy Feet 2 tu bes amat. Bleh letak apa2. Dia cam keras sket. Salu kan cam lembik ja. Letak beras pun oke tu. Eh. Tokei tupperware takkan letak beras dlm tu. Hahhaah.

Dah makan makan, baru la seme ada and baru leh potong kek. Sbb da waktu ofis, nak nyanyi hepi beday pun tak tak bleh kuat2. Haha. Lawak ah!

Gembira ja pompan ni potong kek. Haha. 

Takde saprais2 sbb ini mmg rutin unit kami yg aku terapkan sejak bln 1 tu ari. Ada je befday ahli2 unit aku ni harus ada kek serta sessi suap menyuap pada befday gal atau boy.


Sgt seronok la kan. Makan kek yg sodappp.... tenkiu seme yg sudi membeli kek bes nih. Seme rasa cam tak cukup plak. Haha.

Oleh sbb ni acara unit aku, secara otomatis my dear mmg tak terlibat. Aku ada la hint dia, suh dia plan ngan bebudak unit aku, tapi idak nya dia nak. Senang je dia kata 'heshh... bia la unit awak buat utk awak'. Wahh.. begitu.. dari pagi smpai ke petang aku tggu suprise dari dia. Apa pun tak boleh ada. Hahha. Sadisss.

Cam tahun2 sblm ni ada gak la dia suh org kedai hantarkan kek. Thn lps dia hantar bunga yg buat aku cam ilang semangat kejap. Ye lah. Tau je la my dear aku ni. Mmg cam mustahil dia akan hantar bunga. Katanya lebih baik dia blnja makan, bunga bukan bleh makan. Okehhh... saya akurrr... Tp oke pe org camni, so bila dia buat suprise baru rasa mcm eh, btul ke ni, btul ke awak bagi ni. Hahaha.

Tp aku bagi gak lah sket kek tu bagi dia merasa. Lps tu dah petang ni tunggu smpai la time balik, pun takde apa. Masa kuar keta nak masuk umah, ada la aku cakap 'takde pun suprise dari awak kan tahun ni'.

Dia selamba dia lah. Takyah la katanya..

Aku pun cam.. ala.. takpe la. Smlm pun da blanja diner bufet tu kan. So, redha. Tapiii... masuk je umah... Owhhhh...

Oke.. sambung nxt episod.

6 comments:

::EIDA:: said...

Saspen!! Lagi kekda.......

eKa said...

eiii tak sabarnya nak tunggu next episod...musti ada surprise kan,kan...

Nana Aris said...

ok next episode pls..hehe

Cikrosecute said...

birthday sendiri tak ingat hihihi

Cik Anita said...

ehh...

next episode apa nih???

suspen sungguh...

jeng jeng jeng

Zana Adieyza said...

kekda, cepat sambung cerita ni!!! suspen dah ni..