Friday, December 23, 2011

Screen Capture for Galaxy SII

Haha. Berbulan2 guna baru sedikit demi sedikit aku discover apa yg budak MyS2 aku ni bleh buat. Dan ini yg terbaru aku discover. Haha.
"How to capture screen from your Galaxy S2?"

Taraaa...

Haha. Org lain seme da tau, aku baru gedek2 nak buat.

Sonang bai tu je rupanya.
Tekan button home n button lock utk masa yg sama. Then lepaskan. Bunyi klik cam tgkp gmbr.
Nati dia akan tulis
Screen captured. Saved as image file. 
Hihi.

Sekian, tutorial dari saya yang jakun.
Miahahha.

3 comments:

Irtiyah said...

Salam.

Tak sia-sia... Sebab saya baru tahu dari entri ni. Mmg nak cari tapi x tercari-cari.

Thanks :-)

Cik Anita said...

hehehe

tak jakun pun. Nita lagi lah tak tahu menahu benda gituuu...

jeles dehh..

PUANSTOBERI said...

Irtiyah :

Hihi.. Saya ni sket sket je xplore budak S2 ni

CIK ANITA :

Hihi. Tkpe, sok da jadi lecturer leh pakai gini gak :)