Tuesday, June 12, 2012

Edisi Memeningkan Kepala : Spinning Dancer


If the foot touching the ground is perceived to be the left foot, the dancer appears to be spinning clockwise (if seen from above); if it is taken to be the right foot, then she appears to be spinning counterclockwise.


Rasa semorang pun familiar ngan gambar ni kan.
Lama dah kuar menda ni. Teringat balik bila baca blog orang. Pastu dia link kan dgn Spinning Dancer - Wikipedia

Korang napak pompan tu spinning clockwise ke counterclockwise? Aku kejap napak clockwise, lps tu kang tgk balik counter clockwise plak. Haih. Lelama aku yg pening..... muntah belahak lak ni kan.

Bacaan lanjut pasal Spinning Dancer ni leh tgk kat Wikipedia ni lah.

Yang penting, kita adalah apa yang kita pikirkan.





7 comments:

ieda said...

mmg pening tgk ppuan tu dok pusing2 kak.hehe...

Sue-Rya Qistina said...

nmpk clockwise. tp mening giler nengok lame2! huhuhu

Masya said...

a'ah lah kejap ikut jam.. kejap lawan arah jam.. pening.. tibe² teringatkan kotak muzik patung bergerak² macam ni.. so sweettt....

Chekgu Azrine said...

macam spining kedua2 arah je..pening tgk lelama..hahaha

Nory Zoulkefle said...

NAIK JULING BIJI MATA...=)

cikbedahlaser said...

terus terlelap sy baca n tgk gmbr pompuan ni.. cissss

ekinashikin said...

hihi..kita nmpk clockwise je..