Sunday, June 24, 2012

Edisi Melaka Wonderland


Tempat camni mmg sesuai kalo bawak anak-anak.
Tu lah. Tah apa giler nya p beli lak voucher tu. Lps tu trus rasa down bila sampai je tgk seme orang main ngan anak-anak. Haha.

Apa la orang tafsirkan kami yer. Mesti derang igt masih lagi dalam peringkat berkasih kasihan. Hihi.

Tp tak kesah lah. Dah beli. Masuk saja. Rega voucher berbaloi baloi. Suppose on weekend harganya RM30/person. Tp beli kat voucher RM18 saja.
Tapi pun... takde apa sgt lagi lah Melaka Wonderland nih.

Kami masuk kul 3pm. Orang da tak ramai. Masuk2 je napak maskot2 tgh nari ciken dance. Yg ramai pun sbb ada family day sykt apa tah. Dari Kedah napaknya. Hai..jauhnya....

Cuma cam bengong sket la. Memula amik tube single. Kena la RM10 (5 deposit, 5 harga sewa). Sbb masa tu cam tak rasa nak main pusing2 tu. Tp lps tu dah bosan. Amik la double tube - RM20 (10 deposit, 10 sewa). Dah rugi RM5. Kalo tak, awal2 amik yg dabel. Tp mengong kan. Camtu la pangai. Haha.

Kami main mendalah ni.
Gmbr dari web Melaka Wonderland
Hihi. Jadi la buat geli geli pungkoq. Haha. Ye lah, rasa cam geli je tersagat bontot masa dia pusing2 tu. Ngeee.. 
Tp bes la. Dia tak la laju sgt. Takde gayat ke apa. MyDH siap jerit2 masa dlm terowong tu. Saja katanya. Nak kasik gempak kat orang yg tgh tunggu.
2 kali main mendalah ni. Sbb beratur pun tak pjg. Orang tak ramai.
Ini pun naik juga
Melaka Wonderland
Jadi lah..nak merasa katanya. Lagi bes Lost World kut. Tp Lost World rega cam mencekik. Retu dah ajak abang aku pegi, tp dia kira2 campo ngan anak banak dia jadi dah beratus. Langsung tak jadi. Huhu. Lost World kami penah pegi tahun 2007 dulu.

Sblh tu ada Dinosor Park. Tah sapa je yg masuk tah. RM15/adult. Napak kepala dinasour ni.

Entah la. Kalo nak pegi, boleh je pegi. Tp cam RM30 tu mahal kot. 
Nak pegi pun sng ja. Dia kat area Zoo Melaka tu ja. Map spti di bawah
Eh. Takde gmbr aku. Kang orang kata aku propa lak cam pegi. Padahal amik gambar tah dari mana. Amek sekeping.


Ada kat main entrance ja. Lelain takdak. Kat dlm pun takdak. Tak buleh tunjuk. Aku pakai bikini swimming suit. Muahahahhaaa....

Selamat bermandi manda di Melaka Wonderland.
Sekian. :P

16 comments:

Chekgu Azrine said...

Sini blm.pnh sampai..hehe

Carmello said...

Jakun jap saya tengok kak reen. Sebab saya tak pernah sampai lagi.. Huuu

Salmi Khairil said...

kekda ari tu ingat dah ader orng beli tiket nie..sal wat senyap jelah..sekali tengok entry kekda g MW nie rupanya takde orang beli kalau tau saya cop arie tu..

anitadiana said...

bagus lah reen ne..kak ita org melaka pun tak tahu wujudnya taman tema ne..malu lah ..he..he

Sue-Rya Qistina said...

huhuhu..dekat je ngan rumah mak, tp x pernah pegi lagi..ni pun dh lame x blk uma mak.. :(

~~zana@pb~~ said...

Melaka Wonderland? tak sama dgn Afamosa tu ke? Lama tak pegi tempat mandi manda ni, tak sesuai dah utk kami ni....kalau bw anak pun dia ajak teman, kesian pulak sorang2 dia.

Masya said...

memang mahalkan kawasan macam ni.... tp kalau sekali² takpe kot.... klu dah takde tempat lain nak tuju.. dan anak baru sorang mcm kami ni... selalu klu nak pg pun mesti ajak ipar duai jugak.. klu bertiga jer haru... asyik layan anak..

PUANSTOBERI said...

AZRINE :
Tkpe..nati leh bawak anak2 :)

PUANSTOBERI said...

CARMELLO :
Tk bes sgt lah.. jgn pegi lagi..tggu tpt2 dia siap bebetul baru pegi *tp harus lagi mahal kot*

PUANSTOBERI said...

SK :
Lar...awat tak emel. Emel ja tanya.. takpe je pun. Hihi

PUANSTOBERI said...

KAK NITA :
Eh. Ye ke kak?? Hihiksss

PUANSTOBERI said...

SUE :
Tu la..yg dkt2 mmg jarang orang pegi. Hihi :D

PUANSTOBERI said...

ZANA@PB :
Lain.. A Famosa kat Alor Gajah. Ni kat Ayer Keroh. Tapi bes lagi A Famosa kut. Huhu.

MASYA :
Mahal. Tak best lah. G tpt lain lagi bes kot..

Mrs Linda said...

rm30 masuk kat msia mahal kan kak?
kalau rm200 kat HK, pejam mata je...kahkahkah

PutriesNoora said...

nak tgk swimming suit!!hahaha

PUANSTOBERI said...

LINDA :
Hahahaa... kan?? iskk.. apa la kita ni. hiiwww



NOORA :
Swimming suit?? Ala, yg ni biasa nyer je..lain la g Krabi tu ari.. tu mmg bebtul nyer swimming suit :)