Friday, June 15, 2012

Edisi Drama : Slot Zehra - Naziha

Byk lak drama baru minggu ni n mggu dpn ya.
Mlm ni pun ada drama baru ganti Bunga Bunga Syurga.
Oh, ending Bunga Bunga Syurga tu pun oke la. Kira pembalasan ngam ngam ho jelah sbb yg sijahat kakak Johan tu pun masuk jel. Gud gud.

So, mlm ni dah start drama baru Naziha. Lakonan Izara Aishah. 
kredit : rotikaya
Selain tu ada jugak Ryzal Jaafar, Erry Putra, Zain Saidin, Amar Baharin, Nik Zaris Nellydya, Nadia Kesumawati dan Mustapha Kamal.

Sinopsis citer Naziha : [kredit : rotikaya]


Sinopsis Drama Naziha Slot Zehra TV3

Drama Naziha mengisahkan Naziha dikurniakan raut wajah yang amat cantik. Kejelitaannya menjadi pujaan kaum lelaki termasuk rakan lelaki yang sebaya dan juga yang telah dewasa. Naziha tidak mempunyai ramai kawan perempuan kerana mereka mencemburui kecantikan dan kepandaian yang dimiliki oleh Naziha. Meskipun digilai ramai lelaki namun Naziha tidak pernah melayan karenah mereka. Namun Farouk tidak pernah berputus asa untuk mendapatkan Naziha.

Pada satu hari, Naziha yang sudah tidak dapat menahan desakan Farouk, telah memalukan Farouk di depan kawan-kawannya dengan mengatakan bahawa sampai mati dia tidak akan menerima cinta Farouk. Kata-kata yang dihamburkan oleh Naziha telah memalukan Farouk. Lantas Farouk berjanji akan mendapatkan Naziha tidak kira apa cara sekalipun.

Semakin lama semakin banyak masalah yang dilalui oleh Naziha. Pelbagai fitnah ditaburkan terhadapnya. Naziha sering meluahkan perasaan sedihnya pada rakan sepermainan sejak kecil iaitu Adam. Melihat kemesraan di antara Naziha dan Adam, membuatkan ibu bapa mereka berhajat untuk menyatukan mereka berdua. Namun beberapa hari sebelum berlangsungnya hari perkahwinan, hajat untuk menyatukan mereka berdua musnah dek kerana sebuah fitnah.

Farouk telah menawarkan diri untuk berkahwin dengan Naziha. Untuk menutup rasa malu, Naziha terpaksa berkahwin dengan Farouk. Bermulalah kehidupan Naziha sebagai seorang isteri yang sering diseksa fizikal dan mental oleh suami kejam yang mengamalkan ilmu hitam untuk menakluknya. Apakah yang akan terjadi seterusnya? Adakah perkahwinan di antara Naziha dan Farouk menjadi titik noktah buat Naziha untuk mengecapi kebahagian?

Adakah Adam akan kembali menebus maruahnya setelah difitnah atau muncul orang baru yang akan menyelamatkannya dari kekejaman Farouk?

kredit : Budiey

4 comments:

Rosmawani♥ said...

Mcm best jer.. Harap leh la tgk sbb my auni bru jatuh.. So kna pantau die lebih :)

Aida Tamrim said...

Assalammualaikum ..

Hmmm ... Cam sedey je citer ni. Tkmo la tgk, nanti ai nangis ... huhuhuu

Lida Rahim said...

ermm... boleh jugak nak layan ni.. cam lain dari biasa jer lakonan izara kali ni

puanstoberi said...

ROS :
Tak bes kot..

ADIALUZE :
Cam drama2 biasa je napak nyer... maleh ah layan.

LR :
Sama ja..cuma kali ni dia lak jadi baik2..