Thursday, June 7, 2012

Android Apps : Main main gambar

Ha, yg ni mmg memacam la yg ada kan.
Tp aku install sket ja. Paling aku aktip bebeno adalah yg ni. 

Instagram.
Tetiap hari wajib ada gambar. Kalo takde pun aku tulis kat textgram then post ke instagram.
Bes. Sbb dia ni cam social networking lah jugak. Cam FB seme tu.
Dan kalo dah takde gmbr sgt, tulis tulis tu guna textgram ni then masuk kat instagram plak.

Doodle text (yg aku tatau tah cemna nak buatnya)
Photofunia
Picsay (pun tak explore sgt lagi)

Draw something? Takde. Tak kuasa ah nak memain lukis lukis sbb aku tak pandai lukis dan teka. Ada install tp aku uninstall balik sbb mmg tak pakai.

Kalo kira social networking thro android ni, paling aku addict adalah 3 menda ni - FB, twitter n instagram. FB tu aku dah jarang update status. Tp aku salu share gmbr dari instagram. Sbb aku jarang update status kat FB adalah kerana aku da merempan kat twitter. Kat FB tu kalo kita merempan pun orang menyampah. Tulis byk2 kali sehari pun orang bising (padahal lantak pi lah kan. Ko tak sker tgk status orang, hide sudah. Ini rajin lak nak buat kenyataan balas kat status kata itu ini. Terhapa). Jadi, merempan kat twitter. Situ mmg kalo nak up every single second ke single minute pun takpe. Kalo dia annoy gak tgk asik status kita, giler la tu (unless tgk twit retis, dia jarang2 masuk, skali masuk dia reply/RT balik twitter dari peminat mmg la asik twit dia saja yg kuar). Lagipun aku tak ramai 'kawan' kat twitter. Seleso makcik nak cakap apa pun. Huhu.

Selain tu aku ada install face effects

utk buat gmbr jadi cam pelik pelik. Jadi cam alien. Contohnya begini

Hihi. Ada aku buat satu. Tp aku tak up kat FB. Nati ada orang pengsan tgk. Tp takpe. Nati aku up yg lelain pulak. 

Lps tu Photogrid ni pun bes gak. Tp tak byk pilihan background nyer. Lalu terasa cam bosan la plak.

Boleh buat gmbr camni rupanya

Eh. Kenapa tak buleh pun aku nyer? Ke ni yg berbayar nyer. Choii... install lps tu tatau apa yg ada. Haha (T___T)

Itu je lah antaranya. Ada lagi tak? Sbb kalo berkenaan gmbr ni aku cam minat. Edit2 ke kan. Kalo cam bosan2, nak tggu meting ke masa meting ke, itu lah kejanya. Tp pastikan full-charged batt la. Sbb application ni mmg kuat 'makan' bateri.

p/s : smlm member aku si Cha msg tnya plan Umobile aku amik. So, aku kata kalo nak mudah amik je yg data plan byk sket (e.g : 5gb/3gb) baru bes nak main2 menda ni. Tp dia kata dia takde pun install seme ni. Saja, aku ngusik dia watpe pakai android phone kalo takde menda ni. Hihi. Jgn marah yer Cha.. ngee.. Tapi kan, sebenarnya, skang ni mostly phone pun dah ada android (I-phone dgn apps dia lah). Kalo Samsung, aku rasa seme model (yg baru) guna android. Jadi, takde la kata perlu ada hp canggih baru leh install ni. Hp biasa2 skang pun dah ada android uols.... takyah canggih2. Phone canggih tu cemna sebenarnya?? Ce bagi pencerahan sbb aku nyer phone mmg tak canggih pun. Sama je ngan yg lama dulu, bleh call, bleh sms, bleh amik gambo, bleh surf internet. Top up sket je, bleh install menda2 kat atas tu. Lalalalaaa...

(all pic : google play)

12 comments:

Anonymous said...

hhaha
saya pon xreti lukis
sekali gian main draw somethin
mmg lukisan mcm haram jadah
hahahaha
siap kena kutuk ngan orang lukisan tu sy lukis ke mia lukis hahhah

::EIDA:: said...

Ida pakai C902 Sony. Tak canggih kan? hihi.. Nak beli samsung cm kekdaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........

Nory Zoulkefle said...

henpon nokia C3 buleh wat cmni x? hehehe...

Zana Adieyza said...

zana pakai Sony biasa jer.. dulu pakai experia mmg best sebab android kan.. tp lepas hp tu hilang, trs macam takut nak beli phone baru.. hihihihi..

tp rasanya kena beli gak hp yg baru sebab suka tgk kekda upload gmbr cantik2.. hihihi

ekinashikin said...

mcm2 try install erk...
ada x install pudding camera?
best jugak ni..byk camera kt dlm tu..ekekekeke

Carmello said...

Hahah betapa kuno nya saya. Pakai je hp canggih konon..tapi tak pernah explore benda2 ni. Baca entry Kak Reen ni terus menggagau download application.

suwara entertainment said...

mcm2 ade kan..hehehe..picsay tu x bape nk best..sue installed picsart..dari mula2 beli, edit gambo pakai tu je..camera pulak, sue installed yg retro camera.. :D

AyangAizul said...

try la install color splash fx. ok la jgk nak memain edit gmbr, xyah g kat potosop

Bitt (double IS) said...

satu pon saya tak pandai guna sebab non ado..akekeke tapi anak2 reti guna pakai hp aunty2nya... dah mak jugak la yg tercengang2 gambo jadi macam2...akekekkeke ;)

cikCha said...

hahahaha....lariikkkk...

Masya said...

saya selagi hp ni boleh call dgn sms dan amik gambar dah oklah tu.. sesekali layan internet kat hp ni kalau boring.. yg lain2 malas yg benoonye.. balik rumah pun hp ntah mane2 sy campak .. kang nak keluar barulah cr kikikikiki....

cikbedahlaser said...

akak sy baru beli droid... sy yg keje kan donlot2 apps.. hahahahah
boleh jd gile jugak men donlot ni..