Thursday, September 15, 2011

~Pasal Bertemu Rakan Lama~

Masih ada course utk ari kedua.
Moga reni takde la aku makin stress dlm course tu. Heh!

So, saya tinggalkan anda dgn citer yg saya da alredi draft ni.
Jumpa lagi waktu lunch kang. Insyallah.
Bye.
***
Aku sker je kalo ada org nak wat reunion ni. Tak kira la reunion sekolah ke UiTM ke apa. Tp biasanya byk yg tak menjadi dari menjadinya. Tu maleh tu. Haha.
Biasa la. Nak kumpulkan reramai adalah bukan mudah.
Tp kalo aku, ada masa, mmg aku join jer.

Bebaru ni dpt invitation. Bkn utk reunion la. Cam kenduri gitu.
Dari kawan masa diploma.
Bleh kira la berapa tahun tak jumpa da kan.
Sbb invitation skang bleh dikomen2, bleh berbalas2 komen, maka ada yg tulis kan bes kalo Reen ada. Aku mcm err.. trus rasa 50-50.

Entah ek.
Aku rasa org 'senasib' ngan aku tau la kut.
Seriyes, aku akan rasa rendah diri tatkala melihat meke memasing mengendong anak.
Aku, takkan nak kendong suami lak. Kang kena lagi dikata control suami.
Haha.

Pun lagi, life aku tak la se WOW mcm mereka.
Takde apa pun. Keja pun cam segan2 je nak citer.

Ye.
Aku tahu, tak perlu pun aku pikir camtu.
Tp ada je terpikir.
Tgk la camna. Kalo takde apa, bleh je aku make it.
No hal seme tu ekceli. Apa nak disegan kan?
Biasa la. Tk seme org life nyer perlu WOW factor baru bleh jumpa kengkawan lama kan.

Tapi....
Misti derang terkejut jumpa aku yg dulu semasa ditinggalkan hanya dgn berat 35kg.
Tapi skang da naik lebih 10kg.
Napaknya itu je la WOW Factor yg aku ada. Haha. Ouchh...


Imej : Cartoonstock

8 comments:

Zana Adieyza said...

bila gie rumah sedara, kawan & jiran tetangga, soalan anak mesti keluar utk kita ni kan kak.. rasanya selagi kita x bgtau yg kita belum pregnant, selagi diaorang x nmpk perut kita ni buncit kerana pregnant, so x perlulah nak tanya lebih2 kan.. ke kita jer yg sensitif lebih ni kak? hihihi

Anum said...

hehehhe
anum kalau nak jumpa kawan2 lama mesti fikir banyak kali
bukan apa nanti banyak soalan cepu emas.hehhehhe

Aida Tamrim said...

Uik .. Napa pk cam tu yu .. Relax le .. aku pun la ni, kalau org byk ty sgt, aku g kat org yg bertanya tu, letak seblh tgn kat bahu dia, sebelah tgn lagi genggam tgn dia, dan ckp " Sabo ye makcik, Insyallah .. Ada rezki nanti, ada la yeee " sambil tersenyum manis .. Hak hak hak ... LEh gitu? ^^

Hida Kadiso said...

kalo stakat 35 + 10 baru 45.. ringan lagi tu..

tapi kadang2 kawan lame ni boleh juge buat tempat mengadu nasib.. sbb dierang dah lame kenal kite.. tapi tak semua la.. =D

puanstoberi said...

ZANA :
Mungkin kita yg lebih sensitif. Dari apa akak blaja tadi, kita la yg men tune kan diri kita sama ada kita perlu stress, sensitif dsbnya.
Maka..mari kita positifkan diri kita.. ayuh..! :)

puanstoberi said...

ANUM :

Tk larat kan Num?? tu akak rasa takut tu.. huhu :D

puanstoberi said...

ADIA :

Ni bkn makcik ni. Ni kengkawan. Dan bkn aku takutkan soklan2 tu, aku takut aku rasa down tgk deme ngendong anak2.
Begitu....

puanstoberi said...

EDA:

Lebih 10kg, bkn 10kg tepat. Tp blum la lebih 20kg. Begitu.. hihik.

Kawan lama tpt mengadu nasib tu yg bbetul sekepala, kalo tak sekepala, tak mahu nye juga :D