Monday, September 12, 2011

~Pasal Aksi Si Kakak Dan Adik~

Smlm balik PJ. Kumpul reramai di sana pula.
Adik ipar da buat laksa. Mak plak wat rendang n nasi impit segera.
Aku pun bawa kuah kacang n nasi impit segera juga.
Oh. Kuah kacang aku masih berada pada tahap tidak memuaskan tp dalam kategori 'boleh la'.
Sungguh sukar tul aku nak buat kuah kacang yg memuaskan yea.
Nati aku tepek resepi yg aku folo, tp aku godek2 kan ikut cam ibunda aku buat.

Kat sana tetgk ada 2 beradik ni. Oh. Kalo dulu time raya kemain sombong dia yea dgn Pak Uda n Mak Uda dia. Maklum la, time tu ayah dia ada kan. Skang ayah dia takde skali. Ha..jadi nyer nak je la walo org dukung2 dia. Geram tul si Adam ni. Bijak tul. Baru setahun setgh umo dia.

Tgk la keletah dia bila org nak amik gmbr. Asik blur je gambar sbb dia tak duk diam. Geramm..
Pakai baju Boboi Boy. Bila tnya mana Boboi Boy, dia tunjuk.
Hie.. pandai nyer awak ni Adam. Geram tau Mak De. (haha. sukar oh aku nak sesuaikan aku ni Mak De sbb berbelas tahun kot aku da  biasa dgn panggilan Ucu).

Lps tu dia bkn nak tgkp gambar sbb dia nak tgk gmbr yg kita tangkap tu. Oh. Hai. Anak2 jaman IT. Kalo ko duk jaman dulu nak..ko kena tggu paling kurang 3 ari baru dpt tgk balik gambar kau nak, skang dlm masa tk smpai 3saat ko dpt tgk balik. Hahah.

Aksi si akak plak - Afrina - Dgn mainan doktor doktor dia.


Lps tu aksi Mak De dan Pak De derang plak. Adam tu bila org suh wat peace, laju je dia kepit tgn dia, tp tak reti lagi la. Tp berusaha utk buat jugak. Bijak tul.

Lps tu geram nengoknya. Kidnap deme berdua ni gi Giant. Abis, mana taknya. Bila tanya "sapa nama Adam?" Cecepat si Adam tu angkat tangan. Dan tanya lagi "sapa nak gi Giant?" Lagi laju dia angkat. Kadang dedua tangan skali.

Igt kut nak bawak gi pasar malam. Tp cam ujan renyai plak. Demam kang anak org. So, kami bawak pi Giant. Hihi. Anak sendiri takde, kami tumpang anak org je yer (",)
Kut da bawak anak ni, harapnyer takde la lagi org kata saya ni control laki yer. Mulut tu jgn jadi cam.... (isi kan tpt kosong)

11 comments:

cik pelangi said...

kadang2 org sekeliling x memahami siapa kita kn...tenangla kekda.. ade hikmahnya.. =)

ch@ said...

laaa takde anak tu tandanya kontrol laki ke? ada mcm tu lak. bila anak org ikut kita, baik je. bila bawak anak sendiri ma'oi, main kejar2 dlm pasaraya - merujuk kpd diri sendiri. psl dulu suka bw adik ipar. hahaaa.

Cik Anita said...

ishk.

camne boleh kuah kacang akak tak jadi ni? hehe. sibuk je komen pasal kuah kacang. Padahal cerita pasal si anak-anak..hihi

ada anak buah best. Tapi pening nak layan lama-lama! haha. Jahat Nita nih. :P

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

kuah kacang + ketupat?? nyummm..nyum...rasa lapar lak sekarang nie.

ejaMaria said...

ok la tu... takde anak sendiri lagi layan la anak buah... klu dah ada anak sendiri nnt anak buah dah tak terlayan sangat... layan sikit-sikit je - aku la tu... ;p

PUANSTOBERI said...

CP :

Tenang la ni CP. Deme ni nak tgk sgt aku ni jadi singa ni gamaknya. Bkn je laki aku, aku kontrol, ngan deme2 skali aku kontrol kang. Aummmm

PUANSTOBERI said...

CHA :
Tkde la derang kata gitu. Tp mana la tau kan. Seme perihal dalam kain akak ni derang nak sebok. Mencik aku.

ha..bawak anak2 buah mmg bes sbb derang behave je. Hihi :D

PUANSTOBERI said...

CIK ANITA :

Tak berapa nak jadi. Pekat sgt plak. Apsal tah. 2 kali buat, 2x jadi camtu. Tp kali ni oke sket la. Dulu lagi pekat. Udah rupa eskrem kacang. Bahaha (T__T)

Owh. anak buah akak sendiri ada 12. Tp seme udah remaja2.. yg kecik2 kena tumpang anak sedara belah asben kekda :)

PUANSTOBERI said...

KINA :

Alamak..mak buyong mengidam kah?? Hihi :D

PUANSTOBERI said...

MARIA :

Ha...mebi.mebi.. hik hik :D

cik pelangi said...

aip?? seram2...muahahhaha