Wednesday, January 4, 2012

TMP 2012 : Kellie's Castle

Oke, sempena TMP 2012 ni kan, kalo da takde idea nak buat entry, aku akan up kan citer2 berkenaan tpt menarik kat Perak. 

So, ari ni meh kita jalan2 tgk Kellie's Castle
Letaknya di Batu Gajah.
Aku pernah pegi. Tp zaman sekolah dulu la. Lamaaaa sangat. Mmg teringin nak pegi balik. Tggu la nati bila ada masa. Tpt ni cantik, tp ada juga citer mistik2 nya. Abaikan je lah citer mistik tu. Nak citer mistik, seme tempat pun ada mistiknya tersendiri. Biasa la. Tpt lama kot. Tp ramai gak salu photoshoot kat sini.  Salah satu tpt pengantin bergambar jugak.

Bangunan ni sebenarnya tak siap dibina. Tp itu lah keunikannya. Bleh klik web PDT Batu Gajah ni utk tau sket2 pasal sejarah nya - Istana Kellie. Sini pun ada jugak = Istana Kellie

Masa aku pegi dulu, tak kena bayar lagi. Skang ni ada bayaran nak masuk situ.
Info Bayaran masuk Kellie's Castle : *credit PDTBG
** Dewasa - RM 3.00 
** Kanak-kanak (Atas 12 tahun) - RM 2.00 
** Kanak-kanak (Bawah 12 tahun) - RM 1.00 
** Pelajar - RM 2.00 (Pada hari biasa sahaja) 



Istana ini dibuka kepada kunjungan awam dari jam 8.30 pagi - 7.00 petang (setiap hari). Untuk maklumat lanjut sila hubungi: 
No. Tel. : 05-366 8198 
No. Faks : 05-366 8199 



Cantik tpt tu. Unik ja.
Jadi, mari berkunjung ke Kellie's Castle. Rasa dan alami misterinya. Eh..?? Hihikkss


*All images credit to FB Tourism Malaysia and google

6 comments:

eKa said...

cantik la... cam kat negara luar

Cik Rose Cute said...

Selalu jugak pegi batu Gajah...tak pernah singgah hihihi teringin jugak nak masuk...

Cik Anita said...

Nita harap je orang perak. Tapi langsung tak pernah pergi!!!

t_t

AdiaLuze said...

Penah gi sekali tahun 2007@2008 kalau tak silap. Masa tu CNY. So, org memang ramai. Seronok la jugak. Suka view dari atas. So ... facinating ^^

PUANSTOBERI said...

EKA :

Nati round Perak plak tau.. :)

CIK ROSE :

Nati terai la singgah :)

CIK ANITA :

Huhu. Akak pun penah pegi skali je.. lamaaaa berabad dulu. Huhu :D

rDnA said...

kecik2 dulu selalu gak gi sini..
dah besar ni tak pernah lg.last lalu time raya thn lepas balik mlm dr batu gajah..seraaaammm plak bila lalu kat situ..berdiri bulu tengkuk..heee