Thursday, August 11, 2011

~Pasal Imbuhan Tahunan Dan Bayaran Khas Prestasi~

IMBUHAN TAHUNAN DAN BAYARAN KHAS PRESTASI
TAHUN 2011

Oh. Bonus kita tu namanya Imbuhan Tahunan Dan Bayaran Khas Prestasi Tahun 2011 rupanya. Huhu.
Apa2 pun kita tgk siapa yg layak.

4. Pegawai yang layak dibayar Imbuhan Tahunan dan Bayaran Khas Prestasi adalah seperti berikut:
a. pegawai tetap, sementara, Pekerja Sambilan Harian, contract of service, contract for service dan guru sandaran;
b. pegawai yang bercuti separuh gaji;
c. pemandu yang dilantik oleh pegawai Jawatan Utama ‘B’ dan ke atas serta Gred Khas ‘A’ dan ke atas yang layak pemandu tetapi tidak disediakan pemandu oleh jabatannya;
d. pemandu yang dilantik sendiri oleh Anggota Pentadbiran dan Yang Arif Hakim dan Pesuruhjaya Kehakiman berdasarkan Akta Ahli Parlimen (Saraan) 1980 dan Akta Saraan Hakim 1971; dan
e. pegawai contract of service yang putus perkhidmatannya selama satu (1) hari sebelum disambung semula kontrak perkhidmatannya.

Syukur, Alhamdulillah, seme merasa la kiranya, tak kira kontrak ke SPS ke (yeps..unit aku ada 5 org SPS).

Bila dimasukkan ke akaun, itu aku tak pasti (sbb aku ni badan berkanun). Samada skali ngan gaji ke apa ke tatau. Kalo sama ngan gaji sakit gak la sbb det raya seme nak tukar dah, duit kuih raya lagi kan. Tp masa raya mmg bebtul raya lah namanya. Huhu

Utk keterangan lanjut leh klik Pekeliling ini - 
http://www.jpa.gov.my/docs/pp/2011/08/pp082011.pdf

Akhir kata dari saya
"berbelanja lah dengan berhemah".... cewahh! :D

8 comments:

Anum said...

sis kan masuk 15hb kan

D_08 said...

PUANSTROBERI...
kalo tak salah asing daghi duit gaji kite....sebabnye bonus dapat 18/08...gaji pulak 24/08..... tapi tak kesah le...asei dapat udah le...

ZaNa aDieyZa said...

diaorang kata masuk prtghn bulan.. dgr cerita maybe gaji pun akan dpt awal.. tunggu jer isnin ni.. rasanya dah masuk..

PUANSTOBERI said...

ANUM :

Entah la Num..kat opis ni kata skali ngan gaji. Entah ler.

YOB D08 :

Gitu la ptt nyer. Tp tatau la cemana kami kat sini.
Tkpe la. Asei dpt cukup dah.

ZANA:

Org federal bebtul mungkin dpt tgh bulan ni. Akak bdn berkanun mebi lambat sket kut. Tatau la kan. Tkpe lah. Asal dpt cukup syukur da :)

ejaMaria said...

klu ikut pengumuman PM hari tu - pertengahan bulan... ada kot... tak saing ngan gaji... diorg yg urus kewangan kat perbadanan tu pun nak gak pakai duit kan... ;p

chinta... said...

nak wet raya bley???sambil hulur tgn ngan muka seposen...hehhehe...katanya bayar pertengahan bulan..dapat masa tu la kot..nak tunggu gj...aduyaiii...lmbat la kan..

mekchu said...

ohh.. panjang rupanya nama dia.. kita tahu satu tu aje "BONUS".. hahaha.. kena menghayati ni.. ini tidak, dapat duit je pandai.. hehehe..

PUANSTOBERI said...

MARIA :

Dpt skali ngan gaji nati kut. Mebi gaji kiterang awai sket.

CHINTA :

Bley..bley..meh dtg raya sini. hihi

MEKCHU :

Apa pun namanya, ia adalah duit..duit..duit.. hihihi