Tuesday, August 23, 2011

~Pasal Bahu Yang Memikul~

Membaca satu kisah lewat petang smlm, mmg menyentuh perasaan hingga tercetusnya status kat FB.
Org mcm aku ni, terkadang rasa ini lah dugaan kami lah paling berat. Dengan bertahun tahun dah kahwin, tp masih belum dikurnia cahaya mata, kadang diperli orang, terkadang org bertanya seolah2 tidak tahu  menjaga hati.
Tapi ada yg diduga lebih hebat. Lebih berat. Dan bila kita pikirkan, apakah kita boleh mengharungi dugaan sebegitu.
Semoga mereka itu terus tabah.

"Berat Mata Memandang, Berat Lagi Bahu Memikul. Kalo kita rasa dugaan kita terlalu berat, masih ada insan lain yang diduga lebih berat. Moga mereka itu dikurniakan ketabahan"

Terima kasih pada kengkawan yg meng 'like' status ini.

16 comments:

Anum said...

anum suka kata2 yang terakhir sis

cik pelangi said...

yeaaaa....pelangi dtg... tabahla sis,Allah menguji tandanya Dia sygkan kita kn.. =) jgn putus berdoa..okeh! mmuahhhhh!! lebiu la sis

AdiaLuze said...

Bawak-bawak bersabar ye sis .. Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita ...

Aku rasa apa yang kau rasa,
Seperti aku, harap kau jangan berputus asa .. Chaiyok,Chaiyok !!

P/S : Selamat Hari Raya sis !!! ^.^

anie said...

betul sis..anie setuju sangat...
apa2 saje yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya kan...

ZaNa aDieyZa said...

kadang2 zana pun rasa mcm x kuat nak menghadapi dugaan ni.. tapi bila fikir2 balik, pasti ada hikmah di sebalik apa yg berlaku.. mungkin kita x tau nape benda ni berlaku, tapi Allah dah rancang yg terbaik utk kita kan.. dr situ, zana belajar untuk lebih kuat..

myfara FLK said...

sama2 lah kite bersabar..satu ari kite pun akan bahagia mcm dorang bahagia skrg..

Miss Bam said...

2 words - KITA BOLEH! :) kita sama2 usaha & share sesama kita.. org lain tak faham pun. XOXO~

eKa said...

eka cam dapat tangkap status kekda ni...dgn entry yg kekdad publishkan...pasal adik yg lukimea tu ke...eh arwah kan...sian sgt...al fatihah....

PUANSTOBERI said...

ANUM :

TU la status akak ptg smlm. :)

PUANSTOBERI said...

CIK PELANGI :

Eh..skali Pelangi masuk la.. hihik.. yer..yer...maceh..maceh..

PUANSTOBERI said...

ADIALUZE :

Masih..masih bersabar ni..dun wori.

Selamat Hari Raya gak :>

PUANSTOBERI said...

ANIE :

Yer..yer... Allah lebih tahu apa terbaik utk kita :)

PUANSTOBERI said...

ZANA :

Igt camtu je. Kalo kita rasa kita terduga, ada org lain lagi yg berat dugaannya. so, kita redha dgn dugaan kita ni.
Insyaallah..kita kuat :)

PUANSTOBERI said...

MYFARA :

Oh. takde rezeki yg 'satu' tu pun kita bahagia juga..
tkpe..Allah lebih tahu apa terbaik utk kita :)

PUANSTOBERI said...

MISS BAM :

Yer. Kita bleh. Malaysia boleh. Eh. .. hahaha

PUANSTOBERI said...

EKA :

Tu la tu.. moga mereka tabah..