Monday, August 15, 2011

~Pasal Pabila Hujan Turun~

Imej : Google

It's raininggg.....
Tepat kul 4.30pm dia hujan.
Mmg mendapat la kan.
Org yg balik kul 4.30 tadi seme laju2 da turun.

Oh. Ni misti jem trok.
Tp nak wat cemana.
Ada org cam perli perli tadik 'sapa bawak keta tu, amik la smpai umah kul 7.30'
Haha. Abis kalo ko bawak moto, ko balik gak ke dlm ujan ni.
Kalo da takdir Allah, nak kata aku smpai umah kul 7.30, apa nak buat, redha.

Setakat ni, paling lewat aku smpai umah adalah jam 6.15pm. Tp salunya dlm jam 6pm da ada dlm umah.
Itu pun aku sempat masak.
Mengkalo kang aku smpai 6.30pm, mmg tak smpat la.
Tp takpe. Goreng je samosa segera yg ada dlm peti ais tu.
Pas Maghrib, pas citer Kasih Alia, leh kuar gi makan kat kedai.
Tkde hal lah!

Skang ni mcm tetiap ari da ujan. Org meniaga PaRam cemana la agaknya. Tu pun buat kita takut gak nak beli, takut ada lauk/air yg di recycle. Tp tak seme la. Tp pasti ada. Kut tak, takde la kisah osmet aku dulu (b4 kawen) yg beli sambal sotong besar tu, time nak berbuka udah berbuih buih-basi.

Oke lah. Hujan itu rahmat. Jgn mengeluh. Niat kena betul. Insyaallah, semenya lancar.

Tips :
Sila ulang-ulang baca Doa Nabi Yunus ni sekiranya kita terperangkap dalam jem. Insyaallah, walo rasa perit, perjalanan kita dilancarkan.
Imej : Here

4 comments:

ch@ said...

ahaaa balik 4.30ptg smpai rmh pkl 6ptg tu kita la. tak kira hujan atau tak. sepanjang puasa la mmg itu jadualnya. kita tak pernah masak pun.

psst: oni tgk doa kekDa, terus dia tadah tgn, mulutnya bising baca doa. siap suruh mak dia ikut tadah skali.

Yan said...

lor sane ujan hari2? cni baru arini ujan...

PUANSTOBERI said...

CHA :

Akak kalo ari biasa 10-15min da smpai umah. Tp kalo balik dlm kul 6 lebih la. Time peak hour cam ni gak la.

psstt.. so swit la Oni. Salam peluk cium tau utk dia :)

YAN :

iyer Yan, hehari ujan dah. Leklok time org balik opis lak tu. Hihi

Teratak Hami said...

Kat Melaka panas terik. Minggu lepas ada le 2 hari hujan lebat, jenuh nak carik tempat sidai baju.