Wednesday, May 30, 2012

Tak Berapa Nak WW : Gaji Pembantu Tadbir


Kredit : Berita Harian

CEUPACS minta kaji gaji pembantu tadbir

Wah.... rezeki mereka lah tu. Dgn gaji skang ni pun para pembantu tadbir dah napak mewah dah. Siap ber Tab, ber Note, ber Pad (eh, len macam plak bunyinyer ber - Pad tu. Hihi) bagai.  Eh. Bkn nak dengki la.
Rezeki memasing.
Alhamdulillah.
Bersyukur apa yg ada, yg penting jangan besar kerak dari periuk sudah.

Ha, tu la orang suh keja kerajaan takmo. Gaji sket la apa la. Tgk, kerani pun dah buleh smpai gred 42 tau. Haa... apa lagi, cecepat la mintak keja kerajaan.
Ni ofis aku ada kosong ni. Tgh duk iklan tu. Dlm paper Mingguan Malaysia lepas ada iklannya. Nak jadikan aku 'kabel' meh la.. tp kabel aku, kabel gentian optik ja la.. tak besau.. hahahahahha!

22 comments:

ekinashikin said...

dri lepas abis belajar dulu mintak kje gomen x dpt2 smpi dah tua dah ni..hahahah..dri guna sijil tertinggi smpi sijil spm je x menyangkut..xde rezki..sob sob...

Masya said...

tergelak saya tang kabel gentian optik tu hihihihihi....

rezeki masing² kan.. yg penting pandai²lah berbelanja...

aNa said...

best2x...

Phat said...

kak kalo pembantu tadbir tu kompom hantar temerloh tu sebab kami x de PO hahaha

Nory Zoulkefle said...

teringin nk keje gomen, tp xde yg sudi nk terima saya sbagai pekerja...hehehhe...ade tips2 ke kak mintak keje gomen ni.?

Sue-Rya Qistina said...

rezeki mereka..alhamdulillah.. :D

eima said...

tu la pasal ... aku tgk pakai note pad la ...memacam jenis ... hebat tu ...aku tak mampu siot nk beli byk lagi nk guna duit tu

Zana Adieyza said...

wah, murahlah rezeki diaorang kan kalau beul lulus permohonan ni..

C.I.N.T.A said...

kekda, kekda boleh jadi kabel untuk saya x?? huhuhuhuh

Jaa said...

alhamdulillah la kl dapat..hehe

Mrs Linda said...

Kak nak kerja tempat akak.

PUANSTOBERI said...

EKIN :
Blum ada rezeki. kalo melalui SPA mmg susah. Akak dulu pun susah

PUANSTOBERI said...

MASYA :
Yer, rezeki memasing. Besar periuk, besar keraknya, tp jgn kerak yg lebih besar dari periuk semata2 nak ikut org yg keraknya besar. Huhu

PUANSTOBERI said...

ANA :
Wahhhh.... :))

PUANSTOBERI said...

PHAT :
Ya lah tu.. wah..ramai dah Temerloh.. meriah uolss

PUANSTOBERI said...

NORY :
Tipss?? Susah nak kata kan.. tp nati akak buat satu entry yer :D

PUANSTOBERI said...

SUE-RYA :
Baru je dlm kajian. Tp kalo gaji da tinggi keja pun harus la 'tinggi' juga yaa :D

PUANSTOBERI said...

EIMA :
Kan??? Kadang kita2 ni pun pakai hpon cokia biasa ja.. sedihh... (*_*)

PUANSTOBERI said...

ZANA :
Murah rezeki pun satu, keja pun kena la 'murah' gak.. :P

PUANSTOBERI said...

CINTA :
Akak kabel optik je.. nak ke?? mintak lah.. :P

PUANSTOBERI said...

JAA :
Alhamdulillah... rezeki tu kalo dpt :)

PUANSTOBERI said...

MRS LINDA :
Buka la laman web ofis akak :)