Wednesday, July 11, 2012

Edisi Photobook : Pixajoy

Last week. Before nak cuti ke Redang tu. Jumaat.
Smpai satu parcel.
Pulak tu org Skynet tu sendiri call aku. Sebab dah lps waktu ofis. Derang takut aku dah balik. Kan Jumaat tu, ujan lebat ptg tu. Jem. Dia tak smpat nak smpai waktu ofis.
Sokay la. Aku pun masih ada di ofis.

Tp aku tatau plak parcel amende.
Ada la Pixajoy emel kata da deliver aku nyer photobook. Emelnya 5hb. Jumaat tu 6hb.
Takkan awal sgt tiba kan.

Tapi. Betul la. Photobook dari Pixajoy. Cepat btul ya.
Aku redeem 29 Jun. Dlm masa 1 week da smpai.
Tak perlu pun nak tggu 14 hari ke apa.



Bukan cam sykt canvas yg aku citer tu ari.
Kalo nak tau, sampai skang ni tak tiba2 lagi photo canvas dia.
Pagi tadi, dlm pening2 weng weng tu aku emel lagi (sbb aku bajet, parcel ada atas meja aku dah, skali takde. Ha, mendapat la kan).

Pjg lebar aku komen. Padan muka. Aku cc kan skali pada MilkADeal.
Buat hal.

Dan dan dia emel balik kata suruh bersabar. Sbb kena tggu 14 hari dari tarikh gmbr aku yg aku hantar lps di edit tu (21 Jun). 14 hari la sangat kan. 14 hari dari tarikh 21 Jun is 4 Julai. Lps tu masa 2 Julai dia emel kata  nak sent out tomorrow (3 Julai lah). So, itu yg aku tggu punya tunggu tu. Takde juga. So, dah 1 week kan. Amik la kau kan. Lps tu dan dan la kata dah sent out. Ini emel dia.

As we stated process time will take 14 working days from date 21 June not including delivery lead time. By the way your canvas have been sent out and your courier no 238 00003 434 4 (skynet). Please be patience as it will reach your doorstep within 2 days according courier service.

Dia igt aku ni baru sekali dua amik menda2 camni kut. Siap suh aku 'please be patience'. Elo. Elo. Kalo smpai dekat nak sebulan, apa tak bersabarnya. Aku rasa yg remeh cam photobook tu pun tak jadi camni. Da dpt sesiap duit, ko buat lambat2 kan. Apa kes? Aku amik 2 unit plak tu.  Sykt lain pun state 14 hari juga, tp tidak la berlanjutan. Kalo ikutkan dari date aku redeem tu - 11 Jun tu, dia leh senyap smpai la aku emel semula on 20 Jun. Lps tu kata nak hantar. Tp lepas tu dia call suh edit. Aku edit. Then senyap. Emel semula. 

Bila aku tracking nombor tu, dia sent out 10 Julai. Semalam hoke... apa yg ko kata 3 Julai tu ari? Seminggu utk kata 'tomorrow' tu.

Haih. Nak buat photobook pun tak seteruk ini tau. Dah... mmg serik la. Sori mori aku nak buat dr sykt tu dah. 

Tapi...photobook dari Pixajoy ni mmg memuaskan hati. Aku rasa dalam banyak2 photobook aku amik, Pixajoy yg paling bes kualitinya. Gmbr cantik lah. 

Takpe, nati aku leh compare gmbr2 dari sykt photobook aku amik. Sbb tu amik sykt berbeza beza. Nak tgk mana paling bes.

7 comments:

nad said...

huk aloh!
teruk btul nye sykt canvas tu!

yannie bunny said...

Sy br dpt photobook frm photobookmart. Aduhhh. Gambar buruk gila!! Terasa sia-sia spend masa berejam mengadap menda ni. Mmg pangkah terus. Nnt kalu ada promo kekda jgn beli tau. Eh, menghasut pulak. Hahaha

::EIDA:: said...

Yannie, photobookmart? OK take take note! hihihi~

Kekda, tak sampai lagi? Mak uii.... In Print Center! Ida sebut jugakk... hhahahaha!!

Pixajoy memang suka! Memang cepat kan kekda... Sukalah..... =p

Zana Adieyza said...

kekda, zana belum pernah lagi beli deal photobook.. hihihi.. suka tgk kekda kumpul photobook ni.. cantik! nnti kat rumah baru pun kena beli almari utk photobook la.. hihihi

cikbedahlaser said...

setuju... Pixajoy adalah terbaik.. kualti penghantaran pon terbaik... cara die handle cust pon nmpk baik... even sy baru beli satu photobook online.. ahahhahahahahah

suwara entertainment said...

huhuhuhu..minat sgt nak beli natang ni sume. cuma belum berkesempatan je lagi. huhuhu

Masya said...

hari tu cdg nak buat unt anniversary sampai ke sudah x pg2 tempah hihihihihihi....