Tuesday, July 31, 2012

Edisi Idea Susun Tudung

Eh. Cop, bukan saya nak bagi idea nak susun tudung.
Saya yang nak mencari idea nak susun tudung.
Eh... pesal lain macam je nih. Tetiba bersaya saya. Haha. Terbaca blog orang tulis "saya" trus rasa nak tulis "saya".
Tp takyah la ek. Too formal. Masuk kebun stoberi ni, kena sempoi2 ja. Belasah je!
So, any idea my lovely friend?
Cena nak susun tudung seelok yg mungkin.
Oke, dulu... entah tahun bila aku ada share gmbr aku susun tudung. Mls nak godek entry mana tah. Jap..
Ha..jumpa.. ini
Dari entry tahun 2009 rupanya. Entry penuh di sini.
Itu tahun 2009. Baru nak berjinak2 dgn tudung Awning. Masa tu mana mampu nak berAriani kan. Yelah, time tu Ariani tahap ratus2 tuh. Skang tahun 2012 sudah.. penuh sendat mendalah tu. Tudung Ariani segala ada. Tudung tu mmg makan ruang. Pulak tu, mendalah ni memanjang ke blkg. Jadi aku buat 2 bhgn, satu dpn, satu blkg. Tp yg tak bes nya, yg blkg tu mmg tak la aku pakai dah sbb tak napak. Apa yg napak je aku tarik. Dulu buleh la buat ikut kaler, skang tak terikut dah. Sumbat ja mana dan (tp still terlipat la, jgn sumbat je kan).

Aku plak tak suka hanger tudung bulat2 tu. Tah, kalo masuk lemari cam pack je napaknya. Aku ni, tudung awning pun aku lipat. Tp ada la cara tak bagi awning dia tu penyek. Buat cam salesgirl Ariani buat time kita beli tudung tu.

So, aku google "cara susun tudung"
Ada uols kengkawan kita bagi idea.

Susun cam menegak tu kan. Begini
kredit : Blog Suri
Tapi wardrobe aku tak banyak drawer. Ada byk compartment. Sbb tu retu, masa ada deal kat MAD tu aku nak beli yg storage gini.

Tp dok sempat... nak beli je tgk dah due..  
Hurm. Kat IKEA pun ada kan.. tp mahai sket la. Tgk cena nati, retu kontraktor tu dah tunjuk design wardrobe tu. 2 bhgn utk letak baju hanger. Satu lagi mmg compartment storage. Petak2 kecik tu. Mebi aku consider letak situ je lah. Cuma, takut tak muat kan.. eish.. tak mungkin la kan. Cam byk nau tudung nya.
Tapi seyes, buntu cena nak susun tudung nih. Tu la.. beli lagi..beli lagi... (tu kata myDH la kalo aku komplen2 tepi tinger dia. Haha)

12 comments:

::EIDA:: said...

Ida kalau tudung ariani tu dok cepitkan kat ampai bulat tu....(salu dok gantung spender bra pun kat situ) Kalau shawls guna hanger bulat tu je..Senang! Tak berlipat,lagi renyuk lagi lawa.. hahahhaha eh? kekda paham ke.. ida pun tak tahu nak eplain cmne.. hahahhaha

mikamusz said...

selamat menyusun tudung.. tumpang iklan sket yek

http://fronte-shoppe-online.blogspot.com

Nory Zoulkefle said...

nory gune hanger bulat2 tu je...yg selebihnya nory lipat boh dlm drawer...hehe..lgpon nory x banyak tudung lagi..

Salmi Khairil said...

ok jugak... kemas

chinta... said...

chinta suka pkai tudung bawal @selendang so boleh la lipat mcm no 2..kalau yang ariani tu letak kat penyangkut bulat je kekda..senang..

suwara entertainment said...

saya guna hanger yg beli kt cosway je. senang.. hehehehe

Masya said...

SAYA LIPAT JER KEBANYAKKAN TUDUNG SAYA TERMASUKLAH YG ADE OWNING CUMA BOH KAT DALAM LACI HIHIHI....

DAH BANYAK SANGAT RASANYA TUDUNG.. DAH SIAP LIPAT NAK BG SEDARA MARA PUN YG JRG GUNA.. HUBBY KATA PENUH SGT KAT ALMARI TU .. BYGKAN 3 PINTU BAJU, TUDUNG SEMUA TAK MUAT .. X PSL KENE BEBEL SEBELUM POSE HARI TU HUHUHUHU

Carmello said...

Tudung ala2 ariani semua Saya letak Kat bahagian bawah dalam almari. Kan selalunya bahagian tu org letak Toto cadar. Dah taktau nak letak mana. Situ pun jadi, janji tak terkelepek. =)

Unknown said...

Gantung2 pakai hanger je. Cepat. Pemalas la katakan =P

SyaNa said...

aku ni malas sket nk susun2
aku kepit2 kt hanger pakai penyepit jek
1 hanger tu punya la byk smp melendut hanger

Chekgu Azrine said...

lipat mcm org jual tdung je sbb byk sgt klu nk pkai hanger..huhu

kekucingkatz said...

Kalau tak muat dkt compartment kecik2...dkt bhgn hanger kalau bhgn bawah ada ruang boleh letak kabinet 3 tingkat yg kecik tp letak melintang...ataupun letak kotak utk simpan mana2p pakaian atau tudung yg jarang dipakai...