Thursday, November 10, 2011

Masterchef Malaysia - Chef Riz

Pehal lak ni...??
Aku tatau pun, tetiba masa aku google Masterchef Malaysia, tetiba kuar pasal ni.
Oh. Ada hal rupanya.
Chef Riz dikatakan overstating CV dlm profile dia kat Masterchef Malaysia-Astro nyer web kan.
Aku baca pun kat Malaysian Insider.
Antaranya :
http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/masterchef-malaysia-cv-dipertikai-tapi-cef-riz-pertahan-profil-peribadi/
http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/did-chef-wans-son-cook-up-his-cv-for-masterchef-malaysia/
http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/profil-cef-riz-bukan-tanggungjawab-astro-kata-jurucakap/

Dan ini yang latest.
http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/chef-riz-admits-overstating-cv-for-masterchef-malaysia/
yang tulis :
Chef Riz admits ‘overstating’ CV for MasterChef Malaysia.
Kat FB Masterchef pun ada derang tulis pasal ni gak.

Huhu. Memacam.
Bila da mula nak naik, memacam la kan.
Tp kat mana ke aku baca ada yg komen, 
kata bapak dia celeb bleh la dia glam camtu.

Aku mcm, eh apa kena mengena.
Mmg btul pun la sbb bapak dia celebrity dia jadi cpt glamer.

Itu rezeki dia kan.
Lagi pun dia pilih bidang ni. Dan sama ngan bapak dia. Sokay la kan.

Tkyah pertikai la bapak dia itu ini, dia pun itu ini. Itu rezeki dia, rezeki bahagian kita pun ada kan. 
Kadang tak cakap org, aku pun ada gak pertikai menda2 camni, tp cecepat la pujuk hati, toksah duk pikir la rezeki org. Buat pening kepala, tambah lagi org yg tak kenai sepatah haram pun kat kita. Lagi la toksah duk pikiaq kan.

Entah. Mls nak cakap lelebih. 
Ni pun salah satu promo gak ni. Tetiba seme duk memperkatakan perihal Chef Riz. Sian Chef Jo ter overshadow. Hihi.


13 comments:

♥cikmOt♥ said...

huhuhu...eh chef zubir jangan dilupakan...

misskirokuza said...

hahahah kekda ari2 dok tgg cite masterchef ni :p

misskirokuza said...

hahahah kekda ari2 dok tgg cite masterchef ni :p

anitadiana said...

apa 2pun reen kak ita suka tengok ne..yg terkejutnya hubby pun pun terlebih minat masterchef ne...pasal chef riz dan jo tu ok..dia komen pun ok..tak da lah leser..boleh diterima lah...

chinta... said...

rancangan yang x pernah chinta lepaskan..;)

Teratak Hami said...

Belum pernah lagi tengok program Tv ni ... dah habis agaknya??

syanasaid said...

dgr gk kt suria td
tp xpaham ujung pangkal
oooo baru paham
sian gak dia..xpe la ade rezeki tempat lain pas ni

CIK PUAN TIPAH said...

Tgk Chef Riz dlm M/Chef ok jer..
Ni mesti ada orang sakit hati sbb dia masih muda untuk jadi juri di dalam M/Chef.

Cho Zila said...

ala rezeki masing2... takper lerkan yang penting dia jalankan keje ngan baikkan...

C.I.N.T.A said...

saya pun peminat masterchef ni.. x kesah la chef riz tuh macam mane pun.. janji dia komen ok jerk..

mekchu said...

cara-cara nak fofular jugak tuh.. tp rmbut chef riz nih tantekkk lahh... x dgr dia ckp apa sbb heboh pandang rmbut dia..

Zana Adieyza said...

zana tau isu ni pun pagi td.. tp ada yg kata chef wan akui kesilapan ank dia.. kiranya dia xde lah pertahankan yg anak dia tu x salah..

BENA said...

kite selalu tengok master chef . tapi tak suker BRIAN ! hehehehe ;)

Alaaa kire ok ayah glemes.adik glemes. anak branak glemessss. heheeheh ;)