Monday, May 27, 2013

Laps Dan Cyst (Gambar dari FB Doc Hamid)

Pagi tadi, lps bangun tido, smpai nak pening aku godek2 FB.
Tgk gmbr2 kat FB Doc Hamid.
Doc, saya share gmbr kat sini eh?
Hihi.
Sblm ni aku tak pernah tgk. Kenapa?
Takutttt... haha. Meh, kita tgk sket yer.

p/s : Gmbr ni direct link dgn FB. Kalo FB di block, rasa tak dpt tgk kot.

Ini lah rupa masa proses laps tu.
Dan di bilik ini lah yg menjadi sejarah dlm idup aku.
Sungguh. Tak mahu ku ulangkan lagi.

Macam nutella?
Huhu. Itu lah endometriotic cyst.
Yg aku punya entah. Gini ke. Tatau.
Tak jumpa doc lagi. Nati i tanya oke.

Fibroid ter banyak yg Doc Hamid pernah buang
kat patient dia.
Aku tu ari 4 biji. Kecik2.

Dan last skali ni mmg ngeri.
Aku sendiri tengok lemah lutut oi.
Dah la dlm sebulan sblm operate doc post gambar ni.





Aku punya tu ari entah la cemna bentuk dia keluar.
Nanti nak mintak CD kat Doc. 
Tu ari lupa. Huhu.

Oleh itu kengkawan, mari lah kita jaga kesihatan kita. Kaum Hawa esp. Kalo tgk gmbr kat FB Doc Hamid tu mmg la rasa tobat nasuha dah nak makan fried ciken ke apa ke. Tp tu lah. Takut tobat sambal belacan je kang. Haha. Sebab tu aku tepek gmbr ni kat blog. Bagi peringatan pada diri sendiri sket. Jgn sket sket.. KFC jom.. McD jom.. dah..dah...cukup dah tu.

Oke lah uols. Kalo nak tgk byk2 lagi, g kat FB Doc Hamid - https://www.facebook.com/hamidarshat45

Jangan lupa, jaga makan, jaga kesihatan.
Amalkan cara hidup yang sihat.
Eh!
Da macam iklan kementerian kesihatan. Haha.

13 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kekda, ok ngeri sehh. kekda, semoga cepat sembuh ya! sheila janji tak makan segala fried2 tu :(

hanidatul shatira said...

uhuk.....makanan tu lah paling payah ditinggalkan....hehheheh....smoga cpt sembuh kekda...

Zana Adieyza said...

Ngeri!! Terus rasa apalah yg ada dlm perut zana skrg ni.. huhu..

Unknown said...

Hohohoho.
Seram kak!! Saya pun salah satu pengidap cyst jugak! Ntah cane la rupa cyst tu..huu. Akak mmg operate ngan doktor Hamit ni ke? Saya dulu operate kat PPUM.

AiniHalim said...

Assalamualaikum, huh takutnye.. semua tu effect makanan fast food ek.. Aini dh lah kuat mkn fast food..

ejaMaria said...

huhuhu... seriau...

PutriesNoora said...

nutella kekda...uwaaaa...xlalu la tgk nutella pasni..hukhukhuk

Masya said...

gegege.. ngerinya, fuhh lap peluh kejap ... mcm mana nak tobat x makan lgsg kfc dgn mc d ... walaupun dah lama x makan .. tp mesti nak mkn walau sikit huhuhuhu ....

kuatkan iman.. kuatkan nafsu huhuhu ...

suwara entertainment said...

huhuhu..xdpt tgk pun gambar2 tu sbb kt ofc kena block :(

tp kalau tgk dari caption dan cerita kekda ni, dpt bayangkan cemane rupa paras bentuknya

Unknown said...

huhuhuhu menakutkan..
semoga cepat sembuh ye :)

LindaF said...

Kak.

Ngeri. serius. -__- memang berkaitan dengan pemakanan kita ke kak? Boleh tak akak buat entry bab tu pulak.> pemakanan berkaitan . errr
Kita pon tgh takot ni. skg tgh apmnt dgn demc.


aitotyati said...

salam kekda,

i'm speechless

::EIDA:: said...

erk.................... *pengsan*