Tuesday, May 14, 2013

Edisi Pemanggang Ajaib & Utusan Dari Langkawi

Hoih. Ketinggalan kau ni kan.
Orang semua sudah ada. Kau baru nak ada.
Kohkohkoh.
Do I care? 
Kohkohkoh.

Dulu. Tah tahun lepas ke 2 thn lps ke, akak ipar aku (kakak myDH) ada jual mendalah magic pan nih. Tp aku tak berminat nak beli. Sbb? Kuali, piuk belanga kat umah tu pun tak terpakai. Lagi mau nak tambah2. 
Tak payah. Kang lagi mau semak rumah je kang.
Lagi pun aku ni "rajin" sgt masak kan.
Gasak la orang kata senang ke apa guna ni.
Do I care?
Kohkohkoh.

Aku rasa semorang pun dah ada mendalah ni kan.
Jadi, aku tergedek2 baru nak ada.
Sbb nya.
Saja. Tatau nak kirim apa kat myDH. Nak tgk dia tau ke idok membeli kalo aku takde.
Tapi idak la aku berani nak kirim Tefal ke, Vision segala tu. Yg tu mmg aku kena ada skali kalo nak beli.
Tak puas aku wey. Huhu.
Aku cakap "tak paksa. If nak beli, beli je lah. Taknak pun takpe. Tp kalo nak beli, beli yg kecik ja"

Skali masa amik dia balik kat ofis, tgk dia usung kotak. Besau. 
Ah, sudah.
Dan. 
Ini lah dia

Hamek kau. Masak la smpai puas (-_-")
Salu org beli 28cm punya kan? Adehhh...
Tanya kenapa beli yg besar. Itu je yg ada katanya. Iyer ke?
Pastu dia kata seme kawan2 lain pun amik yg tu.
Adeh. Cik abam sayam, derang beli besar sbb derang anak ramai. Kita ni pun, kut ada anak, 5,6 tahun baru leh makan makanan masak guna ini.
Tapi, lantok leerrr... org dah belikan. Kita amik je lah.

Entah, tatahu nak simpan mana.
Lps ni buleh la kukus grill panggang.
Lagipun oke la. Aku nyer microwave dah simpan dalam ceruk kabinet. Nak ngeluarkan nyer, mmg tak kuasa aku wehhh.. jd, anggap ni je le pengganti m/wave kut nak panaskan pizza ke apa ke. Tekup kan je lah dlm ni. 
Aku tgk kat dia tulis boleh gak utk induction. Tp tak terai lagi. If buleh, mmg bes lah. 

Selain dari tu, utusan dari Langkawi juga.

Huhu. Ini sedih. Aku kirim Milka tu yg cemni. Siap tunjuk gmbr ke dia sblm dia gi. Tak cukup ngan tu, aku MMS lagi. Eh, w.app. Camtu lah.


Tapi, bila aku kata bukan yg ni aku nak, dgn muka tak bersalah dia kata "tanya kat orang kedai tu, dia tunjuk yg ni. Takde pun yg tu"
Ya Allah hai. Hurm.Hurmmmm...
Lelaki... begitu lah.

Redha (T_____T)

17 comments:

Masya said...

hihihi... agaknyalah org lelaki ni mcm ni .. kdg nak marah pun x blh .. sy pernah suruh suami sy belikan kobis bunga.. blk brokoli di bwknya blk hahaha.. sdhnya masaklah tom yam dgn brokoli kikikikiki ...

maria firdz said...

wah bestnya.. bila la nk merasa pemanggang ajaib ni... huhu

Nana Aris said...

saya pun takde lagi pemanggang tu sampai skang kekda..kirenye kekda advance la tu..hehe

kalo mengirim kat cik abg memang kena redha kan ;p

Lady Mira said...

brapa ye dia beli size tu kat langkawi? hari tu beli kat chowkit size 36 gak... rm100. mesti kat sana lagi murah kan?

Nad MamaZN said...

Heehe..
Tu la lelaki kan... Sama dengan jek yg kat umh ni
Hahaah!
Tp tak semua kot gitu ;)
Insan insan terpilih jek :)

AiTotYati Mat said...

salam kekda,

Ai ade pemanggang tu bli dari jiran jenama vantage rm199 pd mac 2013 (amboi details kemain).

baru sekali je pake buat bkr ikan. sbnrnya dah banyak kali tolak takmo bli, tapi entah bli jugaklah....

Chekgu Azrine said...

Blm ada lg..huhu..nak jgk...

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kekda. hihi. besar gak rasanya.. takpelah. lagi besar portion lagi banyak masuk perut ye dak? heee

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

eKa said...

ahahah...biasa llah kekda.org laki.tp ok la dr takde kan

ch@ said...

ahahhahahaahahaaa...klakar la kekDa,
mesti menggigih dia membeli tu kan. kuali tu takpe kekDa, leh guna bila ahli keluarga dtg melawat ke. kawan2 nak berborak santai sambil menikmati ikan bakar, untung jugak.

PUANSTOBERI said...

MASYA :
Tu lah kan.. derang ni pakat napak serupa je kira boleh la tu. Adehhh...


MARIA :
Beli ler..skang murah dah sket dari dulu kan.


NANA :
Oh..akak igt akak sorang je takde pemanggang ni. Huhu

PUANSTOBERI said...

LADY MIRA :
A ah. RM79.90 ja. Huhu.


NAD :
Tu arrr.. kita je insan bertuah tu. Huhu.


AI :
Hai Ai,
Tu la..dulu akak mmg tak mo beli. Pegi Langkawi thn lps pun cam takde nafsu nak beli. Ni, tetiba cam oke lah, beli lah. Huhu

PUANSTOBERI said...

AZRINE :
Eh... takde gak ke?? Igt kan sy sorang je blum ada. Haha.

SHEILA :
Masuk perut oke Shiela oi..kami ni salu masuk perut tong sampah.. tu takmo big portion sgt.



SAIFUDIN :
Apakah?? by d way, maceh la sudi lalu kat kebun nih. Huhu

PUANSTOBERI said...

EKA :
Tu arr.. jadi la dari takde (T___T)



CHA :
Tu ah.. nati kalo ada sedara mara dtg bule buat ikan bako. Huhu :D

AyangAizul said...

Kita pun br jer ada benda ni, tp smpai sudah dok dlm kotak lg. Dah kena perli dah tp buat tebal telinga je la.... Hihihi

boleh gak tu dihrp beli kuali. Yg kat umah tu kalo kirim benda mcm ni, baik la xyah. Dr sakit ati lum apa2 dah jwb xreti la, xtau la, lupakan je lah hsrat nak kirim tu. Tp kalo bab cekelat tu xyah ckp lah, mmg peberet dia anak beranak. Mak dorg ni je xgemar cekelat

Miz H said...

sy pun bru beli benda alah ni..terjebak sudah bile tau brand HIG murah dgn brand yg sedia ade..hehe..kalo da name prempuan tu mmg xbleh lari..mula2 xnak beli pastu beli gak..adeh..hihihi..


http://mummycheesetart.blogspot.com/