Monday, May 13, 2013

Edisi Kegilaan : Hunger Games

Salam Monday (blues). Hoho.
2 ari cuti kat rumah. Duk sengsorang. Tak bukak internet kat netbook pun. Syabas. Hanya tgk Instagram n FB kat phone ja. Igt ada la nak buat entry gak. Tp tiada. Eh. Suppose aku gunakan lah peluang duk sorang2 tu utk ngadap internet. Tu mmg aku nyer feveret tu. Berejam2 pun boleh... Tapi apa aku buat? Haaaa......

Kegilaan menghabiskan novel ini.
Yeiihaaa....
Tak pernah aku se gila ini nak menghabiskan buku citer omputih sederhana tebal dalam masa 2 hari woih. Ini la pertama kali kot dalam idup. Yerp. Aku suka baca novel. Tp novel omputih jarang amat aku abiskan. Haha. Malas. Mmg ada beli. Tapi tak pernahnya abis. Tu sbb aku tak ghairah dgn apa tu. Book wolf, bad wolf, eh, whateva it names. Sbb situ kat mostly buku omputih. Maklum ler.. mak tak pandai omputih2 ni. Hahaha.

Oke. Sebenarnya byk menda nak ditulis ujung minggu tu ari. Masa duk bawah shower dah terpikir nak tulis itu ini. (Haha. Mmg aku dpt byk idea masa dok bawah shower. Hoho). Tp dek kerana Hunger Games ni abis semua terbengkalai. 

Kerana aku terminat citer Hunger Games lps tgk kat Fox (Astro Channel 433) tu ari, lantas di google dan baru aku tahu ia adalah adaptasi buku cerita. So, nak download e-book je memula tu. Tp cam payah ja. Google lagi, terjumpa MPH ada jual. Kat Pesta Buku tu ari ada gak aku riki2. Tp tiada. So, the solution - MPH Online. Tapi...tapi... yg aku merimau tu ari pasal TAC tu, langsung lambat transaksi pembelian di buat. Bila dah settle baru lah beli dan ari jumaat tu ari sampai.
Happy.
Trilogy ini berada dlm tangan ku skg. Hahhahhah!
Walau ia tak se glamer (atau pun mungkin tak sehebat) Twilight series, Harry Porter etc.etc. aku tak kesah pun. Lantak ah. Tak glamer lagi bagus. Sok kuar yg Catching Fire tu kat wayang, senang je aku nak beli tiket. Takde rebut2. Hahhahhah!!

So, skang on book 2 (catching fire). Yg Hunger Games (book 1) tu aku baca sambil bayangkan orang2 yg ada dlm tu sbb dah tgk citer dia which is aku rasa mmg better kita tgk citer dulu, baru baca novel. Sbb ada yg dlm novel takde dlm citer. So, rasa puas hati sket di situ.

Catching fire pun bes. Sbb kita tatau apakah Katniss dgn bf lama dia, Gale atau pun stay ngan rakan sepasukan dia masa kat game tu - Pete. Tapi, aku cam suka je Pete tu lagi walau dia tak sehensem Gale. Oh. Tetiba rasa tak sabau nak tgk movie dia yg release ujung tahun ni. Insyaallah, aku akan tgk. Kalo ada yg 3D punya lagi best.

Apa yg buat aku suka sgt citer ni - sbb Katniss. Watak dia sbg perempuan yg tak pernah berputus asa. Semangat dia aku suka. Cuma... dia susah nak berterus terang je. 

p/s : Ada satu lagi buku di beli online. Tgh tggu. Lambat la plak. Lenkali malas dah la beli situ. Beli terus kat tpt aku biasa beli tu.