Tuesday, May 7, 2013

Baby PRU 13

Dah la.  Takde citer lain dah kat FB tu.
Bila nak abis pun tatau. Rupanya 'post' lagi dasyat dari 'pre'. Ceh!
Aku nak de-activated je FB tu sebenarnya. 
Tapi kang tak dapat plak tgk baby comel neh.


A ah. Meh kita story pasal baby comel  ni lagi bagus kan.
Comel kan.

Dgn caption "our golden baby" oleh maknya, mmg baby ni betul2 golden.
Dinanti dengan penuh kesabaran selama 6 tahun.
Bukan semua boleh menempuh 'ujian' ini.
6 tahun. Bukan tempoh yang singkat.
6 tahun. Sepatutnya anak dah masuk tadika.
Tapi mereka (dan kami juga) tetap bersabar.
Finally....

Sebak.
Sayu.
Terharu.
Kagum.

Ini inspirasi.
Insyaallah, kami juga akan berpeluang mendapat 'golden baby' sebegini.
Allah memilih kami untuk ujian ini.
Kami harus redha.
Kerana, bukan semua berpeluang menerima ujian ini.
Kami yang terpilih.
Dan Allah ingin melihat bagaimana kami menempuh ujian ini.


Dan baby ini bukti, ujian telah dilalui dengan baik sekali.
Alhamdulillah.
Inspirasi kami.

p/s : Baby ini milik sepupu aku. Tinggal pun sekampung dengan aku. Teman sepermainan dari kecil juga. Muda 2 tahun dari aku, kawen awal setahun dari aku. Skrang dia keja kat UPM. Cuma yg buat kompius tu, sebenarnya kami ada hubungan persaudaraan belah mak juga belah ayah. Kalo ikut belah ayah aku, dia adalah anak saudara aku, dan belah mak plak dia sepupu. Jadi skang, anak dia panggil aku maktok lah. Hihi. Apa2 lah kan baby. Nati maktok datang tgk baby oke. Muah dari maktok. Tapi nama baby masih rahsia kata maknya. Exclusive neh. Hihiks.
Gmbr bersma mak baby ujung bln 3 tu ari.
Oh. Berlapis2 dagu pasaipa pnstoberi oiii?

13 comments:

Anum said...

ye la semua ceta undi je kan

Zana Adieyza said...

tomeynya baby...

yup, 6 tahun bukan satu tempoh masa yg sekejap... hati dia kuat.. dan hati kita semua yg TTC juga perlu kuat.. janji Allah itu pasti..

maktok, nanti ciumkan baby untuk auntie zana yer..

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kekda. alhamdullilah syukur. akhirnya penantian dia berhasil sudah. comelnya baby PRU13 ni. hehehe. nama pleasee..

Carmello said...

betul kak reen. Tak semua org kuat mengharungi dugaan tu. Bila baca cerita gembira macamni memberi satu harapan utk saya yg masih menunggu ni. Ramai lagi yang lagi berat dugaan dari saya rupanya.

aitotyati said...

takpe kekda maktok gojes ;D

suwara entertainment said...

insyaAllah kekda. kami sentiasa mendoakan utk kekda dan bang lan.

comelnya baby golden ni. wanginya bau newborn baby... :)

Masya said...

alhamdulilah akhirnya... termakbul, berlapis dagu ok lg kekda.. jgn kembang hidung kikikiki... ;p

Unknown said...

Comelnyer baby..rindu nak bau baby :)

Betul tu kak, hanya yg dah melalui je yg memahaminya..

Nory Zoulkefle said...

comelnyer....
pipi dia bulattt betoll...

ieda said...

setiap org ada ujian masing2 akak.ada sebabnya kenapa Allah tentukan jalan utk kita lalui ni macamni. insyaAllah nanti akak pun akan dapat golden baby ;)

Salmi Khairil said...

geramnya ngan pipi baby nie..nak cubit2 rasanya..inspirasi buat kami juga..

eKa said...

semangat baby ni.pipi itu...kekda nanti share usaha yg telah dilakukan mak golden eh...


IN SHA ALLAH.satu masa nanti kita akan merasai semua ni.amin

::EIDA:: said...

Yeayyyyy baby omeyyy!! 6tahun babeee.. 6tahun... Tahniah kak ida!! Dari ida jugakkk. Hehe