Monday, April 8, 2013

Edisi Pasar Malam Kegemaran

Saya suka satu pasar malam ni.
Sbb mmg bes.
Makanan dia mostly mmg puas hati.
Byk makanan dia yg saya terpaksa ulang beli setiap minggu.
Terpaksa oke. Haha.

Paling saya suka - popia goreng (rasa pernah update gambar nya. Kat instagram mmg ada)
Lps tu pizza pun oke.
Lps tu YTF pun oke. Yg YTF ni mmg dah tau rasa dia sbb pakcik ni mmg meniaga kat pasar malam area rumah lama gak.
Lps tu makanan kelantan cam laksam pun sedap. Ramai giler org beratur. 
Lately ni saya cuba putu piring plak.
Baru nak cuba sbb saya tak berapa gemar putu piring.
Sbb ada satu minggu tu rasa cam teringin je plak.
Masa tu mmg org beratur. Yg beli smpai 10 ringgit pun ada.
Jadi, saya cuba.
Mmg sedap. Lembut. Pulak tu gula dia penuh meresap ke semua tpt.
Takde kedekut punya. 
Jadi, bertambah lagi makanan terpaksa beli setiap minggu.

Selain tu, buah2 pun oke kat situ. Elok2 masih rangup mcm kat Cokit punya jugak.
Rega pun takde la melampau mahal.
Pernah p pasar malam kat Jusco AU2 tu. Hadoi. Kecewa.
Tgk buah2 dia pun. Alaaaa....haiii....

Tapi laksa, kureng sket la. Sbb saya punya expectation kalo laksa tu tinggi sket.
Maklum la. Saya pun buleh masak laksa kan.
Cewah! Taknak la kata saya pun buleh masak laksa yg sedap. Itu namanya masuk bakul - ko golek lah sendiri. Muahaha.

Rasanya, semenjak duk di sini, kalo saya tak balik kampung, takde course, tak outstation, mmg saya akan singgah ke pasar malam ni setiap ari Jumaat. Mmg kalo ada d rumah, hari Jumaat bermakna bukan hari utk memasak lah. Haha.

Oh. Di mana lokasi?
Sentul. Kat jalan Pahang pun buleh nampak dah.
Pasar Ramadhan pun kat sini. Tp kami tak pernah pegi lah. Thn ni la kot. Tp...tak tahu lah. Sbb saya agak tak berminat nak bersesak kat Pasar Ramadhan.
Dan makanan2 yg saya sebutkan kat atas tu, ada gerai2 tertentu je lah yg sedap. Bkn la seme tpt.
Hihi.

Eh. Jap. Motip nak guna kata diri 'saya' plak nih??

19 comments:

Nurzakiah Hanum said...

NYUM2

Nana said...

ms kt kl pasar malam setap jumaat mmg wajib pegi
klw ari lain jarang nak g
psr malam jumaat plg dkt ngan umah
banyak makanan sedap

NinaAz said...

fuh. meneliurkan!

Rozita said...

ingat putu halba tadi..sbb kaler dia pucat je..putu piring biasanya kalernya lebih kuning kan?

Rozita said...

ingat putu halba tadi..sbb kaler dia pucat je..putu piring biasanya kalernya lebih kuning kan?

::EIDA:: said...

hikhikhk.. kekda lawak tau. kejap aku, saye, ai, kihikhikih

Masya said...

hahaha.... kan.. 'saya' tetiba..

saya pun suka putu pasar malam kat kg jer.. yg sedapp.. tempat lain x best... juga suka menu² lain kat pasar malam... amir pengemar cendawan goreng.. yg itu selra kat psr malam taman rumah jer .. ada.. tempat lain dia kata x ok..

Nad MamaZN said...

Sbb gmbr putu piring kekda kat ig la yg membuatkan saya 'terpaksa' jugak mencari walaupun payah dh nk jmpe huhu!

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kekda, sheila pun suka masuk pasar tapi tak pernah try kuih ni :)

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

arwah ayah saya pun suke..
ade 2 kaler kan, yg biasa tgk kaler kuning..

iduraz said...

dtg komen sini plak..hahaha...mmg byk makanan best kt ctu..husb kita pon ske gi..kdg tiap minggu kami gi..trylah nasi kerabu/dagang yg bratur ramai tuh..sedappp

||aLeaSaRa|| said...

owh putu piirng mmg fav dr kc.kalau gi psr pantang nmpk mesti nk beli.tp area sini sllu buat color putih.kalau duk muar sllu color kuning.makan panas2 perghh trs lupa nk beli apam balik n murtabak ^^

PUANSTOBERI said...

NANA :
Akak tau pasar malam tu, tp tak pernah singgah.

cikbedahlaser said...

lama x pi pasar malam... toboh mano pasar malam pon x taw..hahahaha

PUANSTOBERI said...

NINAAZ :
Hihi.mmg meneliurkan. ngeee.


ROZITA :
Ha..baru tau ada putu halba dan putu piring kaler kuning. thanks for d info :)

PUANSTOBERI said...

EIDA :
Krisis identiti (-_-")


MASYA :
Tetiba nak bersaya..saya..
cendawan goreng jarang jumpa.. ke tak pernah nak carik.hikhik

PUANSTOBERI said...

NAD :
Jumpa dah kan? :)


SHIELA :
Tak pernah try?? Lps ni try yer

PUANSTOBERI said...

LEILY :
Haa...baru tau warna dia kuning. huhu


IDURAZ :
Me tak suka sgt nasi kerabu/nasi dagang..tp asben pernah beli. nasi kerabu kot. Mak pun pernah beli laksam situ.

PUANSTOBERI said...

ALEASARA :
Oh..kat Muar la kaler kuning yer..baru tahu..huhu

CBL :
Haha...gi la pusing2 area rumah tu..ada tu..mustahil takde pasar malam. hihi