Thursday, January 27, 2011

~Pasal Zalim Sungguh Mereka~

Oke. Aku tau udah ketinggalan berita ni. Tp tgk 360 mlm tadi terdetik nak buat entry plak. 
Sedih sungguh rasanya bila tgk famili mangsa yg dizalimi menangis smbil bercerita.
Zalim sungguh manusia ni kan.
Udah la ditikam 17 kali, lps tu disimbah asid plak. Lps 22 hari bertarung nyawa, akhirnya dia meninggal.
Ya Allah. Kalo dipikir secara waras, aku rasa takde manusia pun sanggup berlaku zalim mcm tu.
Tp ada. Mmg ada. 

Nur Ain yang terlantar selama 22 hari dan menderita akibat 19 tikaman serta melecur akibat simbahan cuka getah, meninggal dunia dalam koma di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultan Ismail (HSI), jam 8.32 pagi semalam.
Mangsa dimasukkan ke hospital itu selepas kejadian 16 Disember lalu yang menyebabkannya cedera parah di bahagian perut selain melecur muka, belakang badan, tangan dan kaki.

Berikutan kematiannya, seluruh keluarga gadis malang berkenaan menuntut supaya penyerang mangsa, Habin Sulaiman, 42, yang sudah dijatuhi hukuman penjara 34 tahun dan lima sebatan pada 3 Januari lalu selepas mengaku menyerang dan cuba membunuh mangsa, disiasat semula atas tuduhan membunuh.

Kakak kedua mangsa, Suraidah, 28, berkata mereka sekeluarga menuntut siasatan semula kes terbabit demi keadilan untuk Nur Ain yang terpaksa bertarung nyawa dan terseksa hingga akhir hayat ekoran perbuatan kejam lelaki itu.
Berita sepenuhnya : Bharian

Kena jatuh hukuman 34tahun, maka si zalim giler tu akan kuar jel masa umur 76 thn. Eh. Masih dikirakan muda tu. Mmg kena bukak case semula la utk sabitkan dgn pembunuhan plak.

Dah. Tak boleh nak pikir dah. Geram sgt rasanya. Sesuka hati je nak tikam, bunuh orang.

9 comments:

AdiaLuze said...

Oooo...tgk jugak ek ?? Kite pun nengok jugak malam tadi...Kesian kan...Apa punya zalim la manusia ni kan...

DKosongLapan said...

Takziah pade keluarge mangse..... just awok musykil satu je....dikatekan die arwah ni mengandong.... ade kene mengene dengan tertudoh ke???......takpe le bio le polis buat keghoje deme

Cik Jue said...

zalim tak ingat...

Sricahaya said...

dah akhir zaman..
manusia dah hlg kewarasan la tu..

AdiaLuze said...

Reen !!! Kite dah dapat hdiah dari Sabah tu...

Suprise giler n LOVE IT SO MUCH !!!!

Thanks a lot dear ^_____^

PUANSTOBERI said...

Adia :
Tgk smbil main FB. Hihikk... tp mmg kesian tul lah yg kena asid tu. Tergamak org tu buat camtu. Giler btol. Mujur disabit kesalahan jugak. Buat dikata gila je. Langsung tak kena apa2.

D-08 :
Tu la pasal. Tp tatau la betul ke tidak kan. Harap bkk case semula la.

CikJue :
Kan?? Sakittt sgt hati rasanya.

SriCahaya :
Btol. Byk sgt kes camni.

Adia :
Yups. Saja buat saprais. hihi

ch@ said...

andai hidup lagi, sure malu nak berhadapan dgn orang dah, Allah lebih sayang arwah. Dunia dah semakin kejam dan menakutkan.

E K A said...

kejam gila...astaghfirulahalazim...rasa mau cincang aja org yg zalim tu...tak de peri kemanusiaan ke apa

kekda, nampaknya eka lagi ketinggalan la.eka langsung tak tahu menahu cite ni.jarang tgk tv la

PUANSTOBERI said...

cha :
Allah lebih mengetahui kan??. Al-Fatihah utk arwah

Eka :
Pasti org tu dpt pembalasan di akhirat juga nati