Sunday, June 6, 2010

~Telapak Syurga~

Sapa tgk cerekarama smlm (Sabtu) ?
Me tgk jugak la sambil2 melayari internet nih.
Memula tu potong jugak la sbb tgk si hero adalah hero tak berapa nak muda.
Hehe.
Bukan per, kdg derang ni main belasah je suaikan pelakon.
Yg jadi mak tu kadang mcm sebaya atau lebih kuang je..macam kakak n adik pun ada. Tup2 jadi mak plak. Haih..potong..potong..

Ok, lupakan hal itu.
Jadi tengok2 camtu la.

Lepas tu makin seriyes bila part Norish Karman yg melakonkan watak ibu angkat kpd Rita Rudaini letak air sabun dlm bilik air agar anak angkat nya yg sarat mengandung jatuh lalu akan keguguran.
Macam nak tau la apa kes ibu angkat tu jahat skali.
Smpai nak seduce suami anak angkat dia pulak kan.
Mcm ada misteri la dan makin misteri bila dia susu kan baby anak angkat dia. [Dia gi farmasi beli ubat kasi ada susu badan]
Diikuti dgn klimaks nyer bila kawan Rita mati dibunuh ibu angkat dia masa kawan tu nak siasat. Kawan dia tau ada yg tak kena dgn org tua tu.
Dan si Rita trus siasat kat anak ibu angkat dia. Rupanya org tua ada 'memakai' dan kaki jantan. Erkkk...sbb tu la anak kandung dia buang dia. Ibu dia sendiri goda suami dia. Dia pun tak tahan.
Mungkin juga dia dah amik nasihat ustaz sbb Rita pun gi jumpa ustaz tu.

Akhirnya dia pun buang ibu angkat dia dpn rumah org2 tua waktu malam. Sama macam anak kandung org tua tu buat. Ha..mesti dia ada mangsa selepas itu. So, jaga2 yer..jgn senang2 nak amik org kat umah org2 tua. Selidik dulu latar belakang nya. Scary....

Tp...ada eh org macam tu kat dunia ni. Bahaya sungguh. Kaki jantan. Lepas tu mcm gersang. Mimpi 'main' dgn anak angkat dia. Stim masa baby menyusu dgn dia. Eiiwww... geli oih..bahaya woo kalo jumpa dgn org macam tu.

Macamana nak hadapi kalo jadi dlm hidup kita. Sbb syurga di bawah telapak kaki ibu, tp skang ibu pula yg mencipta neraka. Wuii...nauzubillah.

Berhati2 ya..memcam buleh jadi pada zaman sekarang ni. Kalo takde menda tu takkan dijadikan cerita kan.

3 comments:

Diarihatiku1976 said...

bila drama dah citer tu tandanya ada kot kat alam nyata ni... tapi moral yg kita perlu ada ialah.. jgn semudah itu utk menyayangi orang.. siasat dulu latar belakang

ejaMaria said...

tu la die... logik nye, takkan ada orang lain bole ganti tempat ibu kandung sendiri...
kdg2 terfikir, org2 tua yg duduk kat umah kebajikan tak mustahil masa muda dulu2 ade hal yg dibuat hingga dibuang oleh anak sendiri...
jd bila kita kesian tengok diorg jgn letak 100% simpati tu, tinggal sket utk org lain sama...

PUANSTOBERI said...

D.Hatiku,
Btul..jgn mudah simpati tanpa menyiasat terlebih dahulu. Akhirnya nati memakan diri.
Eii.. takutt..

MARIA,
btul..btul..mungkin ada sebabnya Tuhan jadikan mereka begitu.