Tuesday, January 18, 2011

~Pasal Last Minit~

Ini la dinamakan 'dah nak terberak baru nak korek lubang'.
Erk. Sapa cipta perumpaan neh?
Org dulu berak kena korek lubang dulu eh?
Bukan ke org dulu pun ada jamban?

Motip nak cerita pasal berak dan jamban lak neee???
Nak cerita pasal maksud perumpamaan tu lah. Tak kira la baru nak terberak baru nak korek lubang ke baru nak bina jamban ke apa. Tp maksudnya aku rasa suma org tahu la kan.

Aku mmg tak sker buat keja nak terberak neh. Cukup tak suka.
So, bila aku dah terbuat gak maka aku rasa nak marah je kat diri sendiri. Mencik!

Kesahnya (la...da 3 perenggan baru nak start citer. mana la tak org kata entry aku ni panjang berjela). Ok, kesahnya roadtax aku dah Innalilllah 17hb. Aku igt aku balik dari Sabah retu sempat la aku nak ber MYEG. Tup2 skang ni internet loading mcm bband kat umah aku tu gak. Kadang lagi truk. Langsung tak dpt. Tadi aku berdiam diri je sbb tak bleh nak access la tu. Udah la masa tu mmg aku perlukan internet. Nak google satu menda yg nak dimasukkan dalam paperwork. Caisss!

So, bila internet lembap aku takut nak guna MYEG. Dah smpai thp nak byr aku terkebil kebil samada nak terus or tak. Tp langsung aku tak teruskan. Ari Sabtu tu org MYEG siap call  tnya apsal aku tak abiskan transaksi tu. Heh heh. Derang leh trace rupanya. Heh heh. By d way, bagus gak kan, siap call balik tu. Lps tu nati dia kata dia emel quotation insurans. Ok la aku kata.

Then Isnin tu da due sgt kan. Pulak tu kat MYEG dia remind kata kalo guna kad kredit 2 hari baru dpt road tax. Gulp!  Isk tak buleh neh. So, cena? Biasa aku mintak tolong kat broker insurans opis ni je tolong buatkan. La ni tak lantik lagi, so ada segan la nak suh derang. Tnya kat assisstant aku, dia kata leh je buat kat post office. Aku mcm 'owh eh. buleh eh'. Ok, kita terai. Smlm tak bawak geran, so extent ke ari ini.

Makanya pagi tadi kami bwk keta ber road tax  xpired 1 ari. Tak penah ni buat camtu. Kut tak mmg da redi je tepek yg baru. Tp takpe. Jgn pikir sgt. So, dlm kul 9am mintak kebenaran bos kuar jap. Gi post office.

Memula org tu kata kena bwk polisi lama. Sudah!. Tah mana aku taruk tah polisi tu. Seb bek ada renewal policy last year. Ding dong ding dong siap proses nya. Bayar dan dpt la road tax. 
Yey! da ada roadtax baru

Wah. Besnya. Setgh jam pun tak smpai. Senang je buat road tax ni rupanya. Haha. Oke. nxt year buat sendiri je. Rega pun murah je dari di qoute oleh MYEG n agent. Harap2 keta ni takde la menuntut bukan2 utk thn ini ya. 
Akak post opis tu kata nxt year tunjuk ini je kalo nak renew. Yey!

4 comments:

ryn said...

road tax aku mati 10hb depan... Mau sambut birthday pun talak senang ini macam

E K A said...

best la awal2 gini.road tax eka nun, dkt raya2 nanti.sakit la jugak.plus kete en suami lagi.plus moto dia lg
awat la yg suka beli bulan yg sama tah

puanstoberi said...

Ryn :
tehehehe.. keta aku da limit NCD da..so da tak saket sgt. tehehehehe..

Eka :
Awal la sakit Eka. Mujur takde anak sekolah. If ada, lagi tenat penat. Huhu.
Oke, nati nak beli keta baru, beli tgh tahun.

Eh??? huhuhuhuhu :D

cikCha said...

wooo bulan 'mati' nyer insurance & roadtax keta kita sama...hehehe